... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی


با IOS 9، جدیدترین سیستم عامل شرکت اپل آشنا شوید

دستگاه های اندرویدی، IOS ای، ویندوزی، لینوکسی همه و همه بر اساس سیستم عامل خود نامگذاری می شوند. بی راه نیست اگر سیستم عامل را قلب تپنده هر دستگاهی بدانیم. شرکت اپل IOS 9 را به عنوان آخرین محصول نرم افزاری خود ارایه کرده است، و ما در این پست قصد داریم این سیستم عامل جدید و قدرتمند را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

شرکت اپل این نسل از سیستم عامل IOS را آینده اسمارت فون ها و تبلت ها معرفی کرده است. شرکت اپل در این نسخه تغییرات و بهبود هایی را در سیستم عامل خود اعمال کرده است که عقیده دارد در آینده توسط تمام شرکت های تولید کننده موبایل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به صورت لیست وار ویژگی های جدید IOS 9 عبارتند از:

  • بهبود میزان مصرف باطری در IOS 9
  • حالت Low Power به منظور کاهش مصرف باطری در درصد های پایانی باطری
  • اضافه شدن ویژگی های تازه به دستیار صوتی هوشمند اپل "سیری"
  • بهبود برنامه های Note، News و Maps به منظور جلب توجه بیشتر کاربران به این نرم افزار ها

لیست دستگاه هایی که بروز رسانی IOS 9 را دریافت می کنند عبارتند از:

  • نسل 5 و 6 Ipad touch
  • Iphone 4s به بعد
  • Ipad 2 به بعد
  • Ipad mini به بعد

اگر صاحب یکی از دستگاه های فوق هستید پیشنهاد ما به شما این است که برای افزایش کارایی دستگاه خود حتما دستگاه خود را با رفتن به Setting گوشی آپدیت کنید.

البته دستگاه هایی که بیشترین استفاده را از این بروز رسانی می برند عبارتند از:

  • Ipad Air2
  • Ipad mini 4
  • Ipad pro

در این نسخه از آی او اس، می توان به راحتی دو برنامه را در کنار هم استفاده کرد (Split View)، قابلیتی که اولین بار توسط سامسونگ و در گوشی های سری Note این شرکت ارایه شد.

سیری به همراه IOS 9 باهوش تر و سریع تر شده است

دستیار صوتی هوشمند سیری در IOS9

هدف از بوجود آمدن دستیار های صوتی هوشمند سازی و آسان سازی وظایف است. دستیار صوتی سیری نیز از این قاعده مستثنی نیست و شرکت اپل همیشه به دنبال هوشمند تر کردن این سرویس جذاب و محبوب بوده است. طرز کار این دستیار صوتی به این صورت است که کلیه فعالیت های شما در گوشی مانند عکاسی، ضبط صدا، نوشتن، تماس، نقشه، یادآوری ها، قرار ها و آلارم ها زیر نظر گرفته می شود و سیری بر اساس تجربه ای که از استفاده شما از این ابزارها بدست می آورد نیاز های شما را بر طرف می کند.

مثلا اگر به شهری سفر کنید و در آن شهر عکس های متعددی بگیرید و پس از چند ماه از سیری بخواهید عکس های آن شهر را به شما نشان دهد، با سرعتی باور نکردنی از بین هزاران عکس موجود در پوشه دوربین شما عکس های آن شهر استخراج و به شما نشان داده می شود. سیری در IOS 9 می تواند مسولیت ایمیل زدن، ثبت یادداشت، مکان یابی و هر کار دیگری که در IOS 8 می توانست انجام دهد به علاوه چند وظیفه جدید را به خوبی انجام دهد.

جستجو گر سیری می تواند برای شما آهنگ های جدید و مورد علاقه تان را پیدا کند، اخباری که برای شما جالب است را به نمایش در آورد و هر چه از آن بیشتر استفاده کنید باهوش تر خواهد شد.

در IOS9 با گفتن "Hey Siri" دستیار صوتی سیری به شکل خودکار آماده دریافت فرمان صوتی می شود.

بهبود های بخش News

نرم افزار NEWS در آخرین نسخه از سیستم عامل اپل آی او اس 9

شرکت اپل به دنبال این بوده است که سهم خود را از نرم افزار های خبری افزایش دهد به همین دلیل بهبود های مفیدی در این اپلیکیشن انجام داده است. در این ویرایش جدید از News می توانید گروه های خبری خاص خود را انتخاب کنید، اخبار را برای خواندن در آینده علامت بزنید و یا حتی اخبار مورد علاقه را برای مخاطبان دیگر به اشتراک بگذارید.

بهبود های نرم افزار Maps

IOS 9 and maps

اگر اخبار نرم افزار Maps شرکت اپل را دنبال کرده باشید می دانید که این نرم افزار از بدو تولد با مشکلات متعددی همراه بود و هیچ وقت نتوانست مانند Google map نظر کاربران را جلب کند. البته این نرم افزار در نگارش جدید خود سعی کرده ایرادات خود را بر طرف سازد و شامل چند ویژگی جدید شده است. یکی از ویژگی های جدید این نرم افزار اضافه شدن مسیر های مخصوص مترو، تاکسی و اتوبوس است. در این محصول جدید برای سفر بین شهری قطار نیز اضافه شده است.

ویرایش جدید نرم افزار Note

نرم افزار note سیستم عامل آی او اس 9

نرم افزار Note اپل نیز مانند Maps همیشه دارای نواقص بوده است و کاربران ترجیح می دهند از نرم افزار های جایگزین برای یادداشت برداری استفاده کنند. اما اپل در سیستم عامل جدید خود سعی کرده ویژگی های جدیدی به برنامه خود اضافه کرد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • قابلیت کشیدن نقاشی در Note ها
  • اضافه کردن عکس به نوشته ها
  • ایجاد لیست کار
  • دادن سبک های خاص برای زیباتر کردن نوشته ها
  • ذخیره فایل های Note در سیستم ابری ICloud برای ویرایش کردن در تمام دستگاه های شرکت اپل

تغییرات کوچک اما کاربردی در بخش App Switcher و صفحه کلید

App-Switcher

بخش App Switcher در IOS9 برنامه های در حال اجرا و برنامه هایی که اخیرا در حال اجرا بوده است را به شما نشان می دهد.
در صفحه کلید IOS نیز با فشار دادن کلید Shift کلیه حروف به حالت بزرگ در می آیند و با رها کردن آن حروف کوچک می شوند.

IOS 9 و آیفون 6 اس

همان طور که در پست "لمس سه بعدی آیفون 6 اس" اشاره کردیم، IOS9 به همراه آیفون 6 اس و یا آیفون 6 اس پلاس به لمس سه بعدی مجهز شده است. قابلیتی که اختیارات بیشتری را به کاربران خواهد داد. با استفاده از لمس سه بعدی، گوشی شما با تشخیص میزان فشار دست عملکرد مختلفی از خود نشان می دهد.

IOS9 و آیپد

همان طور که در ابتدای این پست اشاره کردیم IOS9 بیشترین تغییرات خود را در آیپد ها داشته است. اگر آیپد خود را به IOS9 مسلح کنید قطعا از کارایی بسیار بالای این سیستم عامل جدید متعجب خواهید شد. شاید اولین چیزی که کاربران آیپد را متعجب کند افزایش کارایی این سیستم عامل است.

در IOS9 و تبلت ها می توانید با حرکت به سمت راست تبلت Slide Over را فعال کنید. Slide Over لیستی از برنامه های کاربردی اپل مانند iMessage  و یا Notes  را در اختیار شما قرار می دهد.

در IOS9 می توانید در حین انجام هر کاری مانند وبگردی و یا نوشتن پیام ویدیو ای را در کنار صفحه مشاهده کرده، و حتی مکان ویدیو را تغییر دهید.

همان طور که در ابتدای پست اشاره کردیم قابلیت Multitasking به این نسخه از سیستم عامل IOS اضافه شده است که در تبلت ها بیشترین کارایی را دارد.

عملکرد باطری در IOS9

ios9-Low-Power-Mode باطری در IOS9

اپل می گوید اگر از IOS9 استفاده کنید باطری شما یک ساعت بیشتر از IOS8 دوام می آورد. دلیل این کاهش مصرف انجام بهینه سازی هایی در سیستم عامل بوده است. به علاوه قابلیت بسیار کاربردی Low Power Modeنیز به شکل هوشمند مصرف باطری شما را کاهش می دهد. با فعال کردن قابلیت Low Power Mode با غیر فعال شدن ویژگی های گرافیکی و  غیر فعال شدن برنامه های پس زمینه مصرف باطری کاهش می یابد.

نتیجه گیری

اگر از دستگاه هایی استفاده می کنید که قابلیت پشتیبانی از IOS9 را دارند حتما دستگاه خود را بروز رسانی کنید. اپل در این ویرایش جدید سعی داشته نواقص گذشته را جبران کند به همین دلیل پیشنهاد ما به شما مهاجرت به IOS9 است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی