... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی

۲۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

اگر سیستم عامل iOS 8 را بر روی آیفون و یا آپید خود نصب کنید، احتمالا بعد از کمی کار کردن با آن تفاوت چندانی با سیستم عامل قبلی خود احساس نخواهید کرد. دلیل این موضوع این است که سیستم عامل جدید اپل از لحاظ ظاهری شکل آیکون ها تفاوت چشمگیری نسبت به گذشته نداشته و تحولات آن بیشتر از لحاظ کارایی بوده است.در این مطلب قصد داریم با ارائه تصاویری از iOS 7 و iOS 8 در کنار یکدیگر، این دو سیستم عامل را نظیر به نظیر مقایسه کرده تا تفاوت آن را نسبت به قبل بخوبی احساس کنیم. با ما همراه باشید.

۱. بخش جستجوی سیستم (یا Spotlight Search)، در قسمت نتیجه هم اپلیکشین و هم وبسایت معرفی می کند.

مقایسه تصویری iOS 7 با iOS 8 : چه چیز هایی تغییر کرده است ؟


۲. ۲. به گزارش سافت گذر به نقل ازبرترین ها؛ اگر یک پیامک دریافت کنید، می توانید هنگام بازکردن قفل صفحه نمایش مستقیما به بخش پاسخ دادن به پیام بروید و یا پیام را بعنوان "خوانده شده” انتخاب کنید.

مقایسه تصویری iOS 7 با iOS 8 : چه چیز هایی تغییر کرده است ؟


۳. در همان بالای صفحه که پیام جدید به شکل پاپ آپ نمایش داده می شود، می توانید سریعا پاسخ خود را نیز تایپ کنید.

مقایسه تصویری iOS 7 با iOS 8 : چه چیز هایی تغییر کرده است ؟


۴. کاربران اپلیکیشن iMessage به راحتی می توانند در همان صفحه پیام متنی، یک پیام صوتی و یا ویدئویی ساخته و به چند مخاطب ارسال کنند.

مقایسه تصویری iOS 7 با iOS 8 : چه چیز هایی تغییر کرده است ؟


۵. با استفاده از ویژگی تایپ سریع (QuickType) کلمه بعدی به صورت هوشمندانه حدس زده شده و به شما پیشنهاد داده می شود.

مقایسه تصویری iOS 7 با iOS 8 : چه چیز هایی تغییر کرده است ؟


۶. اگر علاقه ای به کیبورد قبلی اپل نداشته باشید، می توانید از کیبوردهای دیگر شرکت ها استفاده کنید.

مقایسه تصویری iOS 7 با iOS 8 : چه چیز هایی تغییر کرده است ؟


۷. شما می توانید صفحات چت گروهی را ساکت (Mute) کنید یا در صورت لزوم از آن خارج شوید.

مقایسه تصویری iOS 7 با iOS 8 : چه چیز هایی تغییر کرده است ؟


۸. در هنگام چت می توانید طی بازه زمانی مشخصی اطلاعات مکان جغرافیایی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مقایسه تصویری iOS 7 با iOS 8 : چه چیز هایی تغییر کرده است ؟


۹. با انجام تنظیماتی می توانید پیام های iMessage را مثل اپلیکیشن وایبر بر روی صفحه دریافت نمائید تا بتوانید سریعتر پاسخ دهید.

مقایسه تصویری iOS 7 با iOS 8 : چه چیز هایی تغییر کرده است ؟


۱۰. وقتی بخش اپلیکیشن های اخیر را باز کنید (Recent App) در بالای صفحه می توانید لیست مخاطبانی که بیشر با آنها ارتباط دارید را مشاهده نمائید.

مقایسه تصویری iOS 7 با iOS 8 : چه چیز هایی تغییر کرده است ؟


۱۱. نوتیفیکیشن ها در بالای صفحه و به شکل پاپ آپ نمایش داده می شوند و همچنین به سادگی بسته می شوند.

مقایسه تصویری iOS 7 با iOS 8 : چه چیز هایی تغییر کرده است ؟


۱۲. دستیار صوتی Siri اکنون ویژ%:77<DB 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۳۱


personal hotspot

به نقل ازاپل اپس؛ بعد از آپدیت کردن به iOS 8 اولین تغییر بزرگی که احساس می شود ، وجود نداشتن تنظیمات Personal Hotspot می باشد . بعضی از افراد ممکن است فکر کنند که در این نسخه از سیستم عامل ، این قابلیت برداشته شده است ولی اشتباه می کنند. خب در زیر آموزش می دهیم که چگونه دوباره این قابلیت را در صفحه Settings مشاهده کنید .

مراحل آموزش :

۱ – وارد Settings شوید .

۲ – وارد Cellular Data شوید .

۳ – گزینه APN Settings را انتخاب کنید .

۴ – در بخش Personal Hotspot  سه عنوان APN و Username و Password مشاهده می کنید .

۵ – در هر سه عنوان ، نام اپراتور سیمکارت خود را بنویسید .

۶ – به Cellular Data برگردید و کمی صبر کنید

۷ – قابلیت Personal Hotspot اضافه شده است .

 

تصاویر آموزشی : 

image1 image2

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۲۹

nested-folders-ios-8

مرتب‌کردن آیکون‌های هوم اسکرین از ابتدایی‌ترین مسائل در زمینه‌ی سر و سامان دادن به محتویات گوشی موبایل است. در این زمینه فولدرها کمک حال خوبی هستند، اما شاید این امکان در سطح پیش‌فرضی که در آی‌اواس تعبیه شده است برایتان جوابگو نباشد و به دنبال چیدمان عمیق‌تری باشید. خوشبختانه باگ‌های مختلفی در نسخه‌های سابق آی‌اواس کمک‌کننده‌ی تحقق این امر بودند.

به نقل ازاپل اپس؛ در اپل اپس چندین بار به باگ‌های مختلف هوم اسکرین که امکان ساخت فولدرهای تو در تو در آی‌اواس ۷ را می‌دادند اشاره کرده‌ایم و طریقه‌ی بهره‌گیری از این نقص برای افزایش قدرت مرتب‌سازی هوم‌اسکرین را نوشته‌ایم. ظاهراً این باگ‌ها برای اپل چندان اهمیتی ندارند و جلوی آن‌ها قرار نیست بسته شود. نتیجه این که در آی‌اواس ۸ امکان ساختن فولدرهای تو در تو همچنان وجود دارد.

این موضوع بر روی آیفون‌های ۶، ۶ پلاس، ۵s و ۵c تست شده است و از این رو انتظار می‌رود بر روی هر دستگاهی که مجهز به سیستم عامل آی‌اواس ۸ قابل استفاده باشد.

توضیحات یشتر در این مورد را می توانید با این چند شماره یاد بگیرید:

۱- با جمعی از اپلیکیشن‌ها فولدری که می‌خواهید داخل فولدری دیگر قرار گیرد را بسازید.

۲- پس از ساخته‌شدن فولدر از آن خارج شوید. آیکون یکی از اپلیکیشن‌ها را نگه داشته و بر روی آیکون اپلیکیشنی دیگر ببرید تا فولدری دیگر ساخته شود. به محض ساخته‌شدن فولدر دوم و قبل از آن که به طور خودکار به داخل آن هدایت شوید، آیکون فولدر اول را با انگشتتان نگه دارید تا فولدر نخست نیز به داخل فولدر جدید کشیده شود.

کار تمام است. روند انجام کار به همین سادگی است، اما اگر ایده‌هایی خوب برای کارکردهای این امکان داشته باشید وجود این باگ می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در صورتی که قصد بازگرداندن وضعیت به حالت سابق را داشته باشید کافی است آیکون فولدر دوم را نگه داشته و به بیرون از فولدر اول بکشید. اگر فولدرهای تو در توی بسیاری ساخته‌اید که موجب سردرگمیتان در هوم اسکرین شده است، می‌توانید با مراجعه به بخش Reset موجود در Settings و انتخاب گزینه‌ی Reset Home Screen Layout آیکون تمامی اپلیکیشن‌ها را به خارج از فولدرها بکشانید.

توجه داشته باشید که با عرضه‌شدن هر آپدیت برای آی‌اواس ۸ امکان رفع‌شدن این باگ وجود دارد. اما همانطور که در بندهای فوق اشاره شد بیش از یک سال است که این باگ نیز پا به پای آی‌اواس جلو آمده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۲۷
حتما برای شما نیز گاهی پیش آمده است که قصد ارسال یک فایل حجیم را از طریق ایمیل برای دوستان خود داشته باشید، اما خدمت دهنده ایمیل به شما اجازه آپلود آن را به دلیل حج زیاد نمیدهد. در اینگونه مواقع بهترین راه استفاده از خدمات رایگان به اشتراک گذاری فایل ها بر روی وب و همچنین نرم افزارهای مخصوص به آن است. در اینجا شما را با یک نمونه از این ابزارها آشنا میکنیم.

به گزارش «تابناک» با وسعت گرفتن استفاده از اینترنت و به تدریج تبدیل شدن همه چیز به صفر و یک در دنیای جدید، نیاز کاربران به دسترسی به برخی فایلها و داده ها با سرعت هرچه تمام تر یک موضوع اساسی است. در این میان اما خدمات دهندگان ایمیل همچون گوگل اجازه آپلود بیش از 15 یا 25 مگابایت را به کاربران نمیدهند و در نتیجه کاربران باید این فایلها را در فضای Cloud ذخیره کرده و سپس لینک آن را برای دوستان خود ارسال کنند.

این کار زحمت کاربران را دوچندان میکند و در نتیجه ابزارهای جانبی برای اینکار، همین جا است که خودنمایی میکنند. نرم افزار Jumpshare یکی از ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین این ابزار ها است:

یک ابزار کاربردی برای به اشتراک گذاری فایل با دوستان

برای دانلود این ابزار به وب سایت اصلی آن در اینجا مراجعه نمایید و بعد از نصب ابزار یک تور کوچک به شما طریق کلی کار با ابزار را نشان میدهد:

یک ابزار کاربردی برای به اشتراک گذاری فایل با دوستان

برای استفاده از این ابزار باید یک حساب کاربری در وب سایت اصلی آن یا از طریق آیکون برنامه که درTray قرار گرفته است، ایجاد نمایید. این ابزار قابلیت پشتیبانی از 200 نوع فرمت مختلف را در مرورگر دارا است. در نتیجه زمانی که یک فایل را برای دوست خود به اشتراک میگذارید، میتواند این فایل را در درون مرورگر مشاهده نماید، بدون نیاز به هیچ نرم افزاری:

یک ابزار کاربردی برای به اشتراک گذاری فایل با دوستان

کار با این ابزار بسیار ساده است. کافی است که فایلی را که میخواهید آپلود نمایید، کشیده و بر روی آیکون برنامه در Tray رها کنید. بعد از اتمام آپلود فایل لینک مربوط به آن به شکل خودکار در Clipboardقرار میگیرد. کافی است این لینک را برای دوست خود ارسال کنید. همچنین میتوانید با کلیک بر روی این آیکون در Tray گزینه های مختلف برای آپلود را ببینید:

یک ابزار کاربردی برای به اشتراک گذاری فایل با دوستان

همچنین این ابزار از یک قابلیت ذاتی برای عکاسی از صفحه نمایش شما برخوردار است و به خوبی از پس این وظیفه بر می آید:

یک ابزار کاربردی برای به اشتراک گذاری فایل با دوستان

همچنین پنل این سایت به شما اجازه میدهد که به سادگی با فایلهای خود سر کله بزنید و مانند همه نرم افزارهای Cloud همچون Dropbox آنها را مدیریت و حتما پاک کنید:

یک ابزار کاربردی برای به اشتراک گذاری فایل با دوستان

نسخه رایگان این ابزار 2 گیگابایت فضا را برای به اشتراک گذاری فایلها در اختیار شما میگذارد. اما نسخه تجاری آن این ظرفیت را تا 1 ترابایت افزایش داده است و همچنین برخی امکانات بیشتر نیز در اختیار کاربران میگذارد. در مجموع این ساده ترین و کاربردی ترین برنامه های موجود برای به اشتراک گذاری فایلها است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۱۶
پس از انتشار نهایی و ورود آیفون ۶ به بازار از سوی شرکت اپل، گزارش‌های ضد و نقیض درباره آن در فضای نت منتشر شده است. در حالی‌ که بسیاری آن را یک نمونه موفق از گوشی‌های هوشمند می‌دانند، بسیاری نیز آیفون ۶ را نمایش ضعیف و ناامید کننده‌ای از اپل می‌دانند که پس از مدت‌ها امکانات اندروید را به هوشمند خود افزوده است؛ اما چه چیز در آیفون ۶ تغییر کرده است؟


به گزارش «تابناک»، این خبر که آیفون ۶ در هفته گذشته رکورد پیش‌خرید را در میان مشتریان این گوشی هوشمند زده است، یک خبر مسرت‌بخش بود. در حالی ‌که چندی بیشتر از حضور این گوشی هوشمند در بازار نگذشته، بیش از چند میلیون سفارش پیش‌خرید برای آن ثبت شده که این می‌تواند نشانی از اقبال مشتریان به این هوشمند باشد. 

اما از سوی دیگر، بسیاری بر آنند که آیفون ۶ چیزی بیش از آنچه اندروید چند سال پیش ارائه کرده بوده، ندارد و این نمایشی ضعیف از اپل در سال جاری بوده است. 

در اینجا نگاهی به امکانات جدید آیفون ۶ داریم و اینکه آیا باید یک آیفون ۶ خرید یا نه؟!

آنچه در آیفون 6 جدید است و آیا باید یک آیفون 6 خرید؟

بزرگ و بزرگ‌تر!

بزرگ‌ترین تغییر در آیفون، نسخه جدید بزرگ‌تر شدن اندازه صفحه نمایش آن است. در حالی‌ که اپل مدت‌ها به سایز ۴ اینچ در هوشمند خود بسنده کرده بود، نسخه ۶ آیفون در دو نوع ۴.۷ و ۵. ۵ اینچ ارائه شده که نمونه دوم با نام iPhone ۶ Plus مشهور شده است.
همچنین ضخامت گوشی باریک‌تر شده و آیفون ۶ ضخامتی برابر با ۶.۹ و آیفون ۶ پلاس ضخامتی برابر با ۷.۱ میلی‌متر دارند. 

همچنین اپل در طراحی آیفون ۶ یک مفهوم جدید با نام Smooth، Seamless Bond را به کار برده. در این طراحی محافظ شیشه‌ای صفحه نمایش در لبه‌ها کمی به بیرون خم شده است.

آنچه در آیفون 6 جدید است و آیا باید یک آیفون 6 خرید؟

وضوح بالاتر و صفحه نمایش بهتر

صفحه نمایش آیفون ۶ شاهد بهبود چشمگیری بوده است. اپل خود درباره این صفحه نمایش گفته است: باریک‌ترین و پیشرفته‌ترین صفحه نمایش Multi-Touch است که تا کنون ساخته‌ شده و در آیفون ۶ وضوحی برابر با ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل و تراکم پیکسل برابر با ۳۲۶ PPI دارد و در آیفون ۶ پلاس وضوح Full HD یا ۱۰۸۰ P و تراکم ۴۰۱ PPI دارد. 

در این صفحه نمایش Home Screen در نمای Landscape به خوبی عمل می‌کند.

آنچه در آیفون 6 جدید است و آیا باید یک آیفون 6 خرید؟

همچنین برای آسانی استفاده از این اندازه بزرگ‌تر اپل تغییراتی را در دکمه‌های گوشی ایجاد کرده است؛ از جمله اینکه دکمه‌های صدا کمی برجسته‌تر شده تا یافتن آن‌ها تنها با لمس آسان‌تر باشد. 

عمر بهتر باتری


اپل گفته که چیپ A۸ این شرکت سریع‌ترین و در عین ‌حال بهینه‌ترین چیپ در مصرف انرژی تا کنون است. استفاده از ۲ میلیارد ترانزیستور منجر به آن شده که ۵۰ درصد مصرف انرژی را نسبت به چیپ A۷ بهینه کرده و عمر باتری در نتیجه این امر و همچنین بهینه‌سازی خود باتری افزایش یافته و به یازده ساعت دیدن ویدئو با وضوح HD رسیده است. زمان Standby در این گوشی به ده تا شانزده روز افزایش یافته است.

آنچه در آیفون 6 جدید است و آیا باید یک آیفون 6 خرید؟

همچنین دوربین ارتقا یافته ۸ مگاپیکسل آن اکنون قادر به تشخیص چهره و یک فوکوس خودکار سریع‌تر و بهتر است. همچنین قابلیت burst Mode به آن اضافه شده است که ده تصویر را در ثانیه ثبت می‌کند. 

این‌ها قابلیت‌های کلیدی جدید در آیفون ۶ است و البته نکات جدید آن به همین‌ها ختم نمی‌شود و باید از یک Connectivity بهتر نیز سخن گفت؛ حال باید یک آیفون ۶ خرید؟ 

واقعیت این است که بسیاری از آنچه در اینترنت راجع به آیفون ۶ و نمایش ضعیف اپل گفته می‌شود درست است. بسیاری از این امکانات مدت‌ها پیش از سوی سازندگان گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید استفاده شده است و گوشی‌های اندروید کنونی در بسیاری موارد از آیفون ۶ بسیار جلو‌ترند. 

اما اگر این تغییرات را در نسبت با آیفون ۵ و ۵S در نظر آوریم، می‌توان گفت که یک ترقی بزرگ در هوشمند اپل رخ داده است. حال این شما هستید که تصمیم به آن می‌گیرید آیا یک آیفون ترقی یافته بخرید، یا آنکه با‌‌ همان قیمت، یک گوشی اندروید با امکانات و سخت‌افزارهای بهتر.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۱۱

گوگل ناو دستیار صوتی ابزار‌های اندرویدی است که گوگل آن را شدیدا با بخش جستجوی خود ادغام کرده است. در دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید شما می‌توانید از دستیار شخصی گوگل برای انجام جستجو، تنظیم کردن قرار ملاقات، یادآوری یک روز خاص و مواردی بسیار بیشتر استفاده کنید. اما در این مطلب قصد داریم ۲۰ مورد از کار‌هایی که گوگل ناو می‌تواند انجام دهد و شما کاربران اندروید باید از آن اطلاع داشته باشید را ذکر کنیم.

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


۱.  تنظیم کردن روابط

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند



به نقل ازبرترین ها؛ زمانی که می‌خواهید با گوگل ناو ایمیل یا پیام متنی ارسال کنید، لازم نیست حتما اسم رسمی شخص را به زبان بیاورید و می‌توانید میان‌بر‌هایی را مشخص کنید. برای مثال "Text my Mom" یا "Email my manager" خیلی راحت‌تر از آوردن نام کامل شخص است. البته برای اینکار باید روابط خودتان را با اشخاص مختلف برای گوگل ناو تعریف یا تنظیم کنید.

برای انجام این کار لازم است گوگل ناو، بیشتر درباره مخاطبین شما اطلاعات داشته باشد. برای مثال اگر بخواهید برادر خود را به گوگل ناو معرفی کنید، می‌گویید "call my brother" و سپس گوگل ناو از شما می‌پرسد که کدام یک از مخاطبین برادر شما است؟ با انتخاب برادر خود در بین مخاطبین از این پس گوگل ناو با برادر شما آشنا خواهد شد. همین کار برای اشخاص دیگر مثل پدر (Dad)، مادر (Mom)، خواهر(Sister) نیز قابل انجام است.

۲. سوال‌های خاص بپرسید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


گوگل ناو دستورات بسیار خاص و ویژه را نیز می‌فهمد، حتی سوال‌هایی که در آن از دو یا چند فاکتور استفاده شده‌ است. می‌توانید برای مثال وضعیت آب و هوا را در یک روز خاص بپرسید یا اینکه آهنگی را از یک هنرمند خاص پخش کند.

دستیار شخصی شما نهایت تلاش خود را می‌کند که دستورات پیچیده‌ای همچون: «به یادم بیار زمانی که به خانه رسیدم تهویه هوا را روشن کنم» (Remind me to turn on the air conditioning when I get home) را بفهمد تا گوگل سریعا یک یادآور بر طبق محل قرارگیری شما درست کند.

۳. محل پارک ماشین را از گوگل ناو بخواهید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


بر اساس زمانی که رانندگی شما متوقف شده است، گوگل ناو مکان پارکینگ ماشین شما را با دقت فراوان علامت گذاری می‌کند و آن را به شکل یک کارت نشان می‌دهد.

برای انجام اینکار نیاز است که حداقل نسخه ۳.۴ برنامه Google Now را در اختیار داشته باشید. اگر می‌خواهید گوگل محل پارک ماشین شما را به یاد بیاورد پس باید ابتدا گوگل متوجه رانندگی شما شود. به اپلیکیشن Google Search بروید (همان‌جایی که کارت‌های مختلف را می‌بینید) و بر روی آیکونی که شبیه به چوب جادویی است تپ کنید. گزینه "Everything else" را انتخاب کنید و سپس بر روی "How do usually get around" تپ کنید، در نهایت مطمئن شوید که "Driving" را انتخاب کرده‌اید.

گوگل از این پس با استفاده از جی‌پی‌اس و دیگر سنسور‌های گوشی، زمانی که در حال رانندگی هستید را تشخیص می‌دهد. بعد از اینکه ماشین را پارک کردید، کارتی در گوگل ناو ظاهر می‌شود که در آن همراه با نقشه، محل پارک ماشین شما علامت گذاری شده است. 

 ۴. گذاشتن نقطه گذاری و اسمایلی

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


 نوشتن یک متن خوب با نوشتن یک متن کامل متفاوت است. در گوگل ناو حتی می‌توان علائم و نقطه گذاری‌های متن و همچنین اسمایلی‌های مختلف را فقط با حرف زدن، در متنی که می‌خواهید به عنوان ایمیل ارسال کنید، قرار دهید.

برای مثال می‌توانید بگویید: Hey comma where are you question mark (سلام کاما کجایی علامت سوال) یا اینکه می‌توانید برای گذاشتن Emojiها از جمله‌های "Smiley face" (صورت خوشحال) یا "Sad face" (صورت ناراحت) نیز استفاده کنید.

۵. به گوگل ناو لهجه بدهید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


متاسفانه گوگل ناو هنوز از همه زبان‌های  زنده دنیا پشتیبانی نمی‌کند که از جمله آن‌ها زبان شیرین پارسی است. اما اگر لهجه خاصی را ترجیح می‌دهید، گوگل ناو قادر است لهجه خود را نیز برای شما تغییر دهد. 

برای انجام این کار به تنظیمات Google Now بروید، بر روی Voice تپ کنید و بعد از آن Language را انتخاب کنید. در این جا می‌توانید لهجه دوست داشتنی خود را در برای هر زبان انتخاب کنید.

۶. یادآور تقویم بسازید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


اگر اپلیکیشن Google Calendar را بر روی دستگاه خود نصب داشته باشید، زمان‌های یادآوری مختلف در Google Now نشان داده خواهد شد.  به علاوه، بسته به تنظیمات هشدار ترافیک گوگل ناو، ممکن است پیشنهاداتی را در زمان خروج از هر محل نیز دریافت کنید (اضافه کردن یک یادآور با تعریف کردن یک مکان خاص)

۷. تاریخچه وب را فعال کنید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


همه افراد دوست ندارند که گوگل فعالیت‌های آن‌ها را پیگیری کند و تاریخچه فعالیت‌هایی که در اینترنت انجام داده‌اند توسط گوگل ناو ذخیره شود. اما شما اگر دوست دارید گوگل ناو کارت‌های مرتبط با جستجو‌های اخیری که انجام داده‌اید را نشان دهد، فعال کردن این امکان جالب خواهد بود.

برای مثال اگر گوگل تشخیص دهد که شما اطلاعاتی را در مورد سمور دریایی لازم دهید و به دنبال آن می‌گردید، کارتی در گوگل ناو ظاهر می‌شود که حاوی اطلاعاتی بیشتر درباره همین جستجو شما خواهد بود. یا اینکه اگر عادت دارید یک سایت خاص را مطالعه کنید (مثل زومیت)، با هر بار که پستی جدید منتشر می‌شود در گوگل ناو نیز کارت مرتبط با آن قرار می‌‌گیرد. 

۸. تشخیص موسیقی

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


شما می‌توانید آهنگ‌های متعددی را مورد شناسایی قرار دهید. تنها لازم است بگویید "What am I Listening to" (به چه چیزی گوش می‌دهم؟) و گوگل سریعا آهنگ پخش شده در اطراف شما را شناسایی می‌کند و گزینه خرید آن را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

این مورد حتی در پخش زنده تلویزیون نیز ممکن است. تنها لازم است بگویید "Listen to TV" (به تلویزیون گوش بده) و به شما اطلاعاتی بیشتر درباره هر برنامه‌ای که در حال پخش است داده خواهد شد.

۹. لیست دستورات Google Now را فراخوانی کنید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


اگر از Google Now بخواهید که دستورات خود را برای شما لیست کند، با کمال میل این کار را انجام خواهد داد، اما دستوراتی که نشان داده می‌شوند جنبه عمومی کار‌هایی است که می‌توان به گوگل ناو فرمان انجامش را داد.

بسیاری از دستورات هستند که در این لیست ذکر نمی‌شوند. اما برای فراخواندن این لیست کافی است بگویید: "List of Google Now voice commands" (دستورات صوتی گوگل ناو را لیست کن )

 ۱۰. دریافت لحظه به لحظه مسیر با گوگل ناو

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


گوشی خود را با گفتن "(Driving directions to (location" (مسیر رانندگی به [محل]) به حالت ناوبری فوری ببرید تا مسیر مستقیم تا محلی که دوست دارید را با گوگل ناو راهنمایی شوید. در بخش محل یا location باید مکانی که قصد رفتن به آن را دارید بگویید تا گوگل ناو با استفاده از نقشه، شما را به آن محل راهنمایی کند.

 ۱۱. از آخرین وضعیت پرواز مطلع شوید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


قصد دارید به استقبال یکی از دوستانتان در فرودگاه بروید؟ گوگل ناو در یک کارت جداگانه آخرین وضعیت  پروازی که شما به دنبالش هستید را نشان می‌دهد. برای فعال سازی این کارت خاص تنها لازم است شماره پرواز را جستجو کنید تا در دفعات بعدی که گوگل ناو را باز می‌کنید، کارت مخصوص آن نمایش داده شود.

نکته: برای استفاده از این ویژگی تاریخچه وب (Web History) باید فعال باشد.

۱۲. تنظیم کردن زنگ هشدار

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


زمانی که حتی تنظیم کردن زنگ هشدار ساعت برای بیدار شدن در صبح را کاری کسل کننده می‌دانید،  بگذارید گوگل ناو اینکار را برای شما انجام دهد. تنها لازم است چیزی شبیه به "Wake me up at 5:30 a.m tomorrow" (ساعت ۵:۳۰ فردا صبح بیدارم کن) را به زبان بیاروید تا هشدار زنگ برای زمانی که گفته‌اید تنظیم شود.

۱۳. گوگل ناو را به دسکتاپ خود بیاورید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


به وسیله گوگل کروم بتا می‌توان به گوگل ناو در دسکتاپ نیز دسترسی داشت. برای انجام اینکار ابتدا باید کروم بتا رادانلود و نصب کنید. زمانی که وارد این برنامه می‌شوید با اکانت گوگلی که در گوشی خود وارد کرده‌اید، در اینجا نیز از همان اکانت برای ورود استفاده کنید. اعلان‌های گوگل ناو پس از آن در نوار وظیفه سیستم عامل ویندوز شما نمایش داده می‌شود.

۱۴. اپلیکیشن‌ باز کنید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


دیگر نیاز نیست برای باز کردن یک اپلیکیشن وارد منوی برنامه‌ها شوید و در بین چند برگ اپلیکیشن بدنبال برنامه مورد نظر خود بگردید. اگر مودبانه از دستیار شخصی خود باز کردن اپلیکیشن دلخواه را بخواهید، او بی چون و چرا اپلیکیشن را در جلوی شما ظاهر می‌کند. برای مثال بگویید "Open WhatsApp" تا اپلیکیشن واتزاپ سریعا باز شود.

۱۵. توییت کنید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


برای ارسال توییت در شبکه اجتماعی توییتر تنها لازم است در ابتدای جمله خود عبارت "Post to Twitter" را بیاورید و بعد از آن توییت خود را بگویید. متاسفانه از زبان کشور ما پشیتبانی نمی‌شود و مجبور هستید برای ارسال توییت به این شکل از زبان انگلیسی استفاده کنید.

۱۶. در گوشی خود جستجو کنید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


اگر به دنبال یک موسیقی خاص، یک مخاطب یا یک محتوا در یکی از اپلیکیشن‌های دیگر می‌گردید از گوگل ناو کمک بگیرید. دستیار شخصی اندروید می‌تواند در گوشی هوشمند شما نیز جستجو کند. تنها لازم است در نوار جستجوی گوگل بدنبال اطلاعاتی که می‌خواهید بگردید. اما برای اینکه مشخص کنید گوگل ناو می‌تواند به دنبال چه مورادی بگردید به تنظیمات گوگل ناو بروید و به Phone Search مراجعه کنید.

۱۷. گوگل ناو را شخصی سازی کنید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


اگر نمی‌خواهید هشدار‌هایی دائم پخش شوند و دوست دارید تمام یادآور‌ها را در صفحه اول گوگل ناو ببینید. با زدن دکمه‌ای که شبیه به چوب جادو در پایین صفحه قرار دارد، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام کارت نمایش داده شود. در برخی موارد، غیر فعال کردن کارت‌هایی که جستجوی محل یابی در آن‌ها وجود دارد، می‌تواند به کمتر شدن مصرف باتری دستگاه کمک کند.

۱۸. دستورات جدید به گوگل ناو بیاموزید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


در اندروید شما می‌توانید از اپلیکیشن‌های جانبی برای آموزش دادن دستورات بیشتر به گوگل ناو استفاده کنید. برنامه Commandr کار‌هایی مثل خواندن ایمیل‌ها، پایین آوردن صدای زنگ و دستکاری تنظیمات مهم دستگاه را به گوگل ناو اضافه می‌کند.

۱۹. گوگل ناو را متوجه اشتباهش کنید

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


آیا دائما دستیار جستجوگر و باهوش گوگل منظور شما را اشتباه متوجه می‌شود؟ دفعه بعدی که این اتفاق افتاد، پیش از اینکه حرف خود را تکرار کنید، در ابتدای درخواست خود از گوگل ناو بگویید: "No, I said" و در ادامه حرفی که گوگل ناو اشتباه متوجه شده را بگویید. برای مثال به تصویر بالا و فرآیندی که صورت گرفته نگاهی بیندازید.

۲۰. و بسیاری بیشتر

۲۰ راهنمای گوگل ناو که هر کاربر اندروید باید بداند


نمی‌توان تمام دستورات و خواسته‌هایی که می‌شود از گوگل ناو داشت را در قالب یک مطلب جمع آوری کرد و خوشبختانه ویژگی‌های دستیار صوتی گوشی اندرویدی شما به نظر بی پایان است. به همین خاطر شما را دعوت می‌کنم اینفوگرافیکی از دستورات مهم گوگل را مشاهده کنید و از این پس بیشتر با دستیار گوشی خود تعامل داشته باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۱۱

با سیستم پاسخگویی Chrome در اندروید آشنا شوید

همانطور که از تیتر مطلب مشخص است , گوگل سیستمی را طراحی کرده است که هنگامی که در Chrome سوال خود را تایپ کنید , جواب تان را همان لحظه می دهد .

shakhes

به نقل ازگجت نیوز؛ با تایپ کردن سوال خود در قسمت آدرس بار کروم , جواب در قسمت ” پیشنهاد ها ” ( Search Suggestions ) بصورت کوتاه نمایش داده می شود . البته باید دقت داشته باشید که به طور معمول سوال هایی به این صورت پاسخ داده می شوند که به اعداد و ارقام کمی برای جواب دادن نیاز باشد . شکی نیست که این سیستم به زودی پیشرفته تر می شود و این یک ویژگی آزمایشی است که برای کروم اندرویدی قرار داده شده است .

با فعال کردن این ویژگی , شما می توانید جواب سوال های خود را در رابطه با آب و هوا , تاریخ وقایع و امثال این گونه سوالات به صورتی که گفته شده بگیرید . با اینکه این ویژگی خیلی هم ضروری نیست ولی می توان ازین به بعد بجای رجوع به App های مختلف از گوگل کروم استفاده کرد . این که این ویژگی فقط برای اندروید باشد یا خیر هنوز معلوم نیست , باید منتظر ماند و دید این طرح چگونه جلو می رود .

این ویژگی را با مثالی توضیح می دهیم :

طبق عکسی که در زیر می بینید , با تایپ ” What year did amazo ” در قسمت آدرس بار کروم , جواب بصورت AutoComplete نمایش داده می شود .

آموزش فعالسازی Find Answers Quickly

به نکات زیر توجه داشته باشید :

۱. همان طور که می بینید , سیستم هوشمند است و بدون اینکه جمله بطور کامل نوشته شده باشد پیشنهاد خود را می دهد .
۲. زمانی که در قسمت آدرس بار سوال خود را تایپ می کنید , لازم نیست GO را بزنید .
۳. می توانید سوالات خود را به صورت های زیر بپرسید :

همچینین :

_ برای بدست آوردن تاریخ رویداد : { رویداد و اتفاق را ذکر کنید } When did
_ برای بدست آوردن دمای هوا یا آب و هوا منطقه ای : { مکان را ذکر کنید } Weather in
_ برای بدست آوردن سن شخصی : {اسم شخص را ذکر کنید} How old is

enable_answers_suggest_flag_chrome-1024x611
اما برای راه اندازی این سیستم می توانید مراحل زیر را انجام دهید :

۱. در آدرس بار عبارت ” chrome://flags ” را تایپ کنید ( طبق عکس بالا ) .
۲. از بین گزینه ها ” Answers in Suggest ” را پیدا کنید .
۳. آن را لمس کنید تا کادر کامل باز شود .
۴. آن را Enable کنید .

البته اگر این گزینه در کروم شما نبود یا کار نکرد خیلی ناراحت نباشید , این پروژه هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۰۸

همین الان اگر روی مرورگرتان نگاه کنید شاید برخی از شما بیش از ده تب باز کرده اید که تب مربوط به Gmail خود در آن گم شده است! ناگهان نیاز دارید که ایمیل تان را چک کنید و حتی ایمیلی ارسال کنید!

مدیریت Gmail به آسانی یک کلیک!

Gmail

برخی اوقات چنان سریع تب ها را جا به جا می کنیم که مرورگر قفل می کند و نیاز داریم یک بار مرورگر را از پایه ببندیم و باز کنیم! خب یک راه ساده خوشبختانه برای مرور ایمیل ها داریم که به شما کنترل و آزادی عمل بهتری می دهد!

به نقل ازبرسام؛ افزونه Gmail Notifier که برای فایرفاکس تهیه شده در واقع اولین کاری که قادر است انجام دهد این است که می توان با آن چند اکانت Gmail را با هم مدیریت کرد! بعد از معرفی اکانت ها حالا شما می توانید از کارایی این افزونه استفاده کنید. فقط کمی باهم مرور می کنیم

اول از همه Gmail Notifier را از لینک انتهایی به مرورگرتان بیفزایید!

بعد از این کار در بالا و سمت راست نشانه ای از جعبه نامه Gmail را مشاهده می کنید

 
Gmail-Notifier

زمانی که به شما هشدار ایمیل جدید داده می شود می توانید به راحتی، با یک کلیک بر روی آن، ایمیل تازه رسیده را از تولبار و در هر تبی که باشید بدون نیاز به ورد به جیمیل چک کنید.

در اینجا اولین ایمیلی که رسیده است برایتان نمایش می دهد، وقتی بر روی آیکون کلیک کردید این صفحه نشان داده می شود از همین بخش می توانید به پنل Gmail خود پرش کنید برای این کار روی دکمه G  در پایین و سمت چپ کلیک کنید. برای حذف هم روی سطل زباله و برای اسپم کردن هم روی علامت تعجب یا هشدار کلیک کنید! به همین راحتی می توانید کنترل خوبی از Gmail را در دست بگیرید.

زمانی که تمام ایمیل ها را خواندید این گزینه به صورت خاموش شده تبدیل می شود که اگر از هر تبی روی آن کلیک کنید فوری به بخش جیمیل هدایت می شوید و نیاز به پیدا کردن Gmail ندارید.

یکی از خوبی های این افزونه این است که به محض رسیدن ایمیل به صورت صوتی و به همراه یک پاپ آپ به شما هشدار می دهد!

از طرفی نصب این افزونه نیاز به ریستارت کردن مرورگر ندارد بنابراین با خیال راحت همین الان می توانید با استفاده از لینک زیر افزونه را روی مرورگر خود نصب کنید و از آن لذت ببرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۰۷

هر کدام از فعالیت‌های ویندوز از قبیل به‌روزرسانی ویندوز، پیغام‌های ویندوز، پوسته‌‌ی ویندوز و… را سرویس‌های مختلفی مدیریت می‌کنند؛ همچنین با نصب نرم‌افزارهای مختلف نیز سرویس‌های جدیدی به لیست سرویس‌های فعال سیستم اضافه خواهند شد.

ویندوز

مطمئناً شما مایل به فعال بودن تمامی سرویس‌های موجود نیستید و تعدادی از آن‌ها را غیرفعال خواهید کرد. اما به مرور زمان و با شلوغ شدن لیست سرویس‌ها، شاید پاک‌سازی سرویس بی‌مصرف را راه بهتری از غیرفعال کردن آن بیابید.

به گزارش سافت گذر به نقل ازبرسام؛ این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بعضی مواقع با Uninstall شدن ناقص بعضی از نرم‌افزارها، گزینه مربوط به سرویس آن همچنان در لیست باقی خواهد ماند. در این ترفند طریقه‌ی پاک‌سازی کامل یک سرویس را در سیستم‌عامل ویندوز شرح خواهیم داد.

برای این کار:

ابتدا دکمه‌های Win+R را فشرده و در کادر Run عبارت services.msc را تایپ کنید و Enter را بفشارید. در پنجره‌ای که باز می‌شود تمامی سرویس‌های فعال و غیرفعال را مشاهده خواهید کرد.
سرویس مدنظر خود را انتخاب کرده و بر روی آن دوبارکلیک کنید.

در پنجره‌ی بعد که مشخصات سرویس را نمایش می‌دهد، شما می‌توانید با کلیک بر روی دکمه‌ی Stop، سرویس در حال اجرا را متوقف نمایید؛ همچنین با باز کردن منوی کشویی مقابل عبارت Startup Type و انتخاب Disable، اجرای همگام سرویس با ویندوز غیرفعال خواهد شد.

اما (ترفندستان) هدف ما پاک کردن سرویس است؛ لذا در بخش Service Name نام سرویس را به خاطر بسپارید.
سپس دوباره دکمه‌های Win+R را فشرده و در کادر Run عبارت CMD را تایپ کنید و دکمه‌ی Enter را بفشارید.
در صفحه‌ی باز شده موسوم به محیط خط فرمان، برای پاک کردن سرویس مدنظر دستور زیر را به کار می‌بریم:
sc delete ServiceName

به جای ServiceName، نام سرویس مربوطه را جایگزین کنید. توجه داشته باشید که اگر نام سرویس چند کلمه‌ای و حاوی Space می‌باشد از دو کوتیشن استفاده خواهیم کرد (“Service Name”).
در صورتی که عملیات با موفقیت انجام شود پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد:
[SC] DeleteService SUCCESS

به عنوان مثال برای پاک‌سازی سرویس Google Update دستور زیر را وارد می‌نماییم:

sc delete gupdate

روش دیگر، استفاده از رجیستری است. برای این کار:
دکمه‌های Win+R را فشرده و در کادر Run عبارت regedit را تایپ کنید و دکمه‌ی Enter را بفشارید.
سپس در ویرایشگر رجیستری و از پنل سمت چپ به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services

در این بخش نام تک‌تک سرویس‌های ویندوز را مشاهده خواهید کرد.
برای پاک‌سازی سرویس مورد نظر کافی‌ست بر روی آن راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی Delete را انتخاب نمایید.
در پایان یک بار سیستم خود را از نو راه‌انداری کنید.

تذکر:

پس از پاک‌سازی سرویس، راهی برای برگرداندن آن وجود ندارد؛ پس از انتخاب سرویسی که قصد پاک کردنش را دارید اطمینان حاصل کنید، چرا که در صورت پاک کردن سرویس‌های حیاتی ویندوز، سیستم شما دچار مشکلات جدی خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۳۰
در سال‌های گذشته، فیس‌بوک ‌برخی امکانات و ابزارهای جدیدی به این شبکه اجتماعی بزرگ افزوده که برخی از آنها جالب‌اند؛ اما بیشتر آن‌ها یا آزار‌دهنده هستند و یا حریم خصوصی شما را به خطر می‌اندازند. البته فعال کردن این ابزار‌ها کاملا گزینشی است، ولی فیس‌بوک ‌پیش‌فرض آن‌ها را فعال کرده ‌و امیدوار است، شما هیچ‌گاه ندانید‌ چگونه باید آن‌ها را غیرفعال کنید!

به گزارش «تابناک»، این امر ناشی از این واقعیت است که فیس‌بوک نیز مانند گوگل درآمد خود را از ‌فروش اطلاعات مربوط به شخصیت و کار شما به تبلیغات کنندگان به دست می‌آورد. هر چقدر ‌از شما بیشتر بداند و هر چقدر ‌مناسب تبلیغات باشد، در نتیجه بیشتر پول در‌می‌آورد! 

البته با توجه به اینکه این شبکه اجتماعی کاملا امکانات خود را‌ رایگان در اختیار کاربران می‌گذارد، این معامله منصفانه است؛ اما تعدادی از تنظیمات وجود دارد که اگر از طریق غیر فعال کردن آن‌ها با‌خبر باشید، قطعا آن‌ها را غیر فعال می‌کنید.

پنج مورد از تنظیمات فیسبوک که باید همین الان آنها را تغییر دهید!

1 – پخش خودکار ویدئو‌ها در فیس‌بوک

حتما متوجه شده‌اید هنگامی که در صفحه فیس‌بوک خود می‌چرخید، ویدئو‌ها بدون نیاز به کلیک ‌روی آن‌ها، پخش می‌شوند. فیس‌بوک به این امید که توجه شما را جلب کنند، ویدئو‌ها را ‌خودکار پخش می‌کند. این موضوع به رغم آنکه می‌تواند حجم ترافیک اینترنت شما را کاهش دهد، باعث درز اطلاعاتی از شما بر روی سرورهای فیس‌بوک و از طریق کد‌های Java Script می‌شود. 

خوشبختانه راه خاموش کردن این ابزار بسیار ساده است. بر ‌آیکون منو در سمت راست صفحه کلیک کرده و گزینه Settings را برگزینید.

پنج مورد از تنظیمات فیسبوک که باید همین الان آنها را تغییر دهید!

در این صفحه گزینه‌های متعددی را می‌بینید. از پنل سمت چپ، گزینه Videos را برگزینید و روی منو‌ افتادنی در کنار Auto-Play Videos کلیک کرده و گزینه Off را انتخاب کنید.

پنج مورد از تنظیمات فیسبوک که باید همین الان آنها را تغییر دهید!

۲ – پاکسازی رکوردهای جستجو

چقدر در فیس‌بوک جستجو می‌کنید؟ هر چقدر باشد فرقی نمی‌کند، اگر بدانید که فیسبوک رکوردهای مربوط به جستجو‌های شما را ذخیره می‌کند. هر ‌که به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند، آن‌ها را خواهد دید! از سوی دیگر، جستجو‌های شما بهترین خوراک برای تبلیغات است. 

می‌توانید این رکورد‌ها را پاکسازی کنید. البته این امر کمی کار بیشتر نیاز دارد که ما شما را راهنمایی می‌کنیم. دوباره وارد صفحه تنظیمات فیسبوک شوید. اکنون از پنل سمت چپ گزینه Privacy را انتخاب نمایید. سپس در بخش Who Can see my stuff بر روی لینک Use Activity log کلیک نمایید تا وارد جایی شوید که فیس‌بوک از روز اول اطلاعات شما را در آنجا ذخیره کرده است.

پنج مورد از تنظیمات فیسبوک که باید همین الان آنها را تغییر دهید!

وقتی برای نخستین بار وارد این صفحه می‌شوید، گزینه Search یا جستجو باید مخفی باشد. از پنل سمت چپ پایین بخشی که با Photos شروع میشود، بر ‌دکمه More کلیک کنید تا سایر گزینه‌ها نمایش داده شود.

پنج مورد از تنظیمات فیسبوک که باید همین الان آنها را تغییر دهید!

از میان این گزینه‌ها بر روی Search کلیک کنید تا هر آنچه در فیس‌بوک جستجو کرده‌اید برای شما به نمایش درآید. در این صفحه بر ‌لینک Clear Searches کلیک کنید تا همه رکورد‌های شما پاک شود.

پنج مورد از تنظیمات فیسبوک که باید همین الان آنها را تغییر دهید!

همچنین می‌توانید سایر گزینه‌های Activity Log را بازبینی ‌تا در صورت نیاز نسبت به پاکسازی آن‌ها اقدام کنید. 

۳ ـ تنظیمات مربوط به Privacy یا حریم خصوصی


قطعا زمانی که چیزی را در فیس‌بوک منتشر می‌کنید، نمی‌خواهید هر یک میلیارد کاربر فیس‌بوک آن را ببینند. این موضوع به این معناست که باید حوزه خصوصی یا Privacy خود و تنظیمات مربوط به آن را مدیریت کنید. 

برای اینکار دوباره در صفحه تنظیمات فیس‌بوک به بخش Privacy بروید و در پایین بخش Who Can see my stuff ‌روی گزینه Edit در مقابل Who can see your future posts کلیک کنید و از منویی که ظاهر می‌شود، گزینه مورد نظر خود را برگزینید.


پنج مورد از تنظیمات فیسبوک که باید همین الان آنها را تغییر دهید!

بهتر است در همین بخش نگاهی به دیگر موارد نیز داشته باشید و تنظیمات مربوط به آن‌ها را نیز انجام دهید؛ برای نمونه، اینکه ‌کسی بتواند با جست‌وجوی نام شما در موتورهای جستجو به صفحه فیس‌بوکتان ‌دسترسی پیدا کند یا خیر. 

۴ – اعلان‌ها یا Notification‌های ناخواسته

اگر اعلان‌هایی در صفحه فیس‌بوک شما نمایش داده می‌شود که نمی‌خواهید آن‌ها را ببینید این کارها را انجام دهید. به صفحه تنظیمات فیس‌بوک رفته و از پنل سمت چپ گزینه Notifications را برگزینید. شما می‌توانید در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود، ‌فهرستی از همه ‌اعلان‌هایی ‌نمایش داده شده را ببینید. کار خود را با بخش How You Get Notifications آغاز کنید.

پنج مورد از تنظیمات فیسبوک که باید همین الان آنها را تغییر دهید!

با کلیک ‌روی گزینه Edit در مقابل هر بخش می‌توانید دریافت Notifications در آن زمینه را غیر فعال کنید. 

۵ ـ تبلیغات عمومی یا Social Advertising


همان گونه که گفته شد، بخش مهمی از درآمد فیس‌بوک ناشی از تبلیغاتی است که برای شما نمایش می‌دهد. البته راهی برای خاموش کردن و عدم نمایش این تبلیغات وجود دارد. به صفحه تنظیمات باز‌گردید و از پنل سمت چپ ‌روی گزینه Ads کلیک کنید. با کلیک ‌روی گزینه Edit در هر دو بخش می‌توانید گزینه No one را به جای گزینه Friends انتخاب نمایید.

پنج مورد از تنظیمات فیسبوک که باید همین الان آنها را تغییر دهید!


اما پیش از اینکه از فیس‌بوک بیرون شویم، بگذارید کمی در مورد تبلیغات و Friends در این بخش آخر توضیح دهیم. فیس‌بوک ادعا می‌کند ‌مستقیم‌ اطلاعات شما را برای تبلیغات نمی‌فروشد، بلکه شما را در گروهی قرار می‌دهد که تبلیغات‌چی‌ها بتوانند آن را مرور کنند. اگر شما و یکی از دوستانتان در فیس‌بوک به موضوع یا چیز مشترک علاقه‌مند باشید، فیس‌بوک آن را مد نظر قرار می‌دهد. 

سپس چنانچه شما در خصوص محصول یا شرکتی چیزی به اشتراک بگذارید یا از آن سخنی بگویید، فیس‌بوک احتمالا تبلیغات مربوط به آن را در صفحه دوست شما نمایش می‌دهد؛ آن هم از راه‌های گوناگون. این امر شاید در آغاز جالب باشد، ولی نه برای همه کس! 

شما چه نکات امنیتی و چشمگیری در فیس‌بوک می‌شناسید؟ آن را با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۳ ، ۰۸:۰۲