... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

شاید افرادی که در شبکه همراه تانگو عضو هستند دوست داشته باشند روزی اکانت خود را بصورت کامل از سیستم مسنجر اجتماعی تانگو حذف کنند ، همانطور که متوجه هستین با حذف نرم افزار از روی گوشی حذف اکانت از تانگو ممکن نیست و باید اقدامی اساسی و اصولی بکنید ، ما در این باره برای شما کاربران عزیز و همچنین کاربران محترم شبکه تانگو آموزشی را آماده کرده ایم که توسط این روش براحتی خواهید توانست اکانت تانگو خود را پاک کنید و اطلاعات خود را از بین ببرید ، پس ما را همراهی کنید …

 
تانگو

آموزش پاک کردن اکانت از تانگو :

۱ – ابتدا باید آی پی خود را به کشورهای دیگه تغییر بدید با استفاده از وی پی ان یا فیلتر-شکن

۲- پس از تغییر آی پی به آدرس زیر مراجعه فرمایید .

http://support.tango.me/entries/23534011-How-do-I-delete-my-Tango-account-

۳-  سپس طبق تصاویر زیر در فرم باز شده عمل کنید .

تانگو

ابتدا شماره تلفن خود را بدهید مطابق تصویر بالا : توجه داشته باشید که اول +۹۸را بزنید و شماره تلفن خود را بدون صفر بدهید همان طور که در تصویر بالا زده ام.

سپس به ترتیب نام و نام خانوادگی که به برنامه داده اید را وارد کنید.

سپس ایمیلی که در هنگام ثبت نام داده اید.

خب حالا مطابق چیزی هایی که در اکانتتون اعمال کردید انتخاب کنید.

 
تانگو

تانگو

  سپس علت حذف اکانت خود را بصورت انگلیسی  در کادر بالا بنویسید و ازائه کنید

سپس  چیزی شبیه تصویر زیر لود خواهد شد که توضیح می دهد اکانت شما تا ۷۲ ساعت دیگر از سیستم حذف خواهد شد که شما باید منتظر بمانید …

 
تانگو

توجه داشته باشید که حتما نرم افزار تانگو رو از گوشی و تبلت خود حذف کنید اما قبلش اقدام به حذف دیتا هایش کنید و در آخر گوشی خود را یکبار ریستارت کنید

تمام شد ، حالا اکانت TANGO شما تا ۷۲ ساعت دیگر حذف خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۳ ، ۰۸:۳۹

پیامک در سال‌های اخیر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مناسب مطرح گشته است و شرکت‌های مختلف شروع به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به صورت انبوه کرده‌اند.

  پیامک های تبلیغاتی

به نقل ازبرسام؛ متاسفانه این شرکت‌ها طریقۀ بکارگیری صحیح پیامک را به درستی فرا نگرفته‌اند و بدون دریافت اجازه از مخاطبان، با ارسال پیامک‌هایِ بیهودۀ متعدد برای آنها ایجاد مزاحمت می‌نمایند. در ادامۀ پست می‌توانید راهنمای لغو دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برای دو اپراتور اصلی تلفن همراه کشور را مطالعه فرمائید.

غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی همراه اول

به دلیل شکایت‌های مداوم کاربران از همراه اول، امکان لغو دریافت اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی به امکانات این اپراتور اضافه گشت. شما می‌توانید با ارسال عدد ۱ به شمارۀ پیامکی ۸۹۹۹ از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی انصراف دهید. به علاوه می‌توانید برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول، با شماره تلفن ۰۹۹۹۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور همراه اول، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را ابراز نمائید. همچنین در صورتی که می‌خواهید امکان دریافت پیامک‌های تبلیغاتی دوباره برای شما فعال گردد نیز می‌توانید عدد ۲ را به شماره پیامکی ۸۹۹۹ ارسال کرده و به این ترتیب از آن پس پیامک‌های تبلیغاتی مختلف را دریافت نمائید.

غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل

برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل می‌توانند عدد ۲ را به شمارۀ پیامکی ۵۰۰۵ ارسال نمائید (هزینۀ ارسال پیامک به این شماره رایگان است.) همچنین شما می‌توانید از طریق خط ایرانسل خود با شمارۀ ۷۰۰ تماس حاصل کرده و پس از برقراری ارتباط با اپراتور ایرانسل، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را ابراز نمائید.

 لطفا به این نکته توجه داشته باشید که کدهای ارائه شده برای غیر فعال کردن آن پیامک‌های تبلیغاتی است که با پیش‌شماره‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۰۲۱ برای شما ارسال می‌گردد. در صورتی که قصد دارید از خدمات پیامکی مختلف (مثل سرویس حمایت از تیم ملی، آموزش زبان و …) انصراف دهید باید از کدهای دیگری استفاده نمایید .

لیستی از سرویس‌های پیامکی مختلف همراه با طریقۀ فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی آنها در اختیار شما قرار در زیر آوردیم.

همراه اول

لیست برخی از خدمات ارزش افزوده همراه اول را در جدول زیر برای شما آورده‌ایم. برای فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی این سرویس‌ها باید یکی از کدهای مربوطه را به شمارۀ ارائه شده ارسال فرمایید.

 پیامک های تبلیغاتی

ایرانسل

لیست برخی از خدمات ارزش افزوده ایرانسل را در جدول زیر برای شما آورده‌ایم. برای فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی این سرویس‌ها باید کد مربوطه را به شمارۀ ۸۲۸۲ ارسال نمایید.

  پیامک های تبلیغاتی

همانطور که در بالا نیز گفته شد، در صورتی که شما موفق نشدید سرویس پیامکی مورد نظر خود را در لیست‌ها بیابید، می‌توانید از طریق بخش نظرات این موضوع را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت سرویس مربوطه را به لیست خود اضافه نماییم.

امیدواریم که مطلب حاضر توانسته باشد در جهت آشنایی و استفادۀ بهتر شما از خدمات ارزش افزوده کمکی کرده باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۳ ، ۱۰:۱۵

آیا تا به حال برای رمز گذاری روی فلش یا درایو یا … دنبال نرم افزاری برای قفل گذاری روی آنها بوده اید؟ در این قسمت می خواهیم ترفندی از خود ویندوز را برایتان توضیح دهیم، که اینکار را برای شما انجام می دهد. با آموزش این ترفند و انجام دادن آن بدون نیاز به هیچ نرم افزاری و فقط با استفاده از ویندوز ۷ می توانید بر روی فلش مموری، هاردهای اکسترنال و درایوهای رایانه شخصی خود رمزگذاری کنید.

به نقل ازبرسام؛ امروزه حجم عظیمی از اطلاعات مانند فایلها و تصاویر شخصی توسط فلش مموریها منتقل می شوند اما استفاده گسترده از این وسیله و اندازه کوچک آن گاهی خطر گم شدن یا به سرقت رفتن را نیز به همراه دارد. برای جلوگیری از دستیابی افراد دیگر به فایلهای موجود در فلش مموری شما راهکاری را آموزش می دهیم که به کمک آن می توانید این وسیله را رمزگذاری و ایمن کنید.

Flash Drive

 قدم به قدم مراحل زیر را دنبال نمایید:

۱-  در ابتدا فلش مموری خود را به رایانه وصل کرده و از My Computer بر روی آن راست کلیک کنید.

۲-  از منویی که باز میشود گزینه Turn On BitLocker را انتخاب نمایید.

۳-  سپس از پنجره باز شده گزینه Use a password to unlock the drive را تیک بزنید و رمز عبور خود را در دو نوار زیرین آن وارد کنید.

۴-  در این مرحله شما می توانید پسورد خود را با انتخاب گزینه Save the recovery key to a file در یکی از درایوهای رایانه ذخیره کنید تا در صورت فراموش کردن آن بتوانید رمز را بازیابی کنید.

۵-  بر روی گزینه Next کلیک کرده و در مرحله بعد Start Encryption را برای شروع عملیات رمزگذاری انتخاب کنید.

۶-  توجه داشته باشید که کار کردن با فلش مموری، خارج کردن آن از رایانه یا بستن پنجره در هنگام عملیات رمزگذاری باعث سوختن و از بین رفتن اطلاعات حافظه جانبی شما می شود، بنابراین تا پایان کار صبر کرده و سپس گزینه Close را انتخاب کنید.

شما در هر زمانی می توانید رمز را از روی فلش مموری خود برداشته و آن را به حالت اولیه بازگردانید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱-  به کنترل پنل رفته و روی گزینه BitLocker Drive Encryption کلیک کنید.

۲-  در مرحله بعد از پنجره باز شده بر روی Turn Off BitLocker کلیک کرده و Decrypt Drive را انتخاب نمایید.گفتنی است که از این روش می توانید برای رمزگذاری بر روی حافظه های جانبی و درایوهای رایانه نیز استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۳ ، ۰۹:۱۲


انتقال فایل بر بستر وای‌فای

این روزها اگر در جمع دوستان هم نباشیم، معمولا با دستگاه‌ها و ابزارهای دیجیتالی متعددی سر و کار داریم و گه گاه لازم می‌شود که فایل‌ها و اطلاعاتی را بین آن‌ها جابجا کنیم. شاید بلوتوث اولین راهی باشد که به ذهن همه برسد اما این شیوه برای فایل‌های حجیم واقعا وقت‌گیر و کند است. در ادامه سه راه برای انتقال سریع فایل‌ها آورده‌ایم.

 به نقل اززومیت؛ اگر چند سالی به عقب باز گردیم به یادمان می‌آید که انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث بین موبایل‌ها چه قدر سریع و جذاب بود. در دوران حکم‌رانی گوشی‌هایی همچون نوکیا 6600 هم حجم عکس‌ها و فیلم‌ها به مراتب کمتر از امروز بود و هم تکنولوژی خاصی نبود که به اندازه بلوتوث در دسترس و از آن سریع تر باشد.

امروزه کیفیت عکس‌ها روز به روز بالاتر رفته، فیلم‌ها و سریال‌ها با کیفیت‌های بسیار بالا ضبط و پخش شده‌اند و به ناچار حجم این فایل‌ها به مراتب زیاد و زیادتر شده است. از سوی دیگر قابلیت اتصال WiFi که دورانی منحصر به کامپیوترها و لپ تاپ‌ها بود، تقریبا در همه‌ی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و ... یافت می‌شود. به همین خاطر می‌توان از WiFi برای انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف با سرعت بالا استفاده کرد. توجه کنید که این انتقال نیازی به اینترنت ندارد و فقط اتصال آن بر مبنای WiFi است. در این مطلب قصد داریم ۳ اپلیکیشن که از این شیوه برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

۱. SHAREit

برنامه‌ی SHAREit لنوو یکی از قوی‌ترین و خوش‌نام ترین نمونه‌های موجود برای ارسال فایل از طریق WiFi است. طبق ادعای سایت سازنده‌ی آن، این برنامه قادر است فایل‌ها را با سرعت ۶۰ برابر سریع‌تر از بلوتوث ارسال کند. به لطف رابط کاربری زیبای آن، کار با SHAREit آسان و سریع شده است.

share-over-wifi-1

ویژگی که شاید در هر برنامه‌ای یافت نشود، وجود اپلیکیشن SHAREit برای سیستم عامل‌های گوناگون است. این برنامه برای اندروید، iOS و ویندوز منتشر شده که ارتباط بین دستگاه‌های مختلف از سیستم‌عامل‌های متفاوت را بیش از پیش راحت و سریع می‌کند. این موضوع به طور خاص برای کاربران آیفون و آیپد خبری خوبی است چون همه ما کم و بیش از محدودیت‌های بلوتوث این دستگاه‌ها خبر داریم. همچنین این برنامه می‌تواند فایل‌ها را به صورت گروهی با 5 نفر به اشتراک بگذارد.

با آزمون‌هایی که ما انجام دادیم با این شیوه می‌توان حجمی در حدود 2 گیگابایت را در عرض 6 تا 7 دقیقه بین گوشی‌های هوشمند میان رده انتقال داد که سرعت بسیار بالا و ستودنی است.

دانلود از فروشگاه ویندوز فون
دانلود از اپ استور اپل
 

۲. Zapya

دیگر اپلیکیشنی که به گفته‌ی سازندگان آن بیش از 70 میلیون کاربر در دنیا دارد، Zapya است. زاپیا هم از اتصال WiFi برای جابجایی اطلاعات بین دستگاه‌های اندرویدی، iOS و ویندوزی استفاده می‌کند. سرعت این برنامه هم بسیار بالا است و گفته می‌شود ۴۰ برابر از بلوتوث سریع‌تر انتقال می‌دهد.

share-over-wifi-2

Zapya از رابط کاربری زیبا و متفاوتی بهره‌مند است. با باز کردن این برنامه، اطلاعات روی گوشی یا تبلت شما به گروه‌های مختلف عکس، برنامه، فیلم و ... تقسیم می‌شوند تا انتخاب فایل برای فرستادن ساده‌تر شود. زاپیا تعداد قابل توجهی بازی هم ارائه می‌دهد که با استفاده از همین برنامه بتوان تحت شبکه با دوستان بازی کرد.

دانلود از فروشگاه ویندوز فون
دانلود از اپ استور اپل
 

۳. WiFi Shoot

برنامه وای فای شوت، یک نرم‌افزار بسیار ساده برای انتقال فایل‌ها با سرعت بالا بین دستگاه‌های اندرویدی از طریق وای فای است. این برنامه یک تفاوت با سایر موارد معرفی شده در شیوه اتصال دارد و آن استفاده از استاندارد WiFi Direct برای اتصال دو دستگاه است. WiFi Direct یک استاندارد برای اتصال دستگاه‌های دارای وای‌فای بدون نیاز به اکسس پوینت است. امروزه اکثر دستگاه‌های اندرویدی این استاندارد را در خود دارند و نیاز به برنامه‌ای مثل WiFi shoot دارند تا از آن برای جابجا کردن فایل‌ها استفاده کنند.

share-over-wifi-3

البته سعی کنید از این نرم‌افزار برای جا بجایی عکس‌ها و فیلم‌هایی استفاده کنید که فرمت‌های معمول و استاندارد دارند. هر فایلی را نمی‌توان با WiFi Shoot جابجا کرد!

دانلود از فروشگاه ویندوز فون
 

دو نکته پایانی: اول آن که برای استفاده از این روش‌ها، هم فرستنده و هم دریافت کننده باید برنامه اشتراک‌گذاری مربوطه را داشته باشند. دوم این که اگر از اندروید کیت‌کت استفاده می‌کنید، در تنظیمات این برنامه‌ها محل ذخیره سازی فایل‌ها را حافظه داخلی دستگاه انتخاب کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۳ ، ۰۹:۱۰
اضافه شدن تب ها به ویندوز Explorer یکی از امکاناتی است که از مدتها پیش کاربران ویندوز به فکر آن افتاده و نرم افزارهایی را نیز بر این اساس طراحی نموده اند. اما متاسفانه مایکروسافت همچنان در ویندوز 10 نیز نشان داده که برنامه ای برای اضافه کردن تب ها به Explorer ندارد. ما در اینجا شما را با ابزاری کاربردی و فوق العاده برای افزودن تب های رنگی به Explorer آشنا میسازیم.

به گزارش «تابناک» حتما در خصوص File Manager هایی که قابلیت استفاده از تب ها برای گشت و گذار و مدیریت فایل ها را ارائه میکنند شنیده اید. همچنین نام نرم افزارهایی همچون Clover که عملا تب های همانند مرورگر کروم را به Explorer اضافه میکند.

اینها همه در جای خود مناسب و بسیار کاربردی هستند. اما اگر سی بخواهد تنها قابلیت تب ها را به Explorer اضافه کرده و از همان فضای Explorer ویندوز استفاده کند، تکلیف چیست:

چگونه تب های رنگی را به Explorer ویندوز اضافه کنیم؟

برای این کار کافی است از ابزار TabExplorer استفاده نمایید. این ابزار قابلیت اضافه کردن تب های رنگی به ویندوزExplorer را دارا است. برای دانلود و نصب این ابزار میتوانید به آدرس وب سایت اصلی آن در اینجا بروید یا از لینک مستقیم انتهای مطلب استفاده نمایید.

بعد از نصب ابزار و اجرای آن با واسط کاربری اصلی آن روبرو میشوید که در تصویر زیر میبینید:

چگونه تب های رنگی را به Explorer ویندوز اضافه کنیم؟

در این پنجره کافی است که گزینه Enable Tab Explorer را فعال کنید و چنانچه مایل به داشتن رنگ های متفاوت برای هر تب هستید، گزینه Rainbow Tab را نیز انتخاب کنید. بعد از این کافی است که برنامه را بسته و Explorer را اجرا نمایید که اکنون واجد یک نوار تب جدید است.

برای اضافه کردن تب های جدید به این نوار کافی است بر روی دکمه مربوط که در سمت راست همه تب ها قرار دارد، کلیک کنید:

چگونه تب های رنگی را به Explorer ویندوز اضافه کنیم؟

در سمت چپ همه تب ها منوی کوچکی وجود دارد که کلیک بر روی آن فهرستی از تب فعلی را به همراه تب فعال نشان میدهد:

چگونه تب های رنگی را به Explorer ویندوز اضافه کنیم؟

همچنین کلیک رایت بر روی هر کدام از این تب ها گزینه های بیشتری را نیز در اختیار شما قرار میدهد. گزینه هایی از جمله بستن همه تب ها یا تب های سمت راست یا چپ تب فعلی، تغییر نام تب ها، کپی از روی تب ها، باز کردن آخرین تب بسته شده و مانند آن:

چگونه تب های رنگی را به Explorer ویندوز اضافه کنیم؟

همانگونه که میبینید این ابزار بسیار ساده اما در عین حال کاملا کاربردی است. واسط کاربری ابزار بسیار ساده است و امکاناتی که ارائه میکند در حد امکانات نوار تب در مرورگرها است. تنها نکته در خصوص این ابزار این است که هر تب جدید در واقع نسخه ازExplorer را باز میکند. اما نوار تب به شما اجازه میدهد که به سرعت در بین آنها سوییچ کنید.

دانلود ابزار با لینک مستقیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۳ ، ۰۸:۴۶
در سال‌های اخیر، گوگل همواره در حال گسترش‌ بازار دانلود نرم‌افزارهای خود با نام Google Play بوده است. امروز این بازار، بزرگترین مخزن و زرادخانه App برای اندروید تبدیل شده است؛ اما چه ترفند‌ها و نکاتی برای استفاده از این بازار بزرگ وجود دارد؟

به گزارش «تابناک»، در حالی که بسیاری از کاربران، شاید از نرم‌افزارهای مشابه با بازار گوگل یا Play Store استفاده می‌کنند، ولی قطعا هیچ بازار ثانویه‌ای به پای قدرت و امنیت بازار گوگل نخواهد رسید؛ اما شما تا چه میزان از این بازار و امکانات خوب آن بهره‌مند می‌شوید. 

در اینجا نگاهی به چند نکته و ترفند اساسی در استفاده از Play Store گوگل برای دانلود App برای سیستم عامل اندروید داریم.

ترفندها و نکاتی در دانلود App از Google Play

از آیکون‌های info یا اطلاعات استفاده کنید

آخرین نسخه به‌روز شده از Store شامل یک نوار آیکون است که اطلاعات ارزشمندی درباره برنامه یا برنامه‌های مورد نظر به شما ارائه می‌کند. همچنین میانبرهای کاربردی را نیز به شما ارائه می‌کنند.

ترفندها و نکاتی در دانلود App از Google Play

نخستین آیکون از سمت چپ، اطلاعات تعداد دانلود App را نشان می‌دهد. این آیکون به اصطلاح Color Coded است؛ به این معنا که رنگ آن متغیر است و اگر به رنگ قرمز باشد، به این معناست که این App بسیار مورد توجه کاربران بوده است. 

آیکون بعدی مربوط به رتبه و امتیازی است که کاربران به این App داده‌اند و همچنین نشان‌دهنده شمار کاربرانی است که به این App امتیاز داده‌اند. با کلیک یا ضربه بر ‌این آیکون، می‌توانید دیدگاه‌های کاربران در ‌این App را ببینید. 

آیکون بعدی مربوط به طبقه‌بندی App است. ضربه یا کلیک بر ‌این آیکون، شما را مستقیم‌ به این طبقه‌بندی و App‌های موجود در آن می‌برد. 

در پایان آیکون آخر با نام Similar همان گونه که از نام آن پیداست، شما را به برنامه‌ها‌ و App‌های مشابه هدایت می‌کند. 

دیدن یک پیش‌نمایش از App یا بازی مورد نظر

قطعا در برخی ‌موارد لازم است، ‌اطلاعات بیشتری در خصوص کارکرد App یا بازی مورد نظر خود داشته باشید. بسیاری از App‌های موجود در بازار گوگل حاوی کی ویدئو هستند که کارکرد نرم افزار را‌ خلاصه‌وار و در حین عمل به شما نشان می‌دهد. 

این مورد به ویژه در ‌‌بازی‌ها بسیار کاربردی است. برای دیدن ویدئو، کافی است به دنبال App مورد نظر گشته و پس از آن به دنبال یک آیکون پخش یا Play در بالای صفحه فهرست App بگردید.

ترفندها و نکاتی در دانلود App از Google Play

متوقف ساختن اعلان‌های مربوط به بروزرسانی App ها

اگر میزان App‌های نصب شده ‌روی گوشی شما زیاد باشد، احتمالا گوگل شما را با اعلان‌های مربوط به بروز‌رسانی آن‌ها بمباران می‌کند. برای غیر فعال کردن این اعلان‌ها به تنظیمات Play Store بروید و Notification‌ها را غیر فعال کنید. 

غیر فعال ساختن اضافه شدن App‌ها به Home Screen


احتمالا صفحه اصلی اندروید شما نیز ژر از آیکون‌های گوناگون است. این موضوع هنگامی مشکل ساز است که برنامه‌هایی که دانلود می‌کنید، مستقیم‌ آیکون خود را به صفحه Home شما بیفزایند.

این موضوع را می‌توانید از طریق منو‌ Play Store و دسترسی به تنظیمات آن و غیر فعال کردن گزینه مربوطه در تنظیمات‌ برطرف سازید. 

افزودن App‌ها به لیست دلخواه یا Wishlist


اگر برنامه‌ای توجه شما را جلب کرده ولی هنوز مطمئن نیستید که می‌خواهید آن را دانلود کنید یا خیر، می‌توانید آن را به لیست دلخواه خود یا Wishlist بیفزایید تا بعدا با اطلاعات بیشتر درباره آن تصمیم‌گیری کنید. 

برای این کار کافی است ‌به صفحه App مربوطه رفته و بنر کوچکی را که در بالا ‌می‌‌بینید، کلیک کنید. سپس می‌توانید ‌از طریق منو‌ Play Store به Wishlist خود دسترسی پیدا کنید.

ترفندها و نکاتی در دانلود App از Google Play

نصب برنامه‌ها از روی دسکتاپ

گشت و گذار در Play Store از طریق گوشی هوشمند بسیار ساده است؛ اما از طریق دسکتاپ بسیار ساده‌تر است، به ویژه اگر ندانید ‌دقیقا به دنبال چه ‌می‌گردید. 

وقتی با حساب کاربری خود در Play Store و در گوشی هوشمند وارد می‌شوید‌ و پس از آن در سیستم خود و با‌‌ همان حساب کاربری Login شوید، گوشی هوشمند شما و سیستم با یکدیگر مرتبط یا Link می‌شوند. در نتیجه می‌توانید در سیستم خود وارد Play Store شده و App مورد نظر را پیدا کنید و پس از آن اگر ‌روی دکمه Install کلیک کنید، App به شکل خودکار در گوشی شما دانلود و نصب می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۳ ، ۰۸:۴۶
قطعاً شما نیز یا تا کنون با تورنت کار کرده‌اید و مزایای این شبکه جهانی بهرمند شده‌اید و یا نام آن بنا به موقعیت‌های مختلف به گوش شما هم خورده است و دوست دارید بدانید که تورنت چیست؟ امروز می‌خواهیم کمی راجع به تورنت و فایل های تورنت و این که آیا اساساً دانلود کردن از این شبکه قانونی و امن است بحث کنیم.

به گزارش «تابناک» فایل های تورنت فایل های کوچکی هستند که اطلاعات فایل دیگری را که قرار است شما از طریق پروتکلBitTorrent دانلود کنید، در خود جای داده‌اند. این پروتکل بر خلاف HTTP و HTTPS نیازمند یک کاربر یا Client تورنت برای دانلود فایل دارد.

در واقع شبکه تورنت شبکه‌ای است که با استفاده از این پروتکل، فایل ها را برای دانلود در سراسر جهان و در هر جایی که یکClient تورنت وجود داشته باشد به اشتراک می‌گذارد. بعد و حتی در حین دانلود یک فایل از تورنت، خود شما نیز به بخشی از این شبکه – در خصوص آن فایل خاص – تبدیل می‌شوید:

تورنت (Torrent) چیست؟ آیا قانونی و امن است؟

فایل های تورنت و پروتکل BitTorrent

پروتکل BitTorrent پروتکلی است که به شما اجازه می‌دهد تا فایل های حجیم و بزرگ را بدون برخورد با مشکل پهنای باند دانلود کنید. ساختار این پروتکل اجازه ایجاد توقف و مکث در فرایند دانلود را نیز می‌دهد.

پروتکل BitTorrent از بیش از یک سرور برای دانلود شدن فایل در سیستم شما استفاده می‌کند. به هر کدام از این سرورها یکPeer میگویند که دلیل آن ارتباط فی مابین آن‌ها بدون دخالت سرور اصلی است. و همان طور که ذکر شد درحالی‌که شما در حین دانلود کردن فایل هستید، خود نیز بخشی از این سرور و شبکه هستید:

تورنت (Torrent) چیست؟ آیا قانونی و امن است؟

به عبارت دیگر درحالی‌که شما مشغول یک دانلود از این پروتکل هستید، درعین‌حال ممکن است در حال آپلود آن نیز برای شخص دیگری که خواهان این فایل است باشید. حتی بعد از اتمام دانلود اگر تورنت را از سیستم خود پاک نکنید و یا آن را در حالت Stopقرار ندهید، همچنان به آپلود کردن برای دیگران ادامه می‌دهد. به این امر Seeding میگویند.

در واقع مبنای پروتکل BitTorrent بر اساس به اشتراک گذاشتن سیستم های مختلف برای دانلود یک فایل و طبق فرمول بده و بستان است. وقتی یک فایل مادر تورنت را دانلود می‌کنید، در واقع اطلاعات فایل اصلی از جمله جای قرار گیری آن، لینک های اصلی، متد رمزنگاری – اگر وجود داشته باشد – و اطلاعاتی مانند آن را دانلود می‌کنید.

وقتی دانلود فایل آغاز می‌شود، متوجه می‌شوید که در حال دانلود آن از سیستم های مختلف که برخی از آن‌ها خانگی نیز هستند، قرار دارید. بهترین فرمول برای اشتراک فایل طبق ایده سازندگان پروتکل BitTorrent حالت 1:1 است. یعنی اگر یک فایل را با استفاده از سیستم دیگران دانلود کرده‌اید، اجازه دهید که یک‌بار از سیستم شما به شکل کامل دانلود شود:

تورنت (Torrent) چیست؟ آیا قانونی و امن است؟

مزیت اصلی این سیستم آن است که افراد در آن مشارکت مستقیم و فعال دارند و در نتیجه شبکه سریعاً گسترش میابد که خروجی آن کاهش قابل‌توجه میزان استفاده از پهنای باند است. کافی است تصور کنید که قرار بود یک سرور اصلی همه فایل ها را در خود جای داده و میلیون‌ها کاربر تورنت از همان یک سرور استفاده نمایند. قطعاً این سرور به اصطلاح Down می‌شد!

آیا دانلود از تورنت قانونی است؟

پاسخ این سؤال هم آری است و هم خیر. در واقع بستگی به این دارد که چه چیزی را از تورنت دانلود می‌کنید. بر روی شبکه تورنت هم فایلهایی وجود دارد که کاملاً برای دانلود قانونی هستند و هم فایل هایی که دارای حق ثبت و Copyright می‌باشند. از آنجایی که تشخیص اینکه چه شخصی فایل های بدون مجوز را در شبکه قرار داده تقریباً غیرممکن است، در نتیجه مسئولیت دانلود فایلهای با حق ثبت، تنها بر عهده خود شما است.

آیا دانلود از تورنت امن است؟

اغلب فایلهای تورنت از آنجایی که سایت میزبان آن‌ها قبل از قرار دادن آن‌ها بر روی شبکه امن بودن آن‌ها را بررسی می‌کند، امن و بی‌خطر هستند. اما همیشه این طور نیست. قرار دادن بد افزارها به شکل مستقل و همراه فایل های دیگر در این شبکه بسیار ساده است. از سوی دیگر اگر از سیستمی در حال دانلود باشید که آلوده باشد – که این احتمال زیاد است – درصد آلوده شدن سیستم شما نیز افزایش میابد:

تورنت (Torrent) چیست؟ آیا قانونی و امن است؟

چگونه می‌توان از تورنت دانلود کرد؟

دانلود از تورنت بسیار ساده است. برای این کار تنها نیاز به یک نرم‌افزار دارید که در واقع یک Client از BitTorrent باشد. نرم‌افزارهایی از جمله BitTorrent – اینجا – و uTorrent – اینجا – QbitTorrent – اینجا – و بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر همگی Client های BitTorrent هستند. در اینجا می‌توانید فهرست کاملی از Client های تورنت را مشاهده کنید.

بعد از آن نیاز است که به دنبال فایل مورد نظر خود در شبکه تورنت بگردید. این کار می‌تواند از طریق موتور جستجوی گوگل با اضافه کردن پسوند Torrent به انتهای جستجو صورت پذیرد. برخی از نرم‌افزارهای Client از جمله QBitTorrent خود مجهز به موتور جستجوی ذاتی هستند که کار شما را بسیار ساده می‌کند.

بعد از یافتن فایل مربوطه که پسوند .torrent دارد، کافی است بر روی آن دو بار کلیک کنید تا Client به شکل خودکار اجراشده و بعد از بررسی اطلاعات فایل، اقدام به دانلود آن کند.

تلاش ما این بود که با زبانی ساده شبکه گسترده تورنت را تشریح کنیم. شما چه نکته دیگری از این شبکه و کار با آن می‌شناسید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۳ ، ۰۸:۱۰

نسخه آزمایشی از سیستم‌عامل ویندوز 10 برای دانلود و استفاده کاربران آماده شده اما برخی کاربران به ویژه کاربرانی که تجربه کار با ویندوز 8 را نداشته‌اند مطمئنا در ابتدای راه دچار سردرگمی خواهند شد. به همین منظور سعی کرده‌ایم آموزشی ساده را برای کاربران آماده کنیم.

در منو شاهد چه گزینه‌هایی خواهیم بود؟

منوی استارت بازهم به جای خود بازگشته و البته این‌بار می‌توانید از قابلیت‌های بهبودیافته جهت شخصی‌سازی و سازماندهی برنامه‌ها استفاده کنید. صفحه آغازین تمام قواره نیز در مقابل شما قرار خواهد گرفت تا به طور دلخواه بین این دو گزینه سوئیچ کنید.

برای بازشدن منوی استارت، بر روی کلید پنجره کلیک کنید و یا این کلید را از روی صفحه‌کلید بفشارید. اکنون می‌توانید به نحو دلخواه به اضافه کردن پوشه‌ها، مخاطبین و برنامه‌های مختلف اقدام کنید. می‌توانید ابعاد کاشی‌ها را تغییر دهید و یا منوی استارت را کوچک و بزرگ کنید.

start screen

می‌توانید برنامه‌های دلخواه را با کشیدن و یا کلیک راست بر روی نام برنامه و انتخاب گزینه Pin To Start به کاشی‌ها اضافه کنید.

جستجو برای هرچیز در هرجا

در ویندوز 10 می‌توانید به طور هماهنگ فایل و یا گزینه‌ای را بر روی رایانه و وب جستجو کنید. منوی استارت را بازکنید و اکنون به جستجوی گزینه دلخواه بپردازید. می‌توانید از نواروظیفه نیز جستجو را آغازکنید. کافی است بر روی کلید ذره‌بین کلیک کرده و شروع به تایپ کنید.

power

مدنظر داشته باشید که کلید خاموش و روشن، ری‌استارت، خواب موقت و گزینه‌های زیرشاخه نیز به منوی استارت بازگشته‌اند.

 کوچ به صفحه آغازین ویندوز 10

برای استفاده از ویندوز 10 بر روی دستگاه‌های لمسی، بدنیست به جای منوی استارت از صفحه آغازین استفاده کنید. بدین منظور ابتدا برنامه‌های درحال اجرا را ذخیره کنید. مدنظر داشته باشید که برای اجرای عمل انتقال باید از ویندوز خارج شوید.

حال بر روی منوی استارت کلیک کرده و عبارت Navigation Properties را تایپ کنید، حالا بر روی Navigation properties کلیک کنید. اکنون بر روی سربرگ Start menu کلیک کنید و گزینه Use the Start menu instead of the strat screen را بسته به نوع محیط مورد نیاز انتخاب کنید.

 دریافت برنامه‌ها

پیش‌نمایش ویندوز 10 به همراه برنامه‌های پیش‌فرض بی‌نظیری برای عکس‌ها، موسیقی، فیلم و ایمیل ارائه می‌شود اما در ویندوز استور می‌توانید به هزاران برنامه در این حوزه‌ها دسترسی داشته باشید.

get app

از منوی استارت یا نوار وظیفه، بر روی Store کلیک کنید ( مدنظر داشته باشید که به ارتباط اینترنتی و حساب کاربری مایکروسافت نیاز خواهید داشت). حالا می‌توانید به جستجوی برنامه یا بازی مورد علاقه خود اقدام کنید. اکنون در صورت رایگان بودن برنامه بر روی گزینه Install کلیک کنید. برنامه‌های پولی نیز با گزینه‌های Buy یا Try همراه خواهند شد.

استفاده از برنامه‌ها

برای انجام فعالیت‌هایی مانند جستجو، چاپ و یا تغییر برنامه‌ها می‌توانید بر روی دکمه تنظیمات و گزینه‌های برنامه که با … مشخص شده کلیک کنید. تنظیمات مشاهده شده بسته به برنامه مورد استفاده متفاوتند.

using apps

 برنامه‌های مورد استفاده را با خود همراه کنید

برنامه‌های نصب شده شما، به طور رایگان بر روی دستگاه‌های دیگر که از Windows Technical Preview و یا ویندوز 8.1 استفاده می‌کنند قابل استفاده است. بدین منظور باید با استفاده از مشخصات حساب کاربری مایکروسافت وارد فروشگاه برنامه‌ای آن شده و سپس بر روی My apps کلیک کنید. حال با کلیک راست یا رفتن به سمت پایین، برنامه مورد نظر را انتخاب و گزینه Install را بفشارید.

از برنامه‌های خود قابلیت‌های بیشتری بخواهید

با انتخاب گزینه Task View در نوار وظیفه می‌توانید بهره بیشتری از برنامه‌ها ببرید و به راحتی بین برنامه‌ها سوئیچ کنید. برای مشاهده چند برنامه به طور همزمان، آن‌ها را به سمت گوشه صفحه‌نمایش بکشید.

do more with apps

دسته‌بندی برنامه‌ها

برنامه‌های خود را در دسته‌هایی مانند صوت وتصویر، خلاقیت، ویرایش عکس و گزینه‌های دیگر دسته‌بندی کنید. با انتخاب کلید Task View بر روی گزینه Add a desktop کلیک کرده و برنامه‌هایی را که می‌خواهید بر روی دسکتاپ استفاده کنید بازکنید. حالا مجددا بر روی کلید Task view کلیک کرده تا بین دسک‌تاپ‌ها جابجا شوید.

group apps

جستجوی فایل‌ها

File Explorer Home جدید برنامه‌های مورد علاقه، مستنداتی که اخیرا استفاده کرده‌اید و فایل‌ها و فولدرهایی را که اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنید در یک مکان قرار می‌دهد. برای استفاده از آن‌ها بر روی دکمه File Explorer در نوار وظیفه کلیک کنید. برای یافتن فولدر Documents، به فایل اکسپلورر رفته و This PC را بازکنید.

find files

از هرجایی به فایل‌های خود سربزنید

با ذخیره فایل‌ها بر روی OneDrive، فضای ابری ذخیره‌سازی ارائه شده توسط مایکروسافت می‌توانید از هر رایانه، تبلت و یا گوشی هوشمند به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. تنها کافی است فایل‌ها را به پوشیه وان درایو در فایل اکسپلورر بکشید و بیندازید. می‌توانید هنگام ذخیره‌سازی فایل‌ها در ورد، اکسل و یا برنامه‌های دیگر نیز از وان‌درایو به عنوان مکان ذخیره‌سازی استفاده کنید. برای انتخاب وان درایو به عنوان مکان پیش‌فرض ذخیره‌سازی مستندات، عکس‌ها و یا ویدئوها در Pc Settings به قسمت وان درایو بروید.

 به اشتراک گذاری فایل‌ها به روش‌های بیشتر

با استفاده از زبانه Share، به ارسال فایل‌ها اقدام کنید. با استفاده از ایمیل، بر روی یک شبکه یا با استفاده از رایانه‌های دیگر و یا حتی استفاده از برنامه‌های دیگر با استفاده از کلید Share، می‌توانید فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید.

share

تغییر ظاهر و تنظیمات ویندوز

با تغییر تنظیمات برنامه‌ها و مشخصه‌های ویندوز می‌توانید رایانه خود را به بهترین نحو ممکن چیدمان کنید.

pc settings personalize

تنظیمات رایانه

برای یافتن تنظیمات متداول، بر روی کلید استارت کلیک کنید. اکنون عبارت Pc Settings را تایپ کرده و بر روی آن کلیک کنید. اکنون به جستجو و یا مرور گزینه‌های مورد علاقه اقدام کنید. برای استفاده از تنظیمات پیشرفته‌تر از کنترل پنل استفاده کنید.

 تنظیمات برنامه‌ها

برای یافتن تنظیمات برنامه‌ها بر روی … در قسمت بالا، سمت چپ برنامه کلیک کنید و Settings را انتخاب کنید.

 شخصی‌سازی بیشتر ظاهر رایانه

می‌‌توانید به شخصی‌سازی هرچه بیشتر عکس حساب کاربری، قفل و دیگر گزینه‌ها نیز اقدام کنید. برای اضافه کردن یک تصویر به حساب کاربری، بر روی دکمه استارت کلیک کرده و عبارت Picture را تایپ کنید، اکنون می‌توانید تصویر حساب کاربری خود را تغییر دهید. بر رو گزینه Browse کلیک کنید و تصویر مورد نظرتان را انتخاب کنید و بر روی Choose image کلیک کنید.

برای تغییر تصویر استفاده شده بر روی قفل صفحه بر روی کلید استارت کلیک کنید و عبارت Picture را تایپ کنید و بر روی گزینه Change the picture on your lock screen کلیک کنید. بر روی عکس‌های مشاهده شده و یا با استفاده از گزینه Browse کلیک کنید.

 ارسال نظرات و پیشنهادات

ابتدا باید به برنامه ویندوز اینسایدر بپیوندید تا بتوانید نسخه‌های پیش‌مشاهده بیشتری را دریافت کنید و نهایتا نقطه نظرات خود را مستقیما به افرادی که ویندوز را تولید می‌کنند برسانید. وقتی که در اینسایدر باشید با استفاده از برنامه Windows Feedback می‌توانید درباره قابلیت‌های مورد علاقه خود و یا روش‌هایی که ویندوز بهبود خواهد یافت با مایکروسافت سخن بگویید.

feedback

با رفتن به انجمن پیش‌مشاهده نیز می‌توانید با مهندسین و کارکنان مایکروسافت تعامل داشته باشید و یا پاسخ سوالات خود را از متخصصین دریافت کنید. برای استفاده از برنامه فیدبک کافی است به منوی استارت رفته و عبارت Windows Feedback را تایپ و انتخاب کنید.

اکنون دسته‌ای را که بیش از گزینه‌های دیگر به مورد شما نزدیک است انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید در مورد برنامه پخش موزیک نظری بدهید به دسته برنامه‌ها رفته و سپس موزیک را انتخاب کنید.

feedback 3

با تایپ کلمه‌های کلیدی می‌توانید متوجه شوید که آیا شخص دیگری نیز فیدبک مشابهی ارائه کرده یا خیر. اگر نظر مشابهی پیداکردید بر روی Me too! کلیک کنید و در غیر اینصورت New feedback را انتخاب کنید. حالا فیدبک خود را وارد کرده و در صورت امکان از یک اسکرین شات برای توضیح بهتر بهره ببرید. در زمان استفاده از ویندوز نیز سوالاتی برای نظرسنجی کامل‌تر از شما پرسیده می‌شود.


منبع: فارنت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۳ ، ۰۸:۲۳
نکته خوب در رابطه با ویندوز این است که از ابزارهای حرفه‌ای و عالی برخوردار است که به واسطه آن‌ها می‌توانید هرگونه که می‌خواهید، سیستم‌عامل را هدایت کنید. اما نکته بد ماجرا اینجا است که اغلب این ابزارها مخفی و ناشناس باقی مانده‌اند. پس بگذارید سه نمونه از این ابزارها را به شما معرفی کنیم.

به گزارش «تابناک» بسیاری از ابزارهای ویندوز وجود دارند که علیرغم کاربرد اساسی که می‌توانند داشته باشند، در دل ویندوز تنها می‌مانند و فقط کاربران حرفه‌ای و آن هم به فراخور موقعیت از آن‌ها استفاده می‌کنند.

این ابزارها یا در دل ویندوز مخفی هستند، یا به سادگی قابل‌دسترسی نیستند و یا اگر هم در دسترس قرار دارند از سوی کاربران مورد بی‌توجهی واقع می‌شود. در اینجا قصد داریم شما را با سه نمونه از این ابزارها که کاربرد حرفه‌ای داشته و هر کاربر حرفه ویندوز باید از آن‌ها مطلع باشد، آشنا سازیم:

چهار ابزاری که هر حرفه‌ای در ویندوز باید بشناسد

1 – Memory Diagnostics

عملکرد غیر صحیح حافظه RAM در سیستم می‌تواند عامل مهمی در کندی سیستم، خطاهای پیاپی در سیستم و احتما Blue Page باشد. خطاهای RAM اگر نتوانید آن‌ها را شناسایی و رفع کنید، می‌تواند خطرات جدی تری را حتی برای سخت‌افزارهای سیستم به دنبال داشته باشد.

برای مقابله با این موضوع مایکروسافت اقدام به تعبیه کردن ابزار Memory Diagnostics در ویندوز کرده است که به شما اجازه می‌دهد که مشکلات اصلی RAM را شناسایی کنید. برای دسترسی به این ابزار می‌توانید به Control Panel و از آنجا به قسمت Administrative Tools رفته و Windows Memory Diagnostic را انتخاب کنید:

چهار ابزاری که هر حرفه‌ای در ویندوز باید بشناسد

2 – Advanced Windows Firewall

از نسخه XP ویندوز به بعد همه نسخه‌های ویندوز مجهز به یک فایروال درونی هستند که به شما اجازه می‌دهد تمامی تعاملات سیستم با اینترنت را کنترل کنید. البته واسط کاربری این ابزار چندان چنگی به دل نمی‌زند اما اگر به نحوه کار با آن آشنا باشید، شما را از هر گونه ابزار جانبی مشابه بی‌نیاز می‌سازد.

برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته فایروال ویندوز از Control Panel گزینه Windows Firewall را انتخاب کنید و از پنل سمت چپ گزینه Advanced Options را انتخاب کنید:

چهار ابزاری که هر حرفه‌ای در ویندوز باید بشناسد

3 – System Information Tools

گاهی دانستن اطلاعات سیستم از جمله مدل سیستم، اطلاعات CPU، نسخه سیستم‌عامل و مانند آن می‌تواند کمک فراوانی به کاربران کند. با استفاده از ابزار مخصوص به این کار در ویندوز، می‌توانید همه اطلاعات مبنایی از سیستم خود را به دست آورید.

برای دسترسی به این ابزار ابتدا کلیدهای Win + R را فشار داده و سپس در پنجره Run عبارت msinfo32را وارد نمایید:

چهار ابزاری که هر حرفه‌ای در ویندوز باید بشناسد

4 – Advanced User Account Tool

همه کاربران ویندوز دیگر می‌دانند که با به سادگی می‌توان به تنظیمات حساب کاربری ویندوز از طریقControl Panel دسترسی داشت. در اینجا می‌توانید اغلب گزینه‌های مربوط به حساب کاربری از جمله گذر واژه و نوع حساب کاربری را تغییر دهید.

اما ویندوز ابزار دیگری به عنوان یک ابزار حرفه‌ای برای مدیریت امور مربوط به حساب کاربری را دارد که می‌توانید در آن به شکل کاملاً حرفه‌ای و بهینه حساب‌های کاربری را مدیریت کنید.

برای دسترسی به این ابزار ابتدا Win + R را فشار دهید و سپس در پنجره Run عبارت netplwiz را وارد کنید:

چهار ابزاری که هر حرفه‌ای در ویندوز باید بشناسد

این‌ها تنها نمونه‌هایی از ابزارهای حرفه‌ای ویندوز است و بسیاری از ابزارهای حرفه‌ای دیگر در این میان همچون Group Policy Editor و Registry Editor نیز وجود دارند. شما چه ابزارهای حرفه‌ای در ویندوز می‌شناسید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۳ ، ۰۸:۱۶

آیا گمان می‌کنید، می‌توانید ‌در گوگل ‌‌یک جست‌وجو‌ حرفه‌ای داشته باشید؟ بیشتر همین گونه است و کمتر زمانی پیش می‌آید‌ از گوگل چیزی را بخواهید و شما را ناکام ‌گذارد؛ اما آیا از عملگرهای حرفه‌ای در جست‌وجو‌ گوگل با‌خبرید؟ شما می‌توانید با ‌عملگرها‌، ‌جست‌وجو‌ سریع و فوق حرفه‌ای داشته باشید.

به گزارش «تابناک»، موتور جست‌وجو‌ گوگل به ستون خیمه برای بسیاری از ما در استفاده روزمره از اینترنت تبدیل شده است. استفاده کاربران از این موتور جست‌وجو‌ غول‌پیکر‌ در سرتاسر جهان منجر به آن شده ‌که گوگل، ‌اصلی‌ترین مرجع برای بسیاری از این کاربران دانسته شود. 

اما در حالی که بسیاری از کاربران از گوگل تنها در حد یک جست‌وجو‌ عادی بهره می‌گیرند‌، این موتور جستجو، قابلیت‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای ‌برای داشتن یک جست‌وجو‌ حرفه‌ای به کاربران ارائه می‌کند. یکی از این موارد حرفه‌ای، عملگر‌ها هستند که شاید بسیاری از شما با آن‌ها آشنا نباشید. 

این عملگر‌ها می‌توانند جست‌وجو‌ شما را به یک جست‌وجو‌ دقیق، سریع و حرفه‌ای تبدیل کند. در اینفوگرافی زیر می‌توانید کاربرد این عملگر‌ها را ببینید.

اینفوگرافی
عنوان: اینفوگرافی-جستجوی گوگل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۳ ، ۱۲:۰۳