... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی


کورتانا

یکی از قابلیت‌های جدیدی که به همراه ویندوز ۱۰ عرضه شده، کورتانا یا همان دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت است. کورتانا بصورت پیش فرض به سرویس جستجوی بینگ و مرورگر اج متصل شده است؛ اما می‌توان با اعمال تغییراتی مرورگر پیش‌فرض را به ترتیب به فایرفاکس یا کروم و موتور جستجو را از بینگ به گوگل تغییر داد.

به نقل اززومیت؛ مایکروسافت ویندوز ۱۰ را با دستیار هوشمندش کورتانا همراه کرده است. با استفاده از این دستیار صوتی می‌توان دستورات صوتی را برای جستجو در اینترنت از طریق مرورگر اج و موتور جستجوی بینگ انجام داد؛ اما شاید همه‌ی کاربران علاقمند به استفاده از این گزینه‌ها نباشند. از این‌رو در ادامه نگاهی به چگونگی تغییر تنظیمات برای استفاده از موتور جستجوی گوگل در مرورگر‌های کروم و فایرفاکس از طریق کورتانا خواهیم داشت. برای تغییر مرورگر پیش فرض کورتانا تنها کافی است مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ را به کروم یا فایرفاکس تغییر دهیم. با این وجود باز هم موتور جستجوی مورد استفاده بینگ خواهد بود. در ادامه نحوه‌ی تغییر موتور جستجوی بینگ به گوگل را در دو مرورگر فایرفاکس و کروم برای استفاده توسط کورتانا مرور خواهیم کرد.

تبدیل مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۰ و کورتانا به کروم و فایرفاکس

CortanaChrome

این مورد بسیار ساده است. برای تغییر مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ تنها کافی است چند تغییر کوچک در تنظیمات ایجاد شود. برای اولین قدم کافی است تا پس از کلیک روی Setting در ویندوز ۱۰ گزینه‌ی System Group را انتخاب کنیم. سپس با مراجعه به تب Default Apps و تغییر گزینه‌ی Web Browser به مرورگر دلخواه خود، کار تمام است.

تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض به گوگل

CortanaFireFox

برای تغییر موتور جستجوی پیش فرض کورتانا از بینگ به گوگل باید از افزونه‌ای به نام bing2google استفاده کنیم که تمام جستجوهای انجام شده در بینگ را به سرویس جستجوی گوگل انتقال می‌دهد. پس از آنکه مرورگر پیش‌فرض کورتانا را به کروم تغییر داده و افزونه‌ی مورد نظر را نیز در این مرورگر نصب کنیم، تمامی جستجوهای انجام شده توسط کورتانا از مرورگر کروم و موتور جستجوی گوگل استفاده خواهد کرد. در مورد فایرفاکس نیز این موضوع صادق است و پس از تبدیل کردن فایرفاکس موزیلا به مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰، می‌توان از طریق این افزونه تمامی جستجوها را از طریق گوگل و فایرفاکس انجام داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی