... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

حتماً تا به حال به خوبی متوجه شده‌اید که موتور جستجوی گوگل کارایی‌های بیشتری از جستجو و پیدا کردن اطلاعات و وب‌سایت ها دارد. قابلیت‌هایی که علیرغم جنبه‌های سرگرم‌کننده آن‌ها به جای خود میتوانند بسیار کاربردی نیز باشند. پس بگذارید شما را به پنج نمونه از این ترفند ها و قابلیت‌های جدید و سرگرم‌کننده آشنا سازیم.

به گزارش «تابناک» پیش از این در چند مقاله به جنبه‌های پنهان موتور جستجوی گوگل و قابلیت‌های سرگرم‌کننده آن پرداخته‌ایم. اما خوبی یک موتور جستجوی قدرتمند مانند گوگل این است که برای کاربران خود هر روز جنبه‌های جدید و قابل‌توجهی را رونمایی می‌کند.

پس اگر کمی وقت دارید و می‌خواهید از این وقت اضافه در اینترنت برای سرگرم شدن استفاده کنید، این پنج قابلیت جدید را که کمتر کسی با آن آشنا است آزمایش کنید:

با این پنج ترفند جالب و جدید از گوگل هم آشنا شوید

1 – با گوگل گیتار بنوازید

گوگل برای علاقمندان به گیتار یک ابزار جالب‌توجه دارد. ابزاری که علیرغم جنبه سرگرم‌کننده خود می‌تواند قطعاتی کوتاه نیز ضبط کرده و پخش نماید. پس برای سرگرمی با گیتار گوگل به اینجا مراجعه کنید.

می‌توانید با استفاده از دکمه های صفحه کلید یا ماوس سیم های این گیتار را به ارتعاش درآورید. همچنین گوگل جند ملودی را از پیش برای شما آماده کرده است که می‌توانید آن‌ها را پش کرده و گوش کنید. حتی بعد از ضبط کردن ملودی خود گوگل یک لینک در اختیار شما قرار میدهد که می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

با این پنج ترفند جالب و جدید از گوگل هم آشنا شوید

2 – زیر آب در گوگل جستجو کنید!

این ترفند تا حد زیادی شبیه ترفند Gravity است که حتماً با آن آشنا هستید. با این تفاوت که این بار جستجوی شما در زر آب یک اقیانوس با ماهی‌ها و جانداران عجیب و غریب صورت می‌گیرد و زمانی که به دنبال کلمه‌ای مانند Fish می‌گردید تصویر آن در این آب نمایش داده می‌شود. برای جستجو در زیر اقیانوس گوگل به اینجا بروید:

با این پنج ترفند جالب و جدید از گوگل هم آشنا شوید

3 – بازی محبوب «خط خور» را به یاد دارید؟

حتماً شما نیز اگر با کنسول‌هایی نظیر میکرو اقدام به انجام اولین بازی‌های دیجیتالی کرده باشید با بازی محبوب خط خور آشنا هستید. بازی دهه 80 میلادی که اکنون گوگل آن را مجدداً برای شما زنده کرده است. با این تفاوت که در اینجا هیچ محدودیتی برای تعداد دفعاتی که می‌توانید بازی کنید وجود ندارد. به اینجا بروید و از کلیدهای جهت‌دار برای هدایت خط خور استفاده کنید:

با این پنج ترفند جالب و جدید از گوگل هم آشنا شوید

4 – پس حتماً به بازی «مار» هم علاقه دارید!

اگر با گوشی‌های قدیمی نوکیا سر و کله زده باشید حتماً میدانید که این گوشی‌ها علاوه بر آن که هیچ‌وقت نمی‌شکستند، یک قابلیت کلاسیک و منحصربه‌فرد هم داشتند که اتفاقاً بسیار محبوب بوده است: بازی مار. حالا گوگل این بازی را در یک قالب جدید و متفاوت برای شما زنده کرده است. به اینجابروید و با همان کلیدهای جهت‌دار این مار سیری‌ناپذیر را هدایت کنید:

با این پنج ترفند جالب و جدید از گوگل هم آشنا شوید

5 – شوخی گوگل با موتور جستجوی مایکروسافت

شوخ‌طبعی گوگل گویا دامن رقیب اصلی خود در موتورهای جستجو یعنی Bing و صاحب آن مایکروسافت را نیز گرفته است. اگر میخواهدی ببینید که گوگل چگونه با رقیب اصلی خود شوخی می‌کند، به اینجا بروید و سعی کنید یک مورد خاص را جستجو کنید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۰۹:۲۰


حذف redeye  ایفون

مشکل قرمز شدن چشم یا Red Eye زمانی رخ می‌دهد که محیط عکاسی دارای نور شدید باشد یا مقدار نور فلش دوربین به خوبی تنظیم نشده باشد، قرمزی چشم ظاهر نامناسبی را به عکس‌های گرفته شده می‌دهد. با کمک ترفند زیر می‌توانید قرمزی چشم در گجت‌های اپلی را از بین ببرید.

به نقل اززومیت؛ برای استفاده از ابزار حذف قرمزی چشم, دستگاه اپلی شما باید به iOS 7 یا بالاتر مجهز شده باشد و نیازی به دانلود برنامه‌های اضافی دیگر ندارید. این ویژگی در قسمت ویرایش در برنامه عکس Photo قرار دارد و جدا از اینکه می‌توانید از این ویژگی برای عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون استفاده کنید, امکان استفاده از این ابزار برای هر عکس ذخیره شده در ابزار اپلی را دارید.

برای حذف پدیده Red Eye موارد زیر را به ترتیب اعمال کنید:

1) وارد اپلکیشن Photo شده و عکس مورد نظر خود را که می‌خواهید از نظر قرمزی چشم ترمیم شود را انتخاب کنید.

2) بر روی عکس به آرامی ضربه زده و گزینه‌ی ویرایش (edit) را انتخاب کنید.

3) با توجه به شکل زیر بخشی که مربوط به حذف قرمزی چشم است را انتخاب کنید.

fix-redeye-1

remove-red-eye-iphone

4) پس از ورود به این بخش، بر روی قسمت‌هایی از عکس که RedEye در آن وجود دارد ضربه بزنید.

5) هنگامی که کار ترمیم یا اصلاح عکس تمام شد و شما از نتیجه کار خود راضی بودید گزینه درخواست (apply) را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

همانطور که ملاحظه می‌کنید ابزاری که اپل برای کاربران خود فراهم کرده است بسیار سریع به بهبود RedEye می‌پردازد. این ابزار از نظر عملکرد بسیار شبیه به فیلترهای عکاسی است و همچنین می‌توان گفت مانند برنامه فیلتر رنگ که بطور معمول در سیستم عامل iOS وجود دارد عمل می‌کند و البته بهترین راه حلی است که اپل برای از بین بردن قرمزی چشم در عکس‌ها ارائه داده تا کاربر با استفاده از آن دیگر نیازی به استفاده از فتوشاپ یا برنامه‌های شخص سوم نداشته باشد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۳ ، ۰۸:۵۲

تنها اندکی پس از رونمایی از ارائه آی او اس 8.1.1 جیلبرک آن آماده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. اگر شما هم از طرفداران جیلبریک هستید ما برای شما آموزش چگونگی جیلبریک آی او اس 8.1.1 را آماده کرده ایم.

 

جیلبریکی که امروز برای شما آموزش خواهیم داد قابل استفاده بر روی آیفون 6 پلاس، 6، 5S،5C،5، 4S می باشد و توسط تیم TaiG  تهیه شده است.

برای شروع دیوایس خود را به آی او اس 8.1.1 آپدیت نمایید اگر نیاز به دانلود فریم ور 8.1.1 دارید می توانید ازاینجا دانلود نمایید و قبل از هر کاری حتما از گوشی خود بک آپ تهیه نمایید.

مرحله اول

پوشه ای با نام sec2sec بر روی دسکتاپ ایجاد نمایید و آخرین ورژن TaiG  را از اینجا دانلود نمایید و در پوشه ایجاد شده در دسکتاپ قرار دهید و اگر فایل دانلود شده بصورت zip است آنرا در همان پوشه از حالت فشرده خارج نمایید.

 

مرحله دوم

اگر گوشی شما دارای رمز ورود می باشد لطفا همانند تصویر زیر آن را غیر فعال نمایید.

 

مرحله سوم

به بخش تنظیمات یا Settings برگردید و وارد بخش iCloud شوید و در این بخش گزینه Find my iPhone را غیر فعال کنید. توجه کنید که این بخش حتما می بایست غیر فعال باشد. برای انجام اینکار می توانید از تصویر زیر کمک بگیرید.

 

مرحله چهارم

گوشی خود را بوسیله کابل یو اس بی به کامپیوتر متصل نمایید و پس از آن آیتیونز را باز کنید و بصورت دستی از گوشی خود بکاپ تهیه نمایید. این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر به هر دلیلی در پروسه جیلبریک با مشکل مواجه شوید می توانید با استفاده از بکاپ به حالت اولیه برگردید.

 

مرحله پنجم

داخل پوشه sec2sec در صفحه دسکتاپ رفته و بر روی گزینه TaiGJBreak  کلیک کنید تا نرم افزار جیلبریک اجرا شود.

 

مرحله ششم

در این بخش مدل گوشی شما شناسایی شده و برای شروع جیلبریک می بایست تیک دوم را بردارید و بر روی دکمه سبز رنگ کلیک نمایید. لطفا توجه داشته باشید که تیک اول مربوط به نصب سیدیا می باشد و تیک دوم مربوط به نصب اپلیکیشن TaiGJBreak که شما می بایست تیک دوم را برداشته و برای شروع جیلبریک بر روی دکمه سبز رنگ کلیک نمایید.

 

مرحله هفتم

جیلبریک شروع شده و می بایست منتظر بمانید تا این مرحله به پایان برسد.

 

مرحله هشتم

وقتی که جیلبریک به پایان برسد و تمامی مراحل به درستی انجام شود شما شکلک خندانی همانند تصویر زیر را خواهید دید و گوشی شما ریست می شود و پس از آن شما اپلیکیشن سیدیا را بر روی صفحه نمایش خود خواهید دید. به همین راحتی شما موفق به جیلبریک گوشی خود شدید.

 

 


منبع: ثانیه به ثانیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۳ ، ۰۷:۴۵
در چندین مورد مطالبی پیرامون چگونگی حفاظت و صیانت از ارتباط اینترنتی به خصوص در بحث WiFi را تا کنون بررسی کرده‌ایم. اما این موضوع به قدری حائز اهمیت است که تاکید مجدد بر آن به هیچ‌وجه گزافه‌گویی و بیهوده پردازی نیست. اکنون ابزاری را به شما معرفی می‌کنیم که به وسیله آن می‌توانید به سادگی و بدون هیچ اطلاعات تخصصی سارقان ارتباط WiFi خود را دستگیر کنید.

به گزارش «تابناک» یک WiFi بدون محافظت و در واقع Unsecure یک مهمانی عالی برای همه کسانی است که اتفاقاً به دنبال یک چنین موقعیت‌هایی می‌گردند. از همسایه شما گرفته تا یک هکر، می‌توانند ارتباط اینترنتی وایرلس شما را به سرقت ببرند و ضمن کند کردن سرعت اینترنت شما و همچنین مصرف پهنای باند، اطلاعات شخصی شما را نیز به سرقت ببرند.

حتی در بسیاری از موارد با انجام اقدامات امنیتی لازم برای Secure شدن WiFi هنوز هکر هایی هستند که با تلاشی کم می‌توانند به وایرلس شما نفوذ کنند. پیش از این در گزارشی، نرم‌افزاری را برای شناسایی دستگاه‌های متصل به WiFi معرفی کردیم. البته این ابزار برای کاربران غیر حرفه‌ای تا حدی سخت و درک آن دشوار بود – اینجا.

امروز قصد داریم ابزاری بسیار ساده اما فوق‌العاده کاربردی را برای دستگیری سارقان ارتباط اینترنتی وایرلس، به شما معرفی کنیم. ابزاری که از کاربران عادی تا حرفه‌ای می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شود:

سارقان WiFi خود را به همین سادگی ناکام کنید!

نام این ابزار WiFi Guard تولید شرکت SoftPerfect است که به شما در برقراری یک ارتباط اینترنتی وایرلس مطمئن کمک می‌کند. این ابزار برای هر سه سیستم عامل ویندوز، لینوکس و OS X منتشر شده است. این ابزار ساده، به شما فهرستی از دستگاه‌های متصل به WiFi را نمایش می‌دهد و دستگاه‌های آشنا از ناآشنا را جدا می‌سازد تا تشخیص سارق ارتباط برای شما آسان تر شود.

می‌توانید این ابزار را از لینک انتهای این مطلب یا از وب‌سایت اصلی آن در اینجا دانلود کنید. بعد از نصب ابزار و اولین راه‌اندازی آن صفحه تنظیمات برای شما به نمایش در می‌آید که باید در آن ابتدا درایور شبکه خود را انتخاب نمایید. در این صفحه همچنین تنظیمات دیگری از جمله برای اسکن دستگاه‌ها و عملکرد کلی برنامه وجود دارد که بهتر است آن‌ها را تغییر ندهید:

سارقان WiFi خود را به همین سادگی ناکام کنید!

بعد از انتخاب درایور صحیح، کافی است در پنجره اصلی ابزار بر روی دکمه Scan Now کلیک کنید تا ابزار همه دستگاه‌های متصل به شبکه را برای شما نمایش دهد. بعد از پایان اسکن، پیغامی نمایش داده می‌شود که گزارشی از دستگاه‌های ناشناس متصل به شبکه است. این دستگاه‌ها با یک آیکون قرمز رنگ مشخص می‌شوند:

سارقان WiFi خود را به همین سادگی ناکام کنید!

البته ناشناس بودن این دستگاه‌ها به این معنی نیست که آن‌ها سارقان ارتباط اینترنتی شما هستند. ممکن است دستگاه‌های در واقع آشنا در این فهرست برای شما به عنوان ناشناس نمایش داده شود که در این صورت کافی است بر روی آن‌ها دو بار کلیک کنید و در پنجره Properties گزینه I Know this Computer or device را انتخاب کنید:

سارقان WiFi خود را به همین سادگی ناکام کنید!

به این ترتیب فهرستی از همه دستگاه‌های متصل به شبکه را در اختیار دارید که به سادگی می‌توان بر اساس آن اتصال‌های غیرمجاز به شبکه را شناسایی کرد. همچنین این نرم‌افزار در بازه زمانی تعیین‌شده در تنظیمات – پیش‌فرض هر 30 دقیقه یک‌بار – شبکه را مجدداً اسکن می‌کند تا چنانچه دستگاه ناشناسی یافت شود گزارش آن را به شما بدهد.

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، این ابزار بسیار ساده است و به راحتی شما را در جریان مجموع ارتباطات موجود بر روی شبکه قرار می‌دهد. در صورت وجود یک دستگاه ناشناس، بهترین کار این است که سریعاً تنظیمات مودم خود را تغییر داده و به ویژه گذر واژه را از نو تعریف کنید.نسخه ویندوز این ابزار را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید و یا برای دانلود آن برای هر سه سیستم عامل به وب سایت اصلی آن مراجعه کنید.

دانلود نرم افزار با لینک مستقیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۳ ، ۰۹:۵۹


پرینت Apple

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نیاز به پرینت سند یا عکس موجود بر روی دستگاه اپلی خود را داشته‌اید، اما به دلایلی از انجام آن کار صرف نظر کرده باشید. با زومیت همراه شوید تا آموزش پرینت از طریق گجت اپلی را فرابگیرید.

به نقل اززومیت؛ در ابتدای امر و مقدم بر همه، نیاز به پرینتری داریم که از قابلیت پرینت گرفتن توسط دستگاه‌های اپلی یا در اصطلاح Air Print پشتیبانی کند. در حال حاضر پرینتری تحت برند شرکت اپل نداریم، اما شرکت‌های بسیار زیادی از جمله Canon ،Epson ،Dell ،HP ،Samsung ،Konica ،MinoltaKyocera و Zink این سرویس را در سرعت ها، کیفیت ها و انواع متفاوت کارتریج برروی پرینتر‌های خود اضافه کرده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نوع و مدل پرینتر‌هایی که از این سرویس پشتیبانی می‌کنند می‌توانید به آدرس اینترنتی Apple's support page مراجعه کنید. کاربران ابزارهای مبتنی بر iOS به سه روش می‌توانند از اسناد خود پرینت تهیه کنند که در زیر به توضیح هر یک می‌پردازیم.

1) درمرحله اول فرض می‌کنیم سندی را در مرورگر Safari باز کرده‌ایم و قصد پرینت کردن آن را داریم. مطابق شکل زیر بر روی بخش آبی رنگی که به شکل فلش و مربع است فشار می‌دهیم. در این بخش تمامی گزینه‌هایی که در به اشتراک گذاری آن سند نقش دارند نمایش داده می‌شوند.

printapple

با توجه‌ به نیازمان (در این بخش پرینت کردن است) گزینه‌ی مورد نظر را انتخاب می‌کنیم.

apple-print-new2

توجه کنید که اگر برای اولین بار قصد اتصال به یک شبکه اینترنت بی‌سیم را داشته باشید ممکن است در شروع کار با کمی وقفه رو‌به‌رو شوید، این وقفه به علت یافتن و رجیستر پرینتر مورد نظر است. در صفحه جست‌و‌جو نام پرینتر‌هایی که به شبکه اینترنت بی‌سیم متصل هستند نمایش داده می‌شود. پس از انتخاب پرینتر مورد نظر وارد بخشی می‌شویم که از آن جا می‌توانیم تعداد صفحاتی که می‌خواهیم پرینت شوند را انتخاب کنیم.

 

apple-print-new4 

2) در مرحله بعدی فرض را بر این می‌گذاریم که قصد پرینت صفحه‌ای از ایملیمان را داریم. این مرحله نیز مانند مرحله یک است، تنها با یک تفاوت آن هم در قسمتی که مارا به سمت گزینه پرینترمی‌رساند. مطابق شکل زیر باید بر‌ روی گزینه‌ای که به شکل فلش است فشار دهیم.

 apple-print-new

3) در مرحله سوم فرض بر این است که سند یا اطلاعاتی که می‌خواهیم آن را پرینت کنیم تنظیماتی برای پرینت نداشته باشند، در این حالت با گرفتن یک Screen Shot از صفحه نمایش می‌توانیم از عکسش پرینتی تهیه کنیم. برای گرفتن پرینت، پس از باز کردن عکس مورد نظر، مانند مرحله اول عمل می‌کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۳ ، ۱۵:۴۰