... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی

نحوه فعالسازی حالت God Mode در ویندوز 10

چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۴۸ ق.ظ


GodMode

در حالی که نسخه‌ی نهایی ویندوز 10 منتشر شده، کاربران زیادی بعد از نصب آن در حال آشنا شدن با قابلیت‌های جدید و کشف ترفندهای این سیستم عامل هستند. یکی از قابلیت‌های ویندوز به نام Windows Master Control Panel با نام مستعار GodMode نیز در ویندوز 10 وجود دارد که نحوه‌ی فعالسازی آن را برای شما بازگو خواهیم کرد.

به نقل اززومیت؛ این ویژگی که بعد از ویندوز ویستا در تمامی نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز وجود داشته، در ویندوز 10 نیز به صورت مخفی تعبیه شده و برای دسترسی به آن باید چند مرحله را پشت سر بگذارید. برای این کار:

  • مطمئن شوید با حساب کاربری مدیر (Administrator) و دسترسی به تمامی گزینه‌ها وارد سیستم‌عامل شده‌اید.
  • در قسمتی از دسکتاپ ویندوز 10 راست کلیک کرده و گزینه‌ی New و سپس Folder را انتخاب کنید.
  • نام پوشه‌ی مورد نظر را به شکل GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} انتخاب کرده و دکمه اینتر را بزنید. باید آیکن ایجاد شده روی دسکتاپ به شکل زیر باشد.
  • godmode

اگر فکر می‌کنید نام God Mode خیلی خوشایند شما نیست می‌توانید هر اسمی که خواستید را انتخاب کنید. کاربران ویندوز 10 می‌توانند به کمک گاد مود به 40 گروه مختلف از کنترل‌هایی دسترسی داشته باشند که در کنار هم جمع‌آوری شده‌اند و امکان دستکاری آنها داخل سیستم عامل وجود دارد. البته تنظیمات مورد نظر بسته به نسخه‌های ویندوز می‌تواند متفاوت باشد.

اینکه بتوانید از داخل یک پوشه به انواع تنظیمات قابل کنترل سیستم‌عامل دسترسی داشته باشید می‌تواند خیلی جذاب باشد؛ ولی مطئمنا این قابلیت بیشتر به دردکاربران پیشرفته‌ی سیستم‌عامل جدید مایکروسافت می‌خورد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی