... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی

۲۵ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

ا به حال شاید برایتان این مشکل پیش آمده است که یک سایت خاصی برایتان باز نشود! در این آموزش قصد داریم به بررسی و رفع مشکل این موضوع بپردازیم.

سایت

به نقل ازبرسام، در ابتدا سایتی که برایتان باز نمی شود را از طریق شرکت های اینترنتی دیگر چک نمائید! درصورت باز نشدن سایت با شرکت های دیگر مشخصا مشکل از سایت می باشد ولی در صورت باز شدن به بررسی موارد زیر می پردازیم.

مرحله اول: ابتدا DNS های شرکت اینترنتی خود را در کارت شبکه خود ست نمائید.

برای انجام این کار به control panel > network&sharing center و در بخش چپ صفحه گزینه change adapter setting را انتخاب نمائید. در صورتی که از طریق کابل LAN با مودم ارتباط دارید برروی گزینه Local Area connection راست کلیک نمائید و درصورتی که از طریق وایرلس ارتباط دارید برروی wireless network connection راست کلیک نمائید، بعد به بخش properties رفته و دوبار برروی internet protocol v4 کلید نمائید و طبق تصویر DNS های شرکت اینترنتی خود را وارد نمائید.

سایت

دی ان اس های داخل تصویر هم می توانید استفاده کنید. البته اولویت با دی ان اس های شرکت اینترنتی خودتون می باشد.و در پایان تمامی مراحل را Ok نمائید.

Preferred dns : 217.218.127.127
Alternate dns : 8.8.8.8

در صورت باز نشدن سایت به مرحله دوم می رویم.

مرحله دوم: خالی کردن Cach مرورگر

در این مرحله به عنوان نمونه تنظیمات مرورگر Mozila Firefox در زیر توضیح داده شده است.

ساده ترین راه جهت پاک کردن Cach در مرورگر فایرفاکس بعد از باز کردن مروگر با نگه داشتن کلید ترکیبی ctrl+shift+delet پنجره ذیل مشاهده می گردد که طبق تصویر عمل کنید.

web 2

گزینه ها طبق تصویر تیک خورده باشد! و در پایان clear Now را بزنید .
مجدد بررسی نمائید در صورت باز نکردن سایت ابتدا با مروگر های دیگر بررسی نمائید در غیر اینصورت به مرحله ۳ بروید.

مرحله سوم: بلوک بودن آی پی شما در سرور مقصد

یکی از دلایل باز نشدن بعد از انجام چندین موارد بالا بلوک بودن ای پی شما در فایروال سرور سایت می باشد که بایستی چندین دقیقه مودم را خاموش نگه دارید ومجدد روشن نمائید تا آی پی دیگری در اتصال به اینترنت دریافت نمائید. بعد از انجام این عمل مجدد بررسی نمائید. در صورت باز نشدن به مرحله بعدی بروید.

مرحله چهارم: درصورت باز نشدن سایت پس از انجام تمامی مراحل

در صورت باز نشدن از طریق منوی استارت گزینه Run را انتخاب نمائید ( جهت سهولت در انجام کار می توانید از کلید ترکیبی “لوگوی ویندوز” + R استفاده نمائید)
بعد از باز شدن در کادر گزینه CMD تایپ نمائید و OK را بزنید.
با زدن OK صفحه مشکلی رنگ command prompt برایتان باز می شود که دستور زیر را تایپ و اینتر نمائید.
Tracert Your Adress
به جای Your Adress آدرس سایت مورد نظر را تایپ نمائید .

در صورت اتمام دستور tracert آن را کپی کرده و یا print screen از آن را به بخش فنی شرکت ارائه دهنده خود ارسال نمائید تا بررسی دقیق تر در باب رفع مشکل صورت پذیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳ ، ۰۸:۵۸


itunes_12_imac_desktop_hero

شاید شما نیز جزو آن دسته از افراد باشید که معتقدند نمی‌توان یک آی‌دیوایس را با لایبرری آیتونز کامپیوترهای مختلف سینک کرد. طبیعتاً علت اصلی این طرز فکر آن است که پست آموزشی ما در رابطه با نحوه‌ی یک آی‌دیوایس با چندین کامپیوتر را مطالعه نکرده‌اید. کاربران اپلی بسیاری از محدودیت سینک شکایت می‌کنند، اما با خواندن پست فوق متوجه خواهند شد که راه‌حل این محدودیت از شکایت‌کردن در این زمینه نیز راحت‌تر است.

به نقل ازاپل اپس؛ بنابراین این که چگونه یک آی‌دیوایس را با لایبرری چندین کامپیوتر سینک کنیم را یاد گرفته‌ایم. اما سینک‌کردن چندین آی‌دیوایس با یک کامپیوتر را چطور؟ منظورمان زمانی است که در خانه یک کامپیوتر به طور مشترک استفاده می‌شود، اما هر یک از دارندگان آی‌دیوایس در آن خانه می‌خواهند نرم‌افزار آیتونز حاوی اطلاعات دلخواه آن‌ها باشد و بتوانند با آن اطلاعات دستگاهشان را سینک کنند. آیتونز به طور پیش‌فرض از چنین قابلیت پشتیبانی می‌کند و طی این پست بدون انجام حرکات محیرالعقولی به آموزش این موضوع خواهیم پرداخت.

 

نحوه‌ی ساخت یک لایبرری جدید برای آیتونز بر روی مک یا پی‌سی:

 

۱- از نرم‌افزار آیتونز به طور کامل خارج شود.

 

۲- در حالی که کلید Alt (در مک) یا Shift را (در ویندوز) بر روی صفحه کلید نگه داشته‌اید بر روی آیتونز کلیک کنید تا اجرا شود.

 

۳- در پنجره‌ای که نشان داده می‌شود بر روی Create Library کلیک کنید.

itunes_create_library_howto_updated

۴- شاخه‌ی دلخواه برای ذخیره‌سازی را انتخاب کرده و پس از واردکردن یک نام بر روی Save کلیک کنید.

itunes_create_library_howto2_updated

۵- آیتونز در شاخه‌ی فوق یک پوشه‌ی خالی خواهد ساخت که در واقع یک لایبرری خالی با امکان افزودن محتوای رسانه‌ای جدید به داخل آن است. این اطلاعات همان اطلاعاتی هستند که آی‌دیوایستان قرار است با آن‌ها سینک شود.

 

حال که یک لایبرری جدید برای آیتونز جهت استفاده‌ی یک کاربر دیگر تعریف کرده‌اید، نیاز است که نحوه‌ی تعویض لایبرری در حال استفاده را نیز یاد بگیرید. از این طریق هر کاربر که قصد استفاده از آیتونز را داشته باشد می‌تواند لایبرری شخصی خود را در ابتدای اجرای آیتونز بارگذاری نماید:

 

نحوه‌ی تعویض لایبرری آیتونز بر روی مک و ویندوز:

 

۱- از نرم‌افزار آیتونز به طور کامل خارج شوید.

 

۲- در حالی که کلید Alt (در مک) یا کلیک Shift را (در ویندوز) بر روی صفحه کلید نگه داشته‌اید بر روی آیتونز کلیک کنید تا اجرا شود.

 

۳- در پنجره‌ای که نشان داده می‌شود بر روی Choose Library کلیک کنید.

itunes_choose_library_howto_updated

۴- به شاخه‌ای که لایبرری را در آن ساخته‌اید بروید و پس از انتخاب پوشه‌ی ساخته‌شده توسط آیتونز گزینه‌ی Open را انتخاب کنید.

itunes_choose_library_howto2_updated

 

توجه داشته باشید که لایبرری پیش‌فرض آیتونز در شاخه‌ی Users/[username]/Music سیستم عامل OS X و در شاخه‌ی Users\[username]\My Music\iTunes سیستم عامل ویندوز ذخیره می‌شود.

 

داشتن لایبرری‌های مختلف تنها در مواقع استفاده‌ی چند کاربر از یک کامپیوتر مفید نیست. به عنوان مثال می‌توانید یک لایبرری را برای سینک‌کردن آیفون و موردی دیگر را برای سینک‌کردن آیپدتان بسازید و داخل هر یک را با محتوای مناسب آن دستگاه پر کنید. به هر حال نحوه‌ی انجام کار آنطور که گفته شد است و حال شمایید که می‌توانید ظرفیت‌های مختلف این قابلیت را آزاد کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳ ، ۰۸:۵۷

اگر به یک تلفن هوشمند نیاز دارید و اولین باری است که به سراغ این گوشی‌ها می‌روید یا می‌خواهید از یک تلفن جدیدتر و کارآمدتر استفاده کنید، لازم است در درجه اول بدانید که از تلفن همراهتان چه می‌خواهید.


به نقل ازبرترین ها؛ در حال حاضر گزینه‌های متنوعی از تلفن‌های هوشمند با قابلیت‌ها و برندهای مختلف در بازار فروخته

قبل از خرید موبایل بخوانید


می‌شود که ممکن است خدمات تقریبا یکسانی ارایه کنند اما عملکرد هر یک در ارائه این خدمات متفاوت است. بنابراین لازم است خریداران برای انتخاب تلفن همراه مناسب به ویژگی‌هایی توجه کنند که برای آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است. توصیه‌های زیر که در سایت digitaltrends آورده شده است، می‌تواند به انتخاب بهترین تلفن همراه هوشمند کمک کند.

1.از یک موبایل چه می خواهید؟

یک تلفن همراه با صفحه نمایش بزرگ، متوسط و یا با کی‌بورد فیزیکی احتیاج دارید؟ برایتان دوربین موبایل اهمیت دارد یا قابلیتهای اتصال آن مهم‌تر است ؟ تصمیم شما در این مرحله در مورد اینکه دقیقا کدام یک از قابلیتهای تلفن همراه کاربرد بیشتری برایتان دارد و از اهمیت بیشتری برخوردار است، می تواند تعیین کند که باید به سراغ چه مدل و یا برندی بروید.

2.سیستم عامل مورد نظرتان را انتخاب کنید

در حال حاضر چهار سیستم عامل اندورید، بلک بری، iOS و ویندوز تلفن برای تلفنهای همراه هوشمند طراحی شده است.

اندروید: از سوی شرکت گوگل طراحی و روی اکثر تلفنهای هوشمند جدید نصب شده است. سیستم عامل اندروید به یک برنامه قدرتمند به نام گوگل پلی (google play) مجهز است که می توان از طریق آن به تمامی برنامه‌های اندرویدی دسترسی پیدا کرد.

قبل از خرید موبایل بخوانید


این برنامه از نظر ظاهری شباهتی به iOS دارد با این تفاوت که این سیستم عامل دارای ابزارها و برنامه‌هایی است که می‌توان آنها را برروی صفحه نمایش اصلی شخصی سازی کرد؛ مانند برنامه آب و هوا. با توجه به اینکه اندروید یک نرم افزار open source (می توان در کد منبع آن‌ها تغییر ایجاد کرد) است، شرکتهایی مانند سامسونگ و اچ تی سی می توانند به دلخواه خود در آن تغییراتی را ایجاد کنند که این تغییرات همیشه به نفع کاربران تمام نمی‌شود.

بلک بری: اگر علاقه چندانی به کی‌بوردهای لمسی ندارید و ترجیح می‌دهید از یک کی‌بورد فیزیکی برای نوشتن متن پیامک استفاده کنید یا اینکه صفحه نمایش کوچک‌تر برایتان مناسب‌تر است موبایلهای بلک بری که سیستم عامل همین برند نیز روی آنها نصب شده است می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

قبل از خرید موبایل بخوانید


این برند تلفن همراه از سوی یک شرکت کانادایی طراحی شد و توانست در ابتدای ورودش به بازار رقابت موبایلها تحولی در تکنولوژی تلفن های هوشمند به وجود آورد اما در سالهای اخیر با مشکلاتی در زمینه فروش مواجه شده است. بیشتر تلفن‌های همراهی که با سیستم عامل بلک بری طراحی شده‌اند از قدرت پردازش کندتر و امکانات کمتری نسبت به آنچه که اندروید و iOS به کاربرانشان ارائه می‌دهند برخوردارند.

iOS: تلفن‌های هوشمند آیفون تنها گوشی‌هایی هستند که سیستم عامل iOS روی آنها نصب شده است و اپل که طراح این نرم افزار است تصمیم دارد به انحصاری بودن این سیستم عامل ادامه دهد. نرم‌افزار iOS که نزدیک به شش سال است وارد بازار نرم افزارهای موبایلی شده است علاوه بر اینکه توانسته از همان ابتدا تحولی را در دنیای این نرم افزارها به وجود آورد بلکه از استاندارد تمام نرم افزارهای دیگر یک سر و گردن بالاتر است.

قبل از خرید موبایل بخوانید


اگر قبلا از دستگاه‌های ساخت این شرکت استفاده کرده‌اید و با این نرم افزار آشنایی دارید آیفون می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اگرچه iOS به اندازه سیستم عامل اندروید امکان استفاده هوشمندانه و متفاوت را به شما نمی‌دهد اما سیستم عاملی با طراحی ساده و استفاده آسان است که از بهترین اپلیکیشن‌ها و بازیهای طراحی شده برای موبایل سود می برد.

ویندوز تلفن: بعد از شکست «ویندوز موبایل» مایکروسافت سیستم عامل جدیدی را برای تلفن‌های همراهش با نام «ویندوز فون» (windows phone) را طراحی کرد که تنها سیستم عاملی است که نوع جدیدی از طراحی را به کاربر ارائه می دهد. در این سیستم عامل به جای اینکه برنامه‌ها به صورت آیکون جدولی نشان داده شود، از آیکونهای زنده ای استفاده شده است که در واقع نیمی آیکون برنامه و نیمی ویجت (ابزارک) است. هر برنامه‌ای که روی صفحه نمایش شما وجود دارد به صورت اطلاعات زنده ای که تغییر می‌کنند و یا گرافیک نشان داده می شود.

قبل از خرید موبایل بخوانید


3. ویژگی خاص تلفن همراهتان را انتخاب کنید

وقتی برای خرید تلفن همراه به مجتمع‌های فروش تلفن همراه مراجعه می کنید، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما قرار داده می‌شود اما هیچوقت نمی‌توانید به کارمندان و فروشندگان یک نمایندگی خاص درباره ویژگی‌هایی که در مورد تلفنهای همراهشان می‌دهند اعتماد کنید و بر اساس حرف آنها مدل موبایل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بهتر است اگر دوستی دارید که اطلاعات کافی درباره تلفن‌های همراه دارد، وی را برای خرید تلفن با خود ببرید و اگر چنین امکانی برای شما وجود ندارد، تعدادی از مهمترین ویژگیهای هر تلفن همراه در زیر آورده شده است که می توانید بر اساس آنها انتخاب درستی داشته باشید.

صفحه نمایش: هر یک از صفحه‌های نمایش AMOLED یا LCD در نوع خود صفحه‌های نمایش خوبی محسوب می‌شوند. برای انتخاب یک صفحه نمایش با کیفیت مناسب لازم است به رزولوشن تصویر توجه کنید.

حداقل کیفیت مورد نیاز شما می‌تواند یک صفحه نمایش با کیفیت 800×480 پیکسلی باشد اما اگر یک تلفن با صفحه نمایش 1280×720 پیکسلی انتخاب می کنید باید بدانید که این تلفن بالاترین کیفیت تصویر را دارد. هر صفحه نمایشی که دارای کلمه Retina است و از سوی اپل طراحی شده شما را ناامید نخواهد کرد.

پردازنده دو هسته‌ای: موبایل‌هایی که از داشتن یک پردازنده دو هسته‌ای سود می برند بهترین گزینه‌ها هستن چراکه این تلفن‌ها نسبت به موبایل‌های یک هسته‌ای عمر مفید طولانی‌تر دارند. 

گوشی‌های یک هسته‌ای اگرچه تلفن‌های ارزان‌تری هستند و بعضی سیستم‌های عامل مانند ویندوز تلفن و بلک بری روی دستگاه‌های دو هسته‌ای نصب نمی‌شوند اما اگر حق انتخاب دارید حتما یک تلفن با پردازشگر دو هسته‌ای یا حتی چهار هسته‌ای را انتخاب کنید و این نکته را در نظر بگیرید که قرار نیست تمام پولتان را بابت خرید یک تلفن همراه پرداخت کنید بلکه گوشی‌های هوشمند جدید در واقع کامپیوترهای شخصی کوچکی هستند که باید از قدرت پردازش بالایی برخوردار باشند.

اتصال 4G LTE: اگر بیشتر فعالیتهایتان به اینترنت مربوط می‌شود و سرعت اتصال نیز برایتان اهمیت دارد موبایلی را انتخاب کنید که از اینترنت 4G پشتیبانی کند و علاوه بر آن طول عمر باتری خوبی نیز داشته باشند، اگرچه به نظر می‌رسد LTE (استانداردی جهت انتقال داده‌های پرسرعت بی‌سیم برای تلفن) در حال حاضر ویژگی چندان مهمی نباشد اما به خاطر داشته باشید که موبایلتان را تنها برای دو سال نمی خرید. بنابراین اگر در خرید تلفن همراه به این نکته دقت نداشته باشید ممکن است در دو یا سه سال آینده موبایل‌هایی را ببینید که با سرعت بی نظیری به اینترنت وصل می‌شوند در حالیکه موبایل شما از این مزیت بی‌بهره است.

سیستم عامل به‌روزرسانی شده: اگر تلفن همراهی با سیستم عامل اندروید را انتخاب کرده‌اید، دقت کنید که ورژن Lollipop 5.0 روی آن نصب شده باشد، اما اگر موبایل انتخابیتان ویندوز تلفن دارد این ویندوز باید نسخه Windows Phone 8.1 باشد و اگر یکی از موبایل های بلک بری را انتخاب کرده‌اید باید سیستم عامل آن ورژن 10 باشد. آخرین ورژن گوشی‌های اپل نیز با iOS 8 ارائه می‌شود.

دوربین با کیفیت: قبل از خرید موبایل با آن چند عکس امتحانی بگیری و کیفیتش را با دوربین آخرین ورژن iPhone مقایسه کنید اگر نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد پس احتمالا کیفیت عکس بالایی ندارد. شما همیشه دوربین عکاسیتان را درست وقتی یک اتفاق جالب می‌افتد، همراه ندارید در حالیکه یک موبایل همیشه در جیبتان است.

پس تلفنی را انتخاب کنید که بتواند یک عکس را حداقل با کیفیتی متوسط را به شما ارائه دهد. در حال حاضر سامسونگ و آیفون بهترین دوربین‌ها را دارند.

ویژگی‌های تغییر یافته سیستم عامل:
 حواستان را به تغییراتی که در سیستم عامل هر تلفن همراه به وجود آمده است جمع کنید به خصوص اگر یک تلفن اندروید را انتخاب می‌کنید. برای مثال در تغییراتی که در چند سال اخیر در تلفن‌های نوکیا به وجود آمده است، تمام سرویس‌های گوگل حذف و سرویس‌های مایکروسافت جایگزین شده است.

عمر باتری: در مورد این ویژگی از فروشنده سوال بپرسید یا قبل از خرید در اینترنت جست‌وجو کنید. تفاوت یک موبایل با عمر باتری فوق العاده و یک موبایل با عمر باتری افتضاح مثل تفاوت روز و شب است؛ عمر باتری تلفن همراه شما با گذشت زمان کمتر نیز می‌شود، بنابراین اگر موبایلی را خریده‌اید که از همان روز اول نیز نمی‌تواند در طول یک روز شارژ نگه دارد، طی 12 تا 24 ماه شرایط بدتر نیز خواهد شد. اگر امکان دارد موبایلی را انتخاب کنید که باتری قابل تعویض دارد اگرچه تعداد موبایل‌های هوشمندی با این ویژگی امروزه کم است.

اندازه: مطمئن شوید که موبایلی که انتخاب می‌کنید در دستتان جا می‌شود؛ اگرچه یک صفحه نمایش کوچک آزاردهنده است اما موبایلی که صفحه بیش از اندازه پهن و بزرگ دارد نیز دردسرهایی را به وجود می‌آورد؛ مدل‌های مختلف موبایل هر روز تغییر می‌کنند اما به خاطر داشته باشید که شما این تکنولوژی را باید همه جا با خود حمل کنید پس مطمئن شوید سایز موبایلتان با سایز جیبتان هماهنگ است.

میکرو SD:
 اگرچه داشتن یک کارت حافظه جانبی مساله حیاتی به شمار نمی‌آید اما اگر می‌خواهید تلفن‌تان را پر از آهنگهای مختلف کنید یا فایلهای زیادی را روی آن ذخیره کنید، چنین ویژگی حتما به کارتان خواهد آمد. موبایلی را انتخاب کنید که حداقل 8 گیگ حافظه داخلی داشته باشد و اگر موبایلتان 16 تا 32 گیگ حافظه را نیز پشتیبانی کند، مطمئن باشید که به راحتی نمی توانید چنین فضای بزرگی را پر کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۰۹:۱۶

اگر شما هم یکی از استفاده کنندگان نسخه ی پیش نمایش ویندوز 10 باشید، بدون شک متوجه بکارگیری انیمیشن‌های جدیدی در زمان بالا آمدن ویندوز شده‌اید. ما در این آموزش کوتاه قصد داریم طریقه‌ی چگونگی از کار انداختن این انیمیشن‌ها را به شما بیاموزیم، با ما در فارنت همراه باشید.


windows_10_start_menu_lede

به نقل ازفارنت؛ برای شروع بدون شک به یک سیستم که بر روی آن نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز 10 با شماره ساخت Build 9860 نیاز دارید.

Windows_10_animation_settingsPNG

1- ابتدا نشان‌گر موس را به گوشه‌‌ی سمت راست صفحه برده تا منوی Charms باز شود، سپس مسیر “تنظیمات >تغییر تنظیمات دستگاه” را دنبال کنید.

2- به قسمت دسترسی آسان “Ease of Access” بروید.

3- در منو باز شده سایر گزینه ها “Other options” را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

4- در مرحله ی آخر بعد از یافتن “Play animations in Windows” آن را غیر فعال کنید.

5- خسته نباشید!

این روش برای غیر فعال کردن انیمیشن‌های موجود در ویندوز 8 و 8.1 نیز کارساز است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۰۹:۱۵
اشاره:
بعضی از مدیران سایت‌ها یا دغدغه پشتیبانی از کاربران ندارند و یا در تعامل با مردم خجالتی هستند. دلیلش آن است که اغلب مدیران سایت افراد فنی هستند که بیشتر ترجیح می‌دهند پشت کامپیوتر باشند تا با کسی صحبت کنند.

1. پشتیبانی کاربران و تعامل با آنها
بعضی از مدیران سایت‌ها یا دغدغه پشتیبانی از کاربران ندارند و یا در تعامل با مردم خجالتی هستند. دلیلش آن است که اغلب مدیران سایت افراد فنی هستند که بیشتر ترجیح می‌دهند پشت کامپیوتر باشند تا با کسی صحبت کنند. اگر می‌خواهید سایت موفقی داشته باشید، تردید را کنار بگذارید. گوش شنوا برای مشکلات و نظرات کاربران داشته باشید و به آنها پاسخ مناسب بدهید. مطمئن باشید این «شنیدن نظرات» برایتان هم نفع معنوی دارد و هم وضعیت اقتصادی سایتتان را بهتر می‌کند.

 2. استقلال از پلاتفرم

برخی از گردانندگان یا مدیران سایت‌ها نسبت به فناوری خاصی تعصبات جانبدارانه دارند. اما برخی دیگر فقط یک چیز برایشان مهم است: سایت خوب و موفقی داشته باشند. خودتان را به فناوری‌ها و فایل‌ها گره نزنید. اجرای ایده‌ها و رویاهایتان را موکول به انجام شدن این یا آن تغییر فنی در سایت یا ظاهر گرافیکی آن نکنید. بعضی از صاحبان سایت‌ وسواس عجیبی نسبت به یک جور منو یا افکت خاص یا یک انیمیشن فلش دارند. این سایت‌ها هیچگاه در ردیف سایت‌های موفق و کامیاب قرار نمی‌گیرند. مهم تامین علایق کامپیوتری و گرافیکی شما نیست، مهم رضایت مردم است. مستقل باشید. دوراندیش و با برنامه باشید. خودتان را به این آبجکت و آن فایل و این تکنیک گره نزنید. همیشه آمادگی پذیرش ایده‌های بهتر و ایجاد تغییر را داشته باشید. من خودم سال‌ها از فناوری‌های مایکروسافت استفاده کردم، ولی حالا می‌بینم سایت‌های PHP هم حتی می‌توانند بهتر و کم‌دردسرتر باشند.

 3. انگیزه

بدترین سم برای به شکست کشاندن یک سایت، به کار گماشتن یک مدیر بی‌انگیزه است. اگر خودتان مدیر سایت خودتان هستید واقعا از خودتان بپرسید هدفتان از ورود به اینترنت چیست و این اقدام چه فایده‌ای برای زندگی و کسب‌و‌کار شما دارد؟ اگر می‌خواهید فرد دیگری را  به مدیریت سایت منصوب کنید، مطمئن شوید او به اندازه کافی انگیزه داشته باشد. او را در سود و زیان مادی و معنوی سایت سهیم کنید. داشتن مهارت‌های فنی کافی نیست. اگر مدیر یک سایت دورنمایی برای کار خویش نبیند، به کارش دل نخواهد بست. بهترین نرم‌افزار و زیباترین سایت هم زیر دست چنین مدیری به گل خواهد نشست.

 4. مهارت در انتخاب محتوای خوب 

اینترنت عرصه ارائه محتوای دیجیتال است. خواه این محتوا معرفی یک کالای فیزیکی باشد، خواه یک مقاله جدید، در هرصورت داشتن سطح قابل قبولی از مهارت در نوشتن و تولید مطلب لازم است. یک کار بد و ناشیانه آن است که محتوای سایت خود را با مطالبی که از سایت‌های دیگران کپی کرده‌اید پر کنید. رک و راست بگویم: خودتان را گول می‌زنید. کاربران اینترنت افرادی هستند که دست کم سطح متوسطی از هوشمندی را دارند. چرا به سایت شما بیایند؟ به سایتی می‌روند که تولید کننده اصلی محتوا است. بهترین کار آن است که وقت بگذارید و کمی خلاقیت به خرج دهید. مطمئن باشید پاداش مطالبی که خودتان با زحمت تهیه کرده‌اید را با افزایش فروش و درآمد سایت خواهید گرفت، به شرطی که برنامه‌ای برای کسب درآمد از سایت داشته باشید. محتوای اصیل و دست اول یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک سایت وب است.

 5. اصول بازاریابی و تبلیغ

در زمینه بازاریابی و تبلیغ بی‌اطلاع نباشید. بعضی از مدیران سایت‌ا خیلی ساده‌لوحانه فکر می‌کنند و اطلاع درستی از ماهیت پیچیده مبارزه بی‌امان سایت‌ها برای ربودن میدان موفقیت از یکدیگر ندارند. کافی است گاهی سری به موتور جستجوی گوگل بزنید و همان واژه دیروز یا پریروز را جستجو کنید تا بالا و پایین شدن رتبه سایت‌ها را به چشم خود ببینید. برای موفقیت سایتتان باید با چشمان باز و آگاهی کامل از اصول بازاریابی حرکت کنید. همچینین کسب مهارت «تبلیغ‌نویسی در وی» برای مدیران سایت ضروری است. این مهارتی است که سال‌ها آن را تدریس می‌کنم و سعی می‌کنم در مقالات بعدی به آن بپردازم.
 

6. اختصاص وقت کافی
برخی از صاحبان سایت‌ها تصور ساده‌انگارانه‌ای از مکانیزم عملکرد یک سایت دارند. آنها فکر می‌کنند همینکه مطالب خوب و نرم‌افزار خوبی برای مدیریت محتوای سایت داشته باشیم، کار تمام است و سایت خود به خود موفق می‌شود. برای مدیریت سایت خود باید هر روز وقت کافی اختصاص دهید. منظور از مدیریت، مطلب گذاشتن نیست، منظور بررسی و تحلیل اوضاع است. باید مدام از خودتان بپرسید چگونه می‌توانم فلان کار را بهتر و سریعتر انجام دهم؟ چطور می‌توانم درآمد سایت را افزایش دهم؟ چرا فلان مکانیزم تبلیغی یا بازاریابی نتایج دلخواه را به بار نمی‌آورد؟ آیا کاربران از خدمات سایت راضی هستد؟ آیا پیشنهادات آنها را بررسی کرده‌ام؟ هیچ راه میانبری وجود ندارد. برای کامیابی سایتتان وقت بگذارید.

 7. طرح و برنامه‌ای برای توسعه سایت 

یکی از نکات ظریفی که سایت‌های موفق رعایت می‌کنند، داشتن طرح و برنامه‌ای برای توسعه سایت است. توسعه جزو ذاتی یک سایت وب است. یک سایت بدون توسعه، حتی با بهترین مطالب و خدمات، بزودی روندی نزولی را آغاز خواهد کرد. مردم سایت‌هایی که مرتب تغییر و تحولاتی در آن صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنند بهتر شوند را دوست دارند. داشتن نرخ رشد منظم، یکی از استراتژیک‌ترین روش‌ها برای موفقیت یک سایت وب است.

 8. بررسی سایت‌های رقیب

مگر می‌شود موفق بود و رقیب نداشت؟ موفقیت یک وضعیت نسبی است و در قیاس با وضعیت سایت‌های دیگر قابل اندازه‌گیری است. پس اگر می‌خواهید سایت موفقی داشته باشید، رقبای خود را بشناسید. مغرور نباشید و به سایت آنها سربزنید. از رقبای خود بیاموزید. بررسی سایت‌های رقیب یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای تدوین برنامه توسعه سایت خودتان است. یک روش ساده برای یافتن سایت‌های رقیب استفاده از دستور related در جستجوی گوگل است. اگر می‌خواهید رقبای سایت johnboghossian.com را بیابید کافی است در گوگل عبارت related:johnboghossian.com را جستجو کنید.
 

9. مصرف کننده خوبی باشید 
یک سایت در حقیقت یک کارگاه تولید اطلاعات است. بعضی از مردم تصور درستی از ماهیت «مفهوم تولید» ندارند و با خیالپردازی‌های خود در این زمینه زندگی می‌کنند. واقعیت آن است که تا مصرف کننده خوبی نباشید، امکان ندارد تولیدکننده خوبی باشید. این یک اصل مهم در زندگی است. مثلا اگر می‌خواهید آهنگساز خوبی باشید باید ابتدا چند سال موسیقی خوب و با کیفیت بشنوید تا آرشیو ذهنی قوی داشته باشید. اگر می‌خواهید نویسنده خوبی بشوید باید چند سال کتاب‌ها و آثار نویسندگان معروف را بخوانید و بیاموزید. باید کالای پدیدآورندگان موفق را مصرف کنید تا راز موفقیت آن را حس کنید. خیلی‌ها دلشان می‌خواهد یک فروشگاه آنلاین داشته باشند اما تاکنون حتی یک بار هم آنلاین خرید نکرده‌اند! اگر می‌ترسید آنلاین خرید کنید، چه توقعی از مردم دارید؟!

 

10. دانش فنی و مطالعه

حتی اگر می‌خواهید مدیریت سایت‌ را به فرد دیگری واگذار کنید، بکوشید دست‌کم در ماههای نخست بخشی از وقت خود را صرف کلنجار رفتن با سایت‌تان و بهبود آن کنید. اگر حاضر نیستید از ساعات اصلی کار روزانه برای سایت‌تان صرف کنید و اوقات فراغت و زمان استراحت در منزل را برای این کار در نظر گرفته‌اید، به این معنی است که هنوز نقش وب‌سایت را در کسب‌و‌کارتان جدی نگرفته‌اید. در این صورت وب‌سایت هم به همان اندازه به شما خروجی خواهد داد. وب‌سایت‌تان هم شما را جدی نخواهد گرفت! برای خروج از این دور باطل وقت بگذارید. دانش فنی خود را بالا ببرید. بر ترس‌های خود درباره بی‌اطلاعی از فناوری غلبه کنید. در اینترنت مدیرانی که دانش فنی کم یا غیرقابل اتکایی درباره فناوری وب دارند اغلب شکست می‌خورند. البته مواظب باشید از در این کار افراط نکنید. اگر بیش از حد درگیر جزئیات فنی شوید از موارد بسیار مهم‌تری مانند بازاریابی و رشد کسب‌و‌کارتان باز می‌مانید!

 


منبع: مدیر سبز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۰۹:۱۵
چه برای رفع مشکل و چه برای داشتن یک اطلاعات کلی از وضعیت استفاده از WiFi این امر بسیار حائز اهمیت است که هر یک از کاربران به درستی بدانند ‌در حال حاضر چه دستگاه‌هایی به مودم آن‌ها متصل بوده و در حال استفاده از WiFi آن‌ها هستند. شاید هم‌اکنون یک دسترسی غیر قانونی در حال استفاده از اینترنت شما باشد!

به گزارش «تابناک»، در بسیاری از موارد تنها یک گذرواژه نمی‌تواند مانع از دسترسی غیر مجاز همسایه یا یک غریبه به WiFi شما و در نتیجه بهره‌برداری رایگان از ارتباط اینترنتی شما باشد. شاید شما متوجه شده‌اید که اینترنت شما کند‌تر از حد معمول شده ‌و یا اینکه حجم ترافیک اینترنتی شما خیلی زود‌تر از انتظار به پایان می‌رسد. در نتیجه بهتر است بدانید ‌چه دستگاه‌هایی اکنون به WiFi شما متصل است. 

برای این موضوع نیاز است ‌از یک ابزار حرفه‌ای استفاده کنید که البته کاربری آن بسیار ساده است. بگذارید شما را با این ابزار آشنا سازیم.

چه کسی در حال استفاده از WiFi شما است؟

برای شروع ابزار Who is on my WiFi را از اینجا یا از لینک انتهای مطلب دانلود کنید. بعد از نصب ابزار یک ویزارد ساده نحوه کار با ابزار را پله ‌پله به شما آموزش می‌دهد.

چه کسی در حال استفاده از WiFi شما است؟

در ابتدا لازم است ‌یک جستجو از شبکه داشته باشید تا دستگاه‌های متصل به شبکه WiFi شناسایی شوند. برای این کار باید بر دکمه Scan Now در گوشه بالا و سمت راست ابزار کلیک کنید.

چه کسی در حال استفاده از WiFi شما است؟

جستجو بسته به اندازه شبکه ممکن است کمی زمان ببرد؛ اما در نهایت فهرستی از همه دستگاه‌های متصل به شبکه بر اساس آدرس IP و MAC آنها برای شما به نمایش در‌‌می‌‌آید.

چه کسی در حال استفاده از WiFi شما است؟

حال برای شناسایی دستگاه‌های متصل به شبکه چه باید کرد؟ اگر تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه زیاد باشد، بهترین کار این است که یک به یک همه آن‌ها را جداگانه به شبکه وصل کرد تا بتوان با استفاده از IP آن‌ها را برچسب زد. برای زدن برچسب، کافی است ‌جعبه Description را در مقابل هر آیتم کلیک کرده و اطلاعات لازم را وارد کنید.

چه کسی در حال استفاده از WiFi شما است؟

حتی ممکن است خود قادر به شناسایی IP دستگاه‌های متصل به شبکه باشید؛ برای نمونه، اگر با گوشی اندروید خود به این شبکه متصل هستید، می‌توانید در قسمت WiFi تنظیمات گوشی بر روی شبکه فعال کلیک کرده و IP محلی آن را پیدا کنید.

چه کسی در حال استفاده از WiFi شما است؟

بعد از همه اینها کافی است بر ‌دکمه Save کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود. اگر در این زمان یا بعدا متوجه شدید ‌دستگاهی ناشناس بر روی شبکه شما قرار بگیرد، به این طریق به سادگی قادر به شناسایی آن خواهید بود. در این حالت بهتر است ‌هر چه زودتر اقدام به تغییر گذرواژه مودم خود کنید. 

دانلود ابزار با لینک مستقیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۳ ، ۰۸:۳۴


کافه بازار

مارکت اندرویدی «بازار» به تازگی دستخوش تغییراتی شده که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

دانلود سریع به‌روزرسانی برنامه‌ها

به نقل اززومیت؛ ​​به‌روزرسانی برنامه‌ها در این نسخه به صورت جزئی انجام می‌شود و تنها تغییرات فایل جدید برنامه که قرار است به‌روزرسانی شود، توسط بازار دریافت می‌شود که این باعث می‌شود حجم دریافتی برای به‌روزرسانی به صورت متوسط ۳۰ درصد فایل اصلی بشود. در مواردی، این نسبت به کمتر از ۵ درصد نیز می‌رسد.

بررسی برنامه‌ها با Lookout

bazaar-1

طبق قراردادی که بین کافه‌بازار و Lookout بسته شده، برنامه‌های بازار با آنتی‌ویروس و آنتی‌اسپم Lookout بررسی می‌شوند که تا حد امکان عاری از ویروس، بدافزارها و مشکلات امنیتی دیگر برای کاربران باشند.

امکان دانلود خودکار به‌روزرسانی‌ها

در این نسخه می‌توان برای دانلود برنامه‌های قابل به‌روزرسانی زمان‌بندی کرد که بازار به صورت خودکار در بازهٔ زمانی مشخص‌شده آن‌ها را دانلود و آماده نصب برای کاربر بکند. این ویژگی در کنار نصب خودکار (که با توجه به محدودیت‌های سیستم‌عامل اندروید تنها برای دستگاه‌های روت‌شده امکان‌پذیر است) می‌تواند دغدغه به‌روزرسانی برنامه‌ها را به صورت کامل از کاربر برهاند و همه چیز به صورت خودکار و بدون نیاز به تایید خاصی به‌روز شود.

تغییرات رابط کاربری

bazaar-3

طراحی جای‌جای اپ بازار به ویژه بخش جزئیات خود برنامه در این نسخه به روز شده و با توجه به نیاز و رفتار کاربران و بهینه شده است. انیمیشن‌های جدیدی در این نسخه اضافه شده که باعث می‌شود کاربر در هر جایی از اپ به چیزی که باید، توجهش جلب شود و در عین حال زیبایی خاصی نیز به محتوای برنامه بدهد.

نمایش تاریخ آخرین به‌روزرسانی

در این نسخه برای برنامه‌هایی که به‌روز شده اند، در قسمت تغییرات اخیر هر برنامه، تاریخ آخرین به‌روزرسانی نیز نوشته می‌شود.

رفع مشکلات جزئی

bazaar-2

حداکثر تلاش در این نسخه شده تا مشکلات و اختلالات و کاستی‌های نسخهٔ قبل رفع شود و در حد توان، نسخه‌ای بی‌نقص دست کاربر برسد.

بروزرسانی جدید بازار یک تغییر بزرگ برای این اپلیکیشن محسوب می‌شود. بهینه‌سازی‌های انجام شده بدون شک بر تجربه کاربری کاربران تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۳ ، ۰۸:۳۳

به نقل ازبرسام؛ گوشی های موبایل، این مخلوقات دوست داشتی و جمع و جور، همه جا در کنار ما هستند و شاید هیچ مانندی برای آنها در این همراهی نباشد. همه می دانیم که انرژی دستگاه های موبایل با باتری قابل شارژ و غالبا لیتیوم-یون/پلیمر درون آنها تامین شده و هر چه بیشتر در دستان ما فعال باشند، بیشتر به شارژر و پریز برق نیاز دارند. فارغ از نوع استفاده ما، وجود دارند روش ها و تنظیماتی که می توانند عمر باتری را افزایش داده و لذت کاربری بیشتری را فراهم کنند.

عمر باتری

حالت Power Saving را فعال نمایید

Power Saving Mode یا حالت ذخیره انرژی، قابلیتی است که برخی امکانات همچون Wi-Fi، بلوتوث، شبکه موبایل و مانند اینها را وقتی که ظرفیت باتری از حد معینی کمتر می شود، غیر فعال می کند. این قابلیت در غالب گوشی های بازار به جز آنهایی که از نسخه خالص اندروید برخوردارند (اندروید خالص از نسخه ۵٫۰ به آن مجهز می شود) وجود داشته و در نمونه های پیشرفته تر آن می توان حتی اپلیکیشن های مشخصی را نیز غیر فعال نمود. JuiceDefender یکی از بهتری اپلیکیشن هایی است که در این زمینه می توانید بیابید.

اپلیکیشن های غیر ضروری را حذف یا غیر فعال کنید

اپ های زیادی هستند که بلااستفاده بر روی گوشی جاخوش کرده اند، بی آنکه حضوری در فعالیت های شما داشته باشند. غالب آنها تا اجرا نشوند، اثری بر عمر باتری ندارند اما برخی به صورت دائمی فعال بوده و انرژی می سوزانند. می توانید با سر زدن به بخش تنظیمات گوشی، قسمت برنامه ها یا Apps و زیرمجموعه Running، آنها را شناسایی نموده و غیرفعال یا پاک نمایید.

دسکتاپ یا صفحه Home را خلوت کنید

تعداد ویجت های (Widget) روی صفحه Home در عمر باتری بی تاثیر نیست. غالب این ویجت ها ساختاری فعال داشته که به طور مرتب خود را به روز می کنند. در نتیجه هر چه تعداد و تراکم آنها بیشتر باشد، مصرف باتری هم بیشتر خواهد بود. اگر گوشی شما از صفحه نمایش AMOLED برخوردار باشد، می توانید از پس زمینه با رنگ مشکی و همینطور منوهایی با تم مشکی استفاده کنید چرا که به واسطه آن پیکسل هایی که رنگ آنها مشکی است خاموش شده و مصرف باتری کاهش می یابد.

حالت Auto Brightness را فعال نمایید

حالت روشنایی خودکار یا Auto Brightness قابلیتی است که به کمک سنسوری ویژه، نور محیط را بررسی نموده و متناسب با آن، نور صفحه نمایش را کم و یا زیاد می کند. به این ترتیب مرتبا مجبور به تغییر روشنایی نبوده، در عین حالی که میزان مناسب آن به چشمانتان می رسد (به ویژه در محیط های کم نور و یا پر نور). نهایتا مصرف باتری هم به شکل بهینه تری مدیریت می شود.

ویبره را خاموش کنید

ویبره در بخش های مختلفی کاربرد داشته و برخی مواقع خیلی مفید و کاربردی نیست؛ به ویژه که به شدت از عمر باتری می کاهد. یک سر به تنظیمات و قسمت Language & input بزنید. ویبره صفحه کلید و صدای آن جزء مواردی هستند که می توانید با خیال آسوده از کار بیاندازید!

زمان auto-sync را افزایش داده و یا از کار بیاندازید

آیا واقعا به چک کردن ایمیل هایتان هر پنج دقیقه یکبار نیاز دارید؟ برخی اپلیکیشن ها به طور مرتب به اینترنت وصل شده و با سرورهای خود ارتباط برقرار می کنند. می توانید درون تنظیمات آنها گزینه ای را برای افزایش زمان یا از کار انداختن این قابلیت (در صورت تمایل) یافته و عمر باتری خود را هم بیشتر کنید!

Location Service را از کار بیاندازید

سرویس مکانی یا Location Service به وسیله اپلیکیشن های مختلفی همچون دوربین، سرویس Google Now، شبکه اجتماعی و مانند اینها استفاده می شود تا قابلیت و یا سرویسی را متناسب با مکان شما ارائه دهند. اگر این چیزها برایتان مهم نیست، می توانید سرویس مکانی را غیر فعال نموده و یا اگر دوست دارید فعال باشد، می توانید حالت Low accuracy را با دقت اندکی کمتر (ولی با عمر باتری بهتر) انتخاب نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۳ ، ۰۸:۵۹

حتما تابحال برایتان پیش آمده است که ایمیلی را به آدرسی اشتباه ارسال کردید و یا بلافاصله پس از ارسال ایمیل پشیمان شده اید. احتمالا در آن زمان آرزو کردید که ایمیل را باز گردانید اما در واقع امکان این کار هرگز وجود ندارد مگر اینکه از راهکاری که خود جیمیل برای شما پیش بینی کرده استفاده کنید. در این مقاله شما را با این راهکار آشنا میکنیم.

 ۱- صفحه جیمیل خود را باز کنید.

 ۲- در گوشه سمت راست صفحه فلش به سمت پایین را کلیک کرده و گزینه setting را انتخاب کنید.

 ۳- از میان گزینه های آبی موجود در بالای صفحه Labs را انتخاب کنید.

 ۴- در اینجا انتخابهای گوناگونی را مشاهده می کنید که می توانید آنها را فعال کنید. در میان آنها Undo send وجود دارد. این انتخاب را Enable کرده و save change را کلیک کنید.

 ۵- از این به بعد به محض ارسال ایمیل یک گزینه Undo در بالای صفحه ایجاد می شود که در صورت دلخواه می توانید آن را انتخاب کنید. ۶- شما با Enable کردن این انتخاب از گوگل میخواهید تا پس از فرستادن هر ایمیل مقداری به شما زمان دهد تا در صورت بروز مشکل آنرا برگردانید.


منبع:دختران پسران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۳ ، ۰۸:۵۸

چرا بیت‌تورنت؟

تصور کنید که قصد دانلود کردن فیلم، برنامه، بازی ، موسیقی و … را دارید. در ایران وضعیت به این صورت است؛ سایت‌هایی این فایل‌های حجیم را بر روی سرور خود ذخیره می‌کنند. سپس شما با عضویت پولی یا رایگان در این سایت‌ها، اقدام به دانلود از آنها می‌کنید. طبیعی است که این مساله نقض آشکار قانون «حق نشر» یا همان «کپی‌رایت» است. قانون کپی‌رایت در ایران وضعیت اسفناکی دارد و قانون گذاران و مجریان قانون، تقریباً هیچ اهمیتی به آن نمی‌دهند. سایت‌هایی که تحت عنوان‌های مختلف برای دانلود ایجاد شده‌اند، نهایتاً با فیلتر شدن دامنه مواجه می‌شوند که آن هم با ترفندهای رایج (از جمله اضافه شدن عدد به انتها یا ابتدای نام دامنه یا استفاده کاربران از وی پی ان و امثالهم)، با فیلترینگ مقابله می‌کنند. البته نکته اینجاست که فیلترینگ صورت گرفته بر روی این سایت‌ها، نه به خاطر نقض قانون کپی‌رایت، بلکه به دلیل قرارگرفتن فیلم‌های خارجی غیرمجاز بر روی این سایت‌ها است. کما اینکه سایت‌هایی هستند که برنامه‌ها و بازی‌های فراوانی را برای دانلود بر روی سایت خود قرار داده و به راحتی و بدون هیچ منعی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به طور خلاصه می‌توان گفت که این سایت‌ها که هر روز به تعدادشان افزوده می‌شود، با طیب خاطر درحال گسترش فعالیت خود هستند.

اما در خارج از ایران و کشورهایی که قانون کپی‌رایت در آنها رعایت می‌شود (که تقریباً اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا را شامل می‌شود) وضعیت به صورت دیگری است. اگر سایتی به روش سایت‌های ایرانی در این کشورها فعالیت کند، دامنه و سرور به صورت قانونی مسدود و سلب امتیاز شده و باید تمام اطلاعاتی که بدون رعایت قانون کپی رایت بر روی سرور قرار گرفته‌اند از روی آن حذف شوند. افرادی که قانوناً مالک سایت محسوب می‌شوند نیز باید در دادگاه حاضر شده و محاکمه شوند. بنابراین از این شیوه تقریباً در هیچ جای دنیا غیر از ایران استفاده نمی‌شود.

یکی از راه‌هایی که در خارج از ایران برای دانلود استفاده می‌شود، دانلود از سایت‌هایی است که به صورت رایگان حافظه مجازی در اختیار کاربران قرار می‌دهند (مانند راپیدشیر، مدیافایر، فایل‌فکتوری و …). به وسیله این سایت‌ها، فردی مثلاً یک فیلم را بر روی این سایت‌ها آپلود کرده و لینک دانلود آن را بر روی وبلاگ خود قرار می‌دهد و دیگران نیز از این طریق آن فیلم را دانلود می‌کنند. در این شیوه دانلود دو نکته وجود دارد؛ اول اینکه فرد آپلود کننده و دانلود کننده، باید برای استفاده از سایت مبدا حق عضویت بپردازند. دوم اینکه در چند سال گذشته و تعریف قانون‌های جدید، عملاً کار و کاسبی اینگونه سایت‌ها مختل شده‌است. طبق قانون، سایت مبدا موظف است اطلاعاتی که شامل نقض قانون کپی رایت می‌شوند را از روی سرور خود حذف کند. طبیعی است که این امر در عمل بسیار سخت بوده و در ضمن به دلیل از دست دادن بیشتر مخاطبان که برای دانلود این فایل‌ها به سایت مراجعه می‌کنند، مساوی با بسته شدن دکان این سایتها است. به همین دلیل هم است که روز به روز این سایت‌ها در کشورهای مختلف مسدود شده و یا حتی برخی مدیران این سایت‌ها دادگاهی می‌شوند. باید گفت که این روش هم روشی نیست که بتوان از طریق آن (البته در خارج از ایران) به سهولت به دانلود فیلم،‌ بازی‌ و … پرداخت.

۱۰ سالی می‌شود که روشی برای دانلود به وجود آمده، که تا به امروز با هیچ قانونی نتوانسته‌اند با آن مقابله کنند. این روش که «بیت‌تورنت» نام دارد، پروتکلی برای اشتراک گذاری فایل بین چند کاربر در نقاط مختلف است. با این روش بدون هیچ محدودیتی و با بالاترین سرعت ممکن می‌توان هرگونه فایلی را از اینترنت دانلود کرد. حالا دیگر این روش، برای دانلود بسیار مورد استقبال قرار گرفته و به دلیل مزیت‌های بسیار زیادی که دارد هر روز درحال گسترش است. کمپانی‌های بزرگ فیلم‌‌سازی، با وجود تلاش فراوان، هنوز نتوانسته‌اند روشی برای مقابله با این سیستم پیدا کنند.

معرفی بیت‌تورنت

Everything-about-bittorrent-01

بیت‌تورنت (BitTorrent) نام نوعی پروتکل اشتراک داده‌ است که در سال ۲۰۰۱ توسط «برام کوهن» نوشته شد. بیت‌تورنت امکان انتقال اطلاعات با حجم بسیار بالا را بین چند کاربر، به صورت مستقیم و بدون استفاده از یک سرور مرکزی و با حداقل پهنای باند و سرعت فراهم می‌کند. اتفاق بزرگی که توسط این پروتکل افتاد، کم شدن نیاز سایت‌ها به سرور‌های بیشتر و صرفه جویی در استفاده از پهنای باند و سرور است. توسط این پروتکل، سایت‌ها می‌توانند اطلاعات مورد نیاز کاربران خود را از دیگر کاربرانی که آن اطلاعات را دارند تامین کنند. کاری که هم اکنون فیس‌بوک و توئیتر به آن دست زده‌اند.

به طور خلاصه می‌توان گفت که این پروتوکل، عملاً نیاز به سرور مرکزی را به حداقل رسانده و امکان انتقال اطلاعات بین کاربران با یکدیگر را به صورت مستقیم فراهم کرده‌است. در این روش، سرور مرکزی تنها باید کاربران را به یکدیگر متصل کند.

روی دیگر استفاده از بیت‌تورنت، بین کاربران معمولی و برای به اشتراک گذاری فایل است. توسط یک «کلاینت» (Client) بیت‌تورنت، که بر روی کامپیوتر افراد قرار دارد، می‌توان فایل‌های حجیم را به راحتی به اشتراک گذاشت. مزیت این سیستم این است که این کلاینت در مورد فایل‌های رد‌و‌بدل شده هیچ اطلاعی ندارد و فقط برای اتصال کاربران به یکدیگر به سرور نیاز است .

استفاده از پروتوکل بیت‌تورنت به سرعت در حال افزایش است. طبق آماری که شرکت بیت‌تورنت در فوریه ۲۰۰۹ منتشر کرد، بین ۴۳ تا ۷۰ درصد (بسته به موقعیت جغرافیایی) انتقال اطلاعات در کل اینترنت توسط بیت‌تورنت انجام می‌شود. براساس آمار دیگری نیز که در سال 2012 منتشر شد، ۳.۵ درصد از پهنای باند کل اینترنت دراختیار پروتکل بیت‌تورنت است. این یعنی بیش از نیمی از ۶ درصد از کل پهنای باندی که به اشتراک گذاری فایل اختصاص دارد.

مختصری درباره برام کوهن

Everything-about-bittorrent-02

برام کوهن (Bram Cohen) در ۱۲ اکتبر ۱۹۷۵ در منهتن نیویورک متولد شد. علاقه شدید او به کامپیوتر باعث شد تا در ۵ سالگی به فراگیری زبان برنامه نویسی بیسیک بپردازد. هوش بالا و استعداد برام در ریاضی و سایر رشته‌ها باعث شد تا در المپیاد ریاضی ایالات متحده نیز مقامی کسب کند. وی پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، به دانشگاه بوفالو نیویورک رفته و در رشته کامپیوتر ادامه تحصیل داد. با وجود هوش بالا، برام به دلیل شخصیت انزوا طلبی که داشت از مدرسه و دانشگاه متنفر بود،به همین دلیل تحصیلات خود در این دانشگاه را نیمه تمام رها کرده و به کار در شرکت‌های کامپیوتری مشغول شد.

آخرین شرکتی که وی در آن شاغل بود، بر روی نوعی سیستم به اشتراک گذاری کار می‌کرد که امکان اتصال دو کاربر با یکدیگر را فراهم می‌کرد. البته این پروتکل تنها می‌توانست کاربر‌ها را یک به یک به یکدیگر متصل کند و در ضمن سرعت بسیار پایینی داشته و پهنای باند بسیاری اشغال می‌کرد. همین‌جا بود که ایده نوشتن پروتکل «بیت‌تورنت» به ذهن برام رسید. او بر آن شد تا برنامه‌ای بنویسد که تعداد زیادی کاربر را، بدون محدودیت به یکدیگر متصل کند و از حداکثر سرعت ممکنه استفاده کند. وی پس از استعفا از محل کار خود در آپریل ۲۰۰۱ و زمانی که ۲۶ سال بیشتر نداشت پروتکل بیت‌تورنت را ابداع کرد. در کنفرانس «کد‌کان» (CodeCon) همان سال کوهن برای اولین بار بیت‌تورنت را معرفی کرد و در جولای ۲۰۰۲ اولین کلاینت (Client) بیت‌تورنت را تحت زبان برنامه نویسی «پایتون» (Python) نوشت و آن را همان «بیت‌تورنت» نام گذاری کرد. بعدها نسخه‌های بیت‌تورنت کامل‌تر شده و هم اکنون نسخه 7.9.2 آن به صورت رایگان بر روی وبسایت بیت‌تورنت قرار دارد. البته نسخه بتای آن نیز با امکانات جانبی دیگر بر روی همین سایت به فروش می‌رسد. در سپتامبر ۲۰۰۴، کوهن به همراه برادرش و فردی به نام «آشووین ناوین» شرکت بیت‌تورنت را راه‌اندازی کرد. همچنان این شرکت در راه توسعه پروتکل بیت‌تورنت است.

بیت‌تورنت، ثروت فراوانی را برای برام کوهن به همراه آورد. وی هم اکنون در خلیج سانفرانسیسکو به همراه همسر و سه فرزندش زندگی می‌کند. برام علاقه فراوانی به بازی‌هایی نظیر اوریگامی، پازل، دست به دست کردن همزمان پنج توپ و .. دارد. او روحیات عجیبی داشته و شخصاً اعتقاد دارد که دچار عارضه «سندرم آسپرگر» است.

مبتلایان به سندرم آسپرگر در تعاملات اجتماعی بسیار ضعیف بوده و انزوا طلب هستند. این افراد دچار اختلالات حرکتی اندکی نیز هستند با این حال به هیچ وجه در مهارت‌های یادگیری دچار مشکل نیستند. یکی دیگر از خصوصیات آنها تمرکز بر روی یک موضوع برای یادگیری و به اتمام رساندن آن است. به نظر می‌آید تشخیص برام کوهن در مورد خودش درست است.

نحوه کار بیت‌تورنت

به شیوه‌ای که بیت‌تورنت تحت آن کار می‌کند «همتا به همتا» (Peer to peer) گفته می‌شود. اما بگذارید در اینجا بحث‌های تخصصی را کنار بگذاریم و خیلی ساده برای شما بگویم که بیت‌تورنت چگونه کار می‌کند.

تصور کنید که افرادی از یک گروه، هر کدام پاره‌ای از یک عکس را در اختیار دارند، اما در عین حال هیچ‌کدام عکس کامل را ندارند. حالا هر کدام از افراد، تکه‌ای را که در اختیار داشته کپی کرده و در اختیار دیگران قرار می‌دهد. حالا همه افراد همه تکه‌های عکس را دارند و با گذاشتن آنها کنارهم عکس کامل را دارند. به این ترتیب افراد به همدیگر در کامل شدن عکس کمک کرده‌اند.

یک فایل مشخص به صورت ناقص نزد افراد مختلفی قرار دارد. با متصل شدن همه کاربران با یکدیگر توسط پروتکل بیت‌تورنت، این افراد می‌توانند قسمت‌های نداشته این فایل را از دیگر کاربران گرفته و قسمت‌هایی را که دارند به کاربران دیگر بدهند. به این‌ ترتیب همه کاربران، فایل را به صورت کامل خواهند داشت. پروتکل بیت تورنت کاربران را به سروری متصل می‌کند که آن سرور افراد حاضر را به یکدیگر متصل می‌کند.

Everything-about-bittorrent-03

حالت مفروض دیگر، حالتی است که یک کاربر قصد به اشتراک گذاری فایل خاص با دیگران را دارد. وی فایل خود را برای دیگران آپلود می‌کند و دیگران فایل را از او دریافت می‌کنند. افراد دریافت کننده، قصمت‌هایی را که داتلود کرده‌اند برای کسانی که آن قسمت‌ها را ندارند آپلود کرده و به محض اینکه فایل را به صورت کامل دریافت کنند، خود به آپلود کننده تبدیل می‌شوند و فایل را برای دیگران ارسال می‌کنند و این سیستم اشتراک فایل به شکل تار عنکبوت به کار خود ادامه می‌دهد. حتی ممکن است نفر اولی که این فایل را به اشتراک گذاشته است دیگر به آپلود کردن فایل ادامه ندهد، اما با توجه به اینکه افراد دیگری این فایل را به صورت کامل در اختیار داشته و آپلود می‌کنند مشکلی به وجود نمی‌آید. به این ترتیب تا زمانی که یکی از کاربرانی که دارای تمام اطلاعات فایل است آن را به اشتراک بگذارد، و یا تمام تکه‌های فایل به صورت جداگانه نزد افراد آنلاین باشد، امکان دانلود کامل فایل وجود دارد.

Everything-about-bittorrent-04

از مزایای این پروتکل این است که برخلاف سیستم‌های اشتراک گذاری دیگر، هرقدر تعداد افراد حاضر در به اشتراک گذاری بیشتر شود، کیفیت و سرعت افزایش پیدا می‌کند. این شبکه آنقدر هوشمند است که کاربر را به بهترین کاربرانی که با سرعت‌های بیشتر درحال به اشتراک گذاری فایل هستند متصل می‌کند.

فایل تورنت

فایل تورنت فایلی چند کیلوبایتی است با پسوند « .torrent » که اطلاعات فایلی که به اشتراک گذاشته می‌شود را به همراه دارد. کاگزار بیت‌تورنت این اطلاعات را خوانده و کاربر را از طریق یک یا چند سرور به کاربران دیگری که این فایل را به اشتراک گذاشته‌اند متصل می‌کند. اطلاعات سرور‌هایی که کابران را به یکدیگر متصل می‌کنند بر روی همین فایل است که البته بعداً در کلاینت قابل تغییر است.

امنیت فایل‌های تورنت

فایل‌های تورنت خود مشکلی ایجاد نمی‌کنند، اما از آنجایی که نه کلاینت و نه سرور از اطلاعات منتقل شده مطلع نیستند، قطعاً امکان آلوده بودن فایل‌های به اشتراک گذاشته شده وجود دارد. در واقع درحال حاضر خطری از سوی پروتکل بیت‌تورنت و فایل‌های تورنت، شما را تهدید نمی‌کند بلکه اطلاعاتی که از طریق اشتراک گذاری دانلود می‌کنید، امکان دارد که آلوده باشند. طبیعتاً بهترین راه، استفاده از آنتی‌ویروس‌ها و فایروال‌های به روز شده، برای مقابله با آلودگی‌های احتمالی است.

اصطلاحات رایج در بیت‌تورنت و معانی آنها

در این بخش، مفاهیمی که در استفاده از بیت‌تورنت با آنها مواجه می‌شوید را شرح می‌دهیم. شاید این مفاهیم در ابتدای کار برایتان کسل کننده باشد، ولی قطعاً بعدها و هنگام استفاده از بیت‌تورنت به فارنت برمی‌گردید و معنی این اصطلاحات را جویا می‌شوید.

تورنت (Torrent): به لحاظ لغوی به معنی «سیل» می‌باشد. تورنت به فایل‌هایی اطلاق می‌شود که اطلاعات فایل درخواستی ما را در خود دارد. وقتی این فایل را توسط یک کلاینت باز می‌کنیم، کلاینت بر اساس اطلاعات آن، محتوای قابل دانلود را نشان داده و ما را به کاربرانی که این فایل را دارند متصل می‌کند. این فایل‌ها دارای پسوند .torrent بوده و بسیار کم حجم و درحد چند کیلوبایت هستند.

کلاینت (Client): معنی درست این کلمه در اینجا «کارگزار» می‌باشد، اما برای روان سازی متن از همان کلاینت استفاده کرده‌ایم. کلاینت همان برنامه‌ای است که از طریق آن به اشتراک گذاری و دانلود فایل می‌پردازیم. کلاینت‌ها معمولاً کم حجم بوده و به صورت رایگان قابل دانلود و نصب می‌باشند.

سید (Seed): سید یعنی بذر. در بیت‌تورنت به کاربری که فایل را به صورت کامل در اختیار دارد سید گفته می‌شود. وقتی تورنتی را به صورت کامل دانلود کنید، تا زمانی که تورنت بر روی کلاینت قرار دارد، شما نیز جزو سیدها می‌باشید.

پیر (Peer): پیر به معنی همتا می‌باشد. به کاربری که فایل را به صورت کامل در اختیار ندارد پیر گفته می‌شود. پیر ممکن است به طور همزمان هم دانلود کند و هم برای کاربران دیگر آپلود کند.

لیچ (Leech): لیچ به معنی زالو است. لیچ کاربری است که فایل را به صورت کامل در اختیار ندارد و درحال دانلود آن است، اما از آپلود آن برای دیگران خودداری می‌کند. به همین دلیل هم است که از این اسم (زالو) برای آن استفاده می‌شود. به طور کلی از لیچ به جای پیر نیز استفاده می‌شود.

ترکر (Tracker): ترکر نقش واسطه را دارد. به سروری که کاربران را به یکدیگر متصل می‌کند ترکر می‌گویند. همانطور که گفته شد ترکر بدون اینکه از داده‌های منتقل شده اطلاعی داشته باشد، تنها بر اساس فایل تورنت کاربران را شناسایی کرده و آنها را جهت ردوبدل فایل به یکدیگر متصل می‌کند. یک فایل تورنت می‌تواند از طریق چند ترکر به اشتراک‌گذاری فایل بپردازد.

مگنت لینک (Magnet link): معمولاً بر روی سایت‌های عرضه کننده فایل تورنت، غیر از حالت دانلود فایل تورنت، حالتی هم وجود دارد که به شما مگنت لینک فایل تورنت را می‌دهد. با فشردن گزینه مگنت لینک، کلاینت شما خود به خود و از طریق یک لینک اقدام به شناسایی فایل تورنت مورد نظر شما می‌کند. در این حالت حتی نیاز به دانلود فایل تورنت هم ندارید. البته ممکن است شناسایی تورنت مگنت لینک توسط کلاینت اندکی زمان ببرد.

و این هم دیگر اصطلاحاتی که ممکن است با آنها روبرو شوید:

تورنت مرده (Dead torrent): به تورنتی اطلاق می‌شود که هیچ شخصی که فایل آن را به صورت کامل در اختیار داشته باشد وجود ندارد. در واقع هیچ «سید»ی برای این تورنت نیست. معمولاً زمانی یک تورنت می‌میرد که از اتصال آخرین «سید» کننده آن زمان زیادی گذشته باشد. به هیچ وجه وقت‌تان را با تورنت‌های مرده تلف نکنید.

ریپر (Ripper): ریپ (Rip) اصطلاحاً به عمل فشرده‌سازی فیلم، موسیقی و عکس گفته می‌شود. ریپر نیز به فردی گفته می‌شود که این فشرده‌سازی را انجام می‌دهد. از آنجا که نحوه فشرده سازی فیلم‌ها در کیفیت آنها تاثیر بسیاری دارد، در دنیای بیت‌تورنت ، ریپرهای خوب، بسیار معروف بوده و کسانی که به صورت حرفه‌ای از طریق تورنت فیلم دانلود می‌کنند، به جز ریپر‌های مورد اعتماد خود، سراغ تورنت فیلم‌های ریپرهای دیگر نمی‌روند. در بخشی از این مقاله، بهترین و شناخته‌شده‌ترین ریپر‌های فیلم را نیز معرفی خواهیم کرد.

داستان دانلود رایگان و بنیان‌گذاری PirateBay

اگر همه توضیحات بالا را خوانده باشید، می‌فهمید که پروتکل بیت‌تورنت، برای ایجاد فضایی برای دانلود رایگان بسیار مستعد است. در واقع بیت‌تورنت فضایی امن و بدون محدودیت و کنترل را برای دانلود رایگان در اختیار قرار می‌دهد. فقط کافیست که نفر اول فایل مورد نظر را برای اشتراک بر روی بیت‌تورنت قرار داده و فایل تورنت آن را در اختیار دیگران بگذارد.

«پیرات بیران» (Piratbyrån) مکتبی فکری نزد دسته‌ای از آنارشیست‌های سوئدی است که به طور کلی با قانون کپی رایت مخالف است. این مکتب که از سال ۲۰۰1 به شکل یک سازمان مردمی درآمد، تمام تلاش خود را می‌کرد تا با قانون حقوق مادی و معنوی آثار فرهنگی، هنری و … مقابله کند. این سازمان همچنان در سوئد فعال است.

Everything-about-bittorrent-05

پس از ارائه شدن اولین کلاینت (Client) یا همان نرم‌افزار بیت‌تورنت، این افراد شرایط را برای جامه‌ی عمل پوشاندن تفکرات خود مهیا دیدند. «گاتفرید سوارتهولم» و «فردریک نیج» جوانان کم سن‌وسالی بودند که به همراه دوستانشان، سایت «پایرت‌بی» (PirateBay) را راه‌اندازی کردند. آنها در سایت خود فضایی ایجاد کردند تا کاربران بتوانند فیلم، موسیقی و دیگر فایل‌ها را از طریق بیت‌تورنت و قرار دادن فایل تورنت آن بر روی سایت، با دیگران به اشتراک بگذارند. تمام مزایای بیت‌تورنت باعث شد که این روش به سرعت فراگیر شده و کاربران زیادی از نقاط مختلف دنیا جذب این سایت شوند. در اندک زمانی تورنت فیلم‌ها و موسیقی‌های بسیاری بر روی این سایت قرار گرفت و دیگر نیازی نبود که گردانندگان سایت فایلی را برای اشتراک قرار دهند، بلکه کاربران سایت خود فایل را برای اشتراک قرار داده و فایل تورنت آن را بر روی سایت می‌گذاشتند. چندی بعد با راه‌اندازی سروری اختصاصی، کار پایرت‌بی گسترده‌تر نیز شد.

واضح بود که قانون وارد عمل می‌شود و با شکایت انجمن کمپانی‌های فیلمسازی آمریکا، در می ۲۰۰۶، سرور پایرت‌بی در استکهلم مسدود شده و توسط پلیس سوئد مصادره شد. حتی گردانندگان سایت نیز برای ادای توضیح به پلیس فراخوانده شدند، اما پس از چند ساعت آزاد شدند. مشکل اینجا بود که نحوه به اشتراک گذاری فایل توسط بیت‌تورنت به نحوی‌ است که اثبات محتوای اطلاعات منتقل شده و هویت فردی که به عنوان نفر اول این فایل را برای اشتراک می‌گذارد تقریباً غیرممکن است. در عین حال به سختی می‌شد سایت پایرت‌بی را عامل نقض کپی‌رایت دانست، زیرا پایرت‌بی تنها فایل‌های کوچک تورنت را عرضه می‌کرد .

شکایات و پی‌گیری‌های حقوقی توسط استودیو‌های فیلم‌سازی و موسیقی ادامه داشت و از سوی دیگر پایرت‌بی هر روز مخاطبان بیشتری جذب می‌کرد. بلاخره در ۱۷ آوریل ۲۰۰۹ دادگاه چهارتن از مدیران پایرت‌بی از جمله گاتفرید سوارتهولم، فردریک نیج، پیتر سونده و کارل لوندستروم را به دلیل نقض قانون کپی‌رایت به یک سال زندان و پرداخت ۴ میلیون و۲۰۰ هزار دلار محکوم کرد. از آنجا که پایرت‌بی مانند یک موتور جست‌وجو گر عمل کرده و عملاً در سرور خود فقط فایل تورنت داشت، به این حکم اعتراض شد. حتی تظاهراتی در حمایت از گردانندگان پایرت‌بی در سوئد نیز برگزار شد. پیتر سونده که جزو محکوم شدگان بود، در تمسخر رای دادگاه به خبرنگاران گفت : «دادگاه ما را به جرائم سازماندهی شده متهم کرده‌است، درحالی که من صبح‌ها گاتفرید را به زور از رخت خواب بیرون می‌کشم!».

با وجود ادامه پیدا کردن دادگاه‌های پایرت‌بی، به دلیل گسترش استفاده از بیت‌تورنت و راه اندازی شدن سایت‌های مشابه که تحت هویت‌های حقوقی پنهان عمل می‌کنند، عملاً «بیت‌تورنت» مهار ناپذیر شده‌است. سایت پیرات‌بی همچنان درحال کار است و برای گریز از قانون حتی فایل‌های تورنت را نیز از روی سرور خود برداشته و تنها از طریق «مگنت لینک» می‌توان از تورنت‌ها استفاده کرد. هرچند ممکن است مگنت‌لینک‌ها در همه‌جای دنیا قابل استفاده نباشند، اما عملاً دست قانون در محکوم کردن سایت بسته شده‌است. اکنون سایت‌های بسیاری درحال ارائه فایل‌های تورنت بر روی اینترنت هستند.

بهترین موتورهای جست‌وجوگر تورنت و نحوه استفاده

هر ساله لیست‌های زیاد و متفاوتی درباره بهترین سایت‌های عرضه کننده و موتور‌های جست‌وجوگر تورنت در سایت‌های مختلف منتشر می‌شود، اما در این قسمت، فارنت به انتخاب خود و بر حسب نیاز کاربران ایرانی، بهترین سایت‌های فعال تورنت را به شما معرفی می‌کند.

۱ . کیکاس‌تورنتس (KickassTorrents)
Everything-about-bittorrent-07

قطعاً باید اولین این فهرست را در اختیار این سایت قرار داد. به جرات می‌توان گفت که اگر تورنتی که به دنبالش هستید در این سایت پیدا نکنید، تقریباً پیدا کردن آن در سایت‌های دیگر غیر ممکن است. کیکاس‌تورنتس با دامنه KickassTorrents.com در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد، اما به دلیل مسدود و مصادره شدن دامنه، بارها و بارها تغییر آدرس داده‌است. از مزیت‌های ویژه کیکاس‌تورنتس این است که می‌توان همه فایل‌های تورنت را به صورت مستقیم دانلود کرده و محدود به مگنت لینک نیست. در ضمن تعداد «پیر» و «سید»ی که اعلام می‌کند کاملاً درست بوده و می‌توان با اطمینان خاطر تورنت را دریافت کرد. کیکاس‌تورنتس درحال حاضر (تا لحظه نوشتن این متن) بر روی دامنه Kickass.to فعال می‌باشد، که البته این دامنه در ایران مسدود است.

۲ . پایرت‌بی (pirate bay)
Everything-about-bittorrent-08

با وجود مسدود شدن‌ها و حواشی مختلفی که با دزدان دریایی همراه بوده، آنها همچنان درحال فعالیت هستند. اعتبار تورنت‌های دریافتی از این سایت همچنان زیاد است و به «سید» و «پیر»‌های اعلام شده توسط این سایت می‌توان اطمینان کرد، با این حال به دلیل مشکلات اخیر دیگر هیچ فایل تورنتی از روی این سایت قابل دریافت نیست و دریافت تورنت تنها از طریق مگنت لینک ممکن است. دامنه این سایت Piratebay.se می‌باشد.

۳ . 
Everything-about-bittorrent-09
Rarbg

نامی که پیش از این در ترکرهای بیت‌تورنت مشهور است، درحال حاضر یک موتور جست‌وجوگر تورنت قدرتمند نیز می‌باشد. Rarbg غیر از اینها در زمنیه ارائه تورنت‌های فیلم نیز بسیار مشهور است و یکی از سریع‌ترین ریپر‌های فیلم است. این سایت می‌تواند جایگزین مناسبی برای گزینه‌های قبلی باشد. Rarbg درحال حاضر با دامنه rarbg.com درحال فعالیت است.

۴ . اکسترا تورنت (extratorrent)
Everything-about-bittorrent-10

سایتی که ادعا می‌کند بزرگ‌ترین شبکه تورنت است. میزان اعتماد به تورنت‌های این سایت چندان بالا نیست و تعداد «سید» و «پیر»های عنوان شده گاهی اوقات غلط است. با این حال به عنوان آخرین گزینه بد نیست وگاهاً ترنت‌هایی در آن پیدا می‌شود که در سایت‌های دیگر نیست. اکسترا تورنت از طریق آدرس extratorrent.to قابل دسترسی است.

۵ . روتور (Rutor)
Everything-about-bittorrent-11

اگر زبان روسی بلد هستید، این سایت را جزو گزینه‌های اول خود قرار دهید. حتماً اگر از پیدا کردن تورنت یک فیلم یا آلبوم موسیقی نا امید شدید، سری هم به این سایت بزنید. البته حواستان باشد که متن را به انگلیسی برگردانید و کامل بخوانید، زیرا بیشتر فیلم‌های ارائه شده روی این سایت با دوبله روسی هستند! این سایت بر روی دامنه rutor.org قرار دارد.

آموزش دانلود از کیکاس تورنتس

در پایان این بخش، قصد آموزش گام به گام دانلود از بهترین سایت این لیست، یعنی کیکاس‌تورنتس را داریم. دانلود از سایر سایت‌ها نیز تقریباً به همین شیوه‌است (برای بزرگنمایی تصاویر، روی آنها کلیک کنید).

۱ . ابتدا وارد سایت شده و نام فایل مورد نظر خود را در تب جست‌وجوی آن وارد ‌کنید. در این‌جا ما فیلم «کازابلانکا» (Casablanca 1942) را جست‌وجو کرده‌ایم.
Everything-about-bittorrent-12

۲ . کیکاس نتیجه جست‌وجو را به شما نمایش می‌دهد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، به دلیل شهرت فیلم کازابلانکا، مشخصات فیلم نیز در نتیجه جست‌وجو نمایش داده شده‌است. حالا باید تورنت مناسب را انتخاب کنید.
Everything-about-bittorrent-13

۳ . پیش از این گفتیم که «پیر» و «لیچ» تقریباً برای یک مفهوم به کار برده می‌شوند. سایت کیکاس‌تورنتس نیز به جای «پیر» از «لیچ» استفاده می‌کند. دقت کنید که تعداد «سید» و «لیچ» تورنت انتخابی شما به تعداد کافی باشد. معیار کلی بر این اساس است که تورنت انتخابی در درجه اول تعداد سید و پیر بیشتری داشته‌ باشد و در درجه دوم ترجیحاً تعداد سید آن از تعداد لیچ آن بیشتر باشد. با سرعت اینترنتی که ما فعلاً در ایران داریم، تقریباً با ۳۰ سید می‌توان به حداکثر سرعت دانلود رسید و سید بیشتر، تقریباً تاثیری بر سرعت دانلود ندارد. فارنت در این لیست تورنت سوم را انتخاب می‌کند.
Everything-about-bittorrent-14

۴ . با کلیک بر روی تورنت مورد نظر صفحه مشخصات آن باز می‌شود. در این صفحه فایل‌هایی که از طریق این تورنت قابل دانلود هستند را مشاهده خواهید کرد. با فشردن گزینه «Download Torrent» در گوشه چپ کادر، فایل تورنت را دریافت کنید. حجم فایل بیش از چند کیلوبایت نخواهد بود.
Everything-about-bittorrent-15

حالا کافیست فایل تورنتی که دانلود کرده‌اید را از طریق یک کلاینت ‌بیت‌تورنت، یا همان نرم‌افزار دانلود تورنت، باز کنید.

نرم‌افزارهای دانلود تورنت و نحوه استفاده

اولین کلاینتی که برای دانلود از طریق پرتکل بیت‌تورنت ارائه شد، بیت‌تورنت نام داشت و توسط شرکت بیت‌تورنت عرضه شده‌بود. اکنون تعداد بسیار زیادی کلاینت بیت‌تورنت عرضه شده‌است که فارنت در این بخش به معرفی بهترین‌ و متفاوت‌ترین آنها می‌پردازد.

۱ . میکروتورنت (μTorrent)
Everything-about-bittorrent-16

میکروتورنت درحال حاضر بهترین و پرکاربرترین کلاینت بیت‌تورنت در دنیا می‌باشد. این کلاینت که توسط شرکت بیت‌تورنت عرضه شده‌است، به راحتی هرچه تمام‌تر و با امکانات بسیار زیاد، شرایط به اشتراک‌گذاری فایل را فراهم می‌کند. حجم کم، سرعت بالای اجرا و سازگاری با اکثر سیستم عامل‌ها از جمله حسن‌های این کلاینت است. در ضمن میکروتورنت اپلیکیشن اجرا بر روی تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها را نیز داشته و امکان کنترل از راه دورمیکروتورنت درحال اجرا بر روی کامپیوتر شخصی از طریق گوشی همراه را نیز فراهم کرده‌است. به دلیل عدم امکان استفاده از حرف میکرو (μ) در اغلب محیط‌های رایانه‌ای، این کلاینت به اسم utorrent شناخته می‌شود. نرم‌افزار میکروتورنت را می‌توانید به صورت رایگان از روی سایت میکروتورنت (utorrent.com) دانلود کنید.

2 . ویوز (Vuze)
Everything-about-bittorrent-17

ویوز یکی دیگر از کلاینت‌های پرکاربرد بیت‌تورنت در دنیا می‌باشد. ویوز که پیش از این ازوروس (Azureus) نام داشت، تحت زبان برنامه نویسی جاوا و به صورت منبع‌باز نوشته شده‌است. این کلاینت نیز امکانات بسیار زیادی دارد و ادعا می‌کند که موتور جست‌وجوگر داخل کلاینت، عملکرد دقیقی دارد. ویوز را می‌توانید به صورت رایگان از سایت vuze.com دانلود کنید.

3 . تورچ (Torch)
Everything-about-bittorrent-18

تورچ نرم‌افزاری جالب است که بیشتر شبیه مرورگر گوگل کروم می‌باشد. این نرم‌افزار که امکانات منحصر بفرد بسیاری دارد، در دل خود قسمتی هم برای مدیریت دانلود تورنت دارد. فایل نصب این مرورگر را می‌توانید از آدرس torchbrowser.com دانلود کنید.

4 . تیکساتی (Tixati)
Everything-about-bittorrent-19

تیکساتی سبک‌ترین و ساده‌ترین کلاینت بیت‌تورنت می‌باشد. فارغ از خصیصه‌های گفته شده، شهرت تیکساتی به دلیل ادعای آن مبنی بر دانلود تورنت‌های بدون ترکر است. تیکساتی ادعا می‌کند که می‌تواند به خوبی و بدون کمک ترکر‌ها تورنت را به «سید»ها و «پیر»های آنلاین متصل کند. این کلاینت را می‌توانید از طریق آدرس tixati.com به صورت رایگان دانلود کنید.

5 . بیت‌تورنت (BitTorrent)
Everything-about-bittorrent-20

همانطور که پیش از این خواندید، بیت‌تورنت اولین کلاینت دانلود تورنت نیز می‌باشد. این کلاینت قدیمی و خسته، با عرضه شدن میکروتورنت و کلاینت‌های دیگر شرکت‌ها، کم‌کم جای خود را به کلاینت‌های جوان داده‌است. محیط کاربری بیت‌تورنت کاملاً با محیط کاربری میکرو‌تورنت یکسان است و تقریباً تمام ویژگی‌هایی که برای میکروتورنت برشمردیم، در مورد بیت‌تورنت نیز صادق است. با این حال تجربه فارنت می‌گوید که میکروتورنت به مراتب روان‌تر از بیت‌تورنت است. کلاینت بیت‌تورنت را می‌توانید از سایت این شرکت (Bittorrent.com) به صورت رایگان دانلود و استفاده کنید.

آموزش استفاده از میکروتورنت

Everything-about-bittorrent-21

در این بخش، آموزش گام به گام استفاده از نرم‌افزار میکروتورنت را با فارنت دنبال کنید. طبعاً امکان آموزش استفاده از تمام کلاینت‌ها وجود ندارد و به همین دلیل، فارنت به آموزش استفاده از بهترین کلاینت، یعنی میکرو‌تورنت اکتفا کرده‌است. نحوه استفاده از دیگر کلاینت‌ها نیز تا حدود زیادی مشابه همین کلاینت است. و اما میکروتورنت؛

۱ . پس از دانلود فایل نصب این کلاینت از سایت utorrent.com ، اقدام به نصب آن کنید. پس از نصب که کمتر از یک دقیقه طول خواهد کشید، میکروتورنت مانند تصویر زیر در کامپیوتر شما باز خواهد شد.
Everything-about-bittorrent-22

۲ . از ستون سمت چپ کادر گزینه سوم که Torrents نام دارد را انتخاب کنید. حالا پنجره اصلی برای دانلود تورنت در مقابل شما قرار گرفته است. از تب بالای کادر آیکون مثبت را که برای اضافه کردن تورنت است فشار دهید.
Everything-about-bittorrent-23

۳ . با باز شدن پنجره انتخاب فایل، تورنتی را که در کامپیوتر خود ذخیره کرده‌اید انتخاب کنید. در این صورت پنجره‌ای مطابق شکل باز می‌شود. فارنت فایل تورنت «فصل اول سریال دوستان» را انتخاب کرده‌است. در قسمت بالای سمت چپ کادری که باز شده است، آدرس محلی که قصد ذخیره کردن فایل در آنجا را دارید وارد کنید. با روشن کردن تیک گزینه Create Subfolder ، در همان فایل ذخیره شده، فولدری اختصاصی برای دانلود این تورنت ساخته می‌شود. این تیک معمولاً به صورت پیش‌فرض روشن است. پایین همین قسمت، قسمت نام فولدری که ساخته خواهد شد قرار دارد که معمولاً به صورت پیش‌فرض نام تورنت را بر خود دارد. قسمت پایین‌تر نیز تنظیمات مربوط به تورنت است که نیازی به یادگیری آن نخواهید داشت.
Everything-about-bittorrent-24

در قسمت سمت راست کادر باز شده، مشخصات اطلاعاتی که توسط این فایل تورنت دانلود خواهند شد نمایش داده می‌شود. ممکن است تورنت انتخابی شما شامل چندین فایل باشد. با برداشتن تیک هر فایل می‌توانید از دانلود آن جلوگیری کنید. در پایان بر روی OK کلیک کنید.

۴ . همانطور که خواهید دید، تورنت شما شروع به دانلود می‌کند. درنظر داشته باشید که در ابتدای کار سرعت دانلود پایین بود و به مرور و با متصل شدن به کاربران دیگر سرعت دانلود افزایش خواهد یافت.
Everything-about-bittorrent-25

۵ . پس از اتمام دانلود و هر زمانی که دیگر به تورنت نیازی نداشتید، می‌توانید با انتخاب تورنت، بر روی آیکون توقف که به شکل یک مربع بوده و بر روی ردیف بالایی پنجره قرار دارد کلیک کنید تا آپلود آن متوقف شده و سپس با کلیک بر روی آیکون سطل زباله آن تورنت را از روی کلاینت خود حذف کنید. البته با این کار همچنان اطلاعات دانلود شده شما روی کامپیوترتان باقی خواهند ماند.
Everything-about-bittorrent-27

کادری هم در پایین پنجره میکروتورنت قرار دارد که به شرح جزئیات تورنت‌ها می‌پردازد.
Everything-about-bittorrent-28

 اما معرفی این جزئیات؛

Files : تب اول از سمت چپ با نام Files، فایل‌هایی که توسط تورنت در حال دانلود هستند و حجم دانلود شده از آنها را نشان می‌دهد.
Everything-about-bittorrent-29

Info : این قسمت اطلاعات کامل تورنت را با ریزترین جزئیات به شما نشان می‌دهد.
Everything-about-bittorrent-30

Peers : همانطور که از نامش پیداست، کل کاربرانی که به شما متصل بوده و از طریق بیت‌تورنت در حال آپلود یا دانلود همین تورنت برای شما هستند را، با نوشتن IP و نمایش پرچم کشور نشان می‌دهد. شاید جذاب‌ترین قسمت تورنت همین قسمت باشد. تقریباً پرچم تمام کشورها را می‌توان در اینجا مشاهده کرد.

Everything-about-bittorrent-31

Rating : این قسمت درجه‌ای که کاربران از یک تا ۵ به تورنت داده‌اند و همچنین نظر آنان درباره این تورنت را نشان می‌دهد. بسته به تورنت و کاربران درحال انتقال فایل، این قسمت ممکن است بدون رای و نظر، و یا پر از نظرات آنها باشد. در کل بهتر است این قسمت را زیاد جدی نگیرید. حرفه‌ای‌ها می‌دانند که این بخش برای «التماس دعا» داشتن از سیدرها است!
Everything-about-bittorrent-32

Trackers : در این قسمت ترکرهایی که به کاربران را به یکدیگر متصل می‌کنند، با تعداد سیدها و پیرهایی که پیدا کرده‌اند نمایش داده می‌شود. توجه کنید که سرور برخی از ترکرها در ایران کار نمی‌کنند. در بخش دیگری از این مقاله بهترین ترکرهایی که برای استفاده در ایران مناسب هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.
Everything-about-bittorrent-33

Speed : آخرین تب این قسمت، سرعت کلی دانلود و آپلود در کلاینت شما را نشان می‌دهد. بازه زمانی این قسمت قابل تغییر بوده و می‌توان مقادیر دیگری از کلاینت را نیز به صورت نمودار مشاهده کرد.
Everything-about-bittorrent-34

برای یادگیری استفاده بهتر از میکروتورنت، پیشنهاد می‌کنم بخش «ترفندهای استفاده از بیت‌تورنت» را که در بخش دیگری از این مقاله آمده‌است، در فارنت دنبال کنید.

بهترین ترکرهای بیت‌تورنت برای استفاده در ایران

همانطور که پیش‌تر گفتیم، ترکرها سرورهایی هستند که کاربران را به یکدیگر متصل می‌کنند. وظیفه اصلی ترکرها، و چیزی که باعث می‌شود یک ترکر نسبت به بقیه برتری پیدا کند، توانایی آن در پیدا کردن کاربران و یا در واقع همان سیدها و پیرها است. مسئله‌ای که در ایران با آن مواجه هستیم، عمل نکردن برخی از سرورها در کشورمان است. البته معلوم نیست که این سرورها از داخل ایران مسدود می‌شوند و یا اینکه اصلاً آنها به ایران سرویس دهی نمی‌کنند. با این حال فارنت، بر حسب تجربه و البته آزمون و خطا به لیست کوتاهی از ترکرها رسیده‌است که در ایران به راحتی کارکرده و در ضمن در زمینه پیدا کردن سید و پیر بسیار موفق هستند. در زیر لیست این ترکرها را مشاهده می‌کنید. پیشنهاد فارنت این است که این لیست را در جایی از کامپیوتر خود ذخیره کنید و در تمام تورنت‌های خود از آنها استفاده کنید.

udp://tracker.publicbt.com:80/announce

udp://tracker.openbittorrent.com:80/announce

udp://tracker.istole.it:80/announce

udp://9.rarbg.com:2710/announce

udp://12.rarbg.me:80/announce

udp://10.rarbg.me:80/announce

udp://11.rarbg.me:80/announce

udp://9.rarbg.me:2710/announce

udp://open.demonii.com:1337/announce

ترفندهای استفاده از بیت‌تورنت

در این بخش نکات کوچکی که بر اثر تجربه استفاده از بیت‌تورنت بدست آمده است را بیان می‌کنیم که به شما کمک خواهد کرد تا با سرعت و سهولت بیشتر به دانلود پرداخته و به یک «تورنت باز» حرفه‌ای تبدیل شوید. همچنان کلاینت پیش‌فرض ما در این قسمت هم میکروتورنت خواهد بود.

۱ . محیط کار کلاینت را بهینه کنید

محیط کار میکروتورنت به صورت پیش‌فرض مانند تصویر زیر است. برای شما نیز به احتمال زیاد مانند همین تصویر خواهد بود.
Everything-about-bittorrent-35

اما مشکل اینجاست که بسیاری از چیزهایی که در گوشه کنار پنجره میکروتورنت قرار دارد هیچ کاربردی برای شما نداشته و در گام اول بهتر است این ابزارها حذف شوند. برای این کار باید از تب‌های بالای پنجره سمت چپ، Options را باز کرده و تیک گزینه‌ها را مانند تصویر زیر تغییر دهید.
Everything-about-bittorrent-36

با این کار محیط کاربری شما مانند تصویر زیر خواهد شد.
Everything-about-bittorrent-37

حالا بر روی ردیفی که بالای لیست تورنت‌ها قرار دارد کلیک راست کنید و گزینه‌ها را مانند تصویر زیر تغییر دهید.
Everything-about-bittorrent-38

حالا تمام اطلاعات لازمی که باید درمورد تورنت‌ها بدانید در اختیارتان است. کافیست آنها را مانند تصویر زیر کمی منظم کنید.
Everything-about-bittorrent-39

۲ . به حداکثر سرعت دانلود برسید

مرام استفاده از بیت‌تورنت، بر مبنای این است که به ازای یک بار دانلود یک فایل ، همان فایل یک بار هم برای دیگران آپلود شود. اما مسئله این است که سرعت اینترنت بسیاری از ما کاربران ایرانی بسیار کم بوده و قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست. براساس آمار سایت «نت ایندکس»، متوسط سرعت دانلود در کل دنیا ۲۱ مگابیت بر ثانیه است. این درحالی است که خوش‌بخت‌ترین کاربران ایرانی حداکثر با سرعت ۱۰ مگابیت‌ بر ثانیه امکان دانلود دارند (سایت نت‌ایندکس، متوسط سرعت دانلود در ایران را ۴.۷ مگابیت بر ثانیه عنوان کرده‌است که شخصاً احساس می‌کنم این آمار کمی خوش‌بینانه است). بنابراین توقع آپلود کردن یک فیلم چند گیگابایتی توسط یک کاربر ایرانی کمی سخت‌گیرانه است.

در این قسمت تنظیماتی از کلاینت را تغییر می‌دهید تا با محدود کردن سرعت آپلود، به سرعت دانلودتان افزوده شود. از گوشه سمت راست بالای پنجره میکروتورنت، بر روی آیکون چرخ‌دنده که Preferences نام دارد کلیک کنید. پنجره‌ای مانند تصویر زیر باز می‌شود.
Everything-about-bittorrent-40

حالا باید مقادیر را به صورتی که می‌آید تغییر دهید. در تب  General ، تیک گزینه‌ «Start Utorrent when windows start» را فعال کنید تا همزمان با روشن شدن کامپیوتر، نرم‌افزار به صورت خودکار فعال شود.
Everything-about-bittorrent-41

وارد تب پنجم، یعنی «Bandwidth» شوید. از بالا به ترتیب، در کادر اول، عدد مقابل «Maximum Upload Rate» را از صفر به یک تغییر دهید. به این ترتیب حداکثر سرعت آپلود تورنت‌های شما به یک کیلوبایت بر ثانیه محدود می‌شود. در کادر سوم و انتهایی، عدد مقابل «Global Maximum Number of connections» را از ۲۰۰ به ۴۰۰ تغییر دهید. با این کار امکان اتصال سیدها و پیرهای بیشتر برای شما مهیا می‌شود. سپس عدد مقابل «Number of Upload sluts per torrent» را از ۴ به یک تغییر دهید تا تعداد افرادی که از هر تورنت شما درحال آپلود هستند به یک نفر محدود شود. در پایین‌ترین قسمت کادر نیز، تیک مقابل گزینه «use additional …» را غیر فعال کنید. در پایان تب Bandwidth به این حالت درمی‌آید.
Everything-about-bittorrent-42

تب هشتم یعنی «Queueing» را باز کنید. در این قسمت می‌توانید تعداد تورنت‌هایی که به طور همزمان درحال دانلود هستند را تعیین کنید. البته طبیعتاً این مقادیر بستگی به سرعت اینترنت کاربر دارد، اما معمولاً با سرعت متوسطی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، دانلود هم‌زمان ۳ تورنت کافیست. در نظر داشته باشید که اگر کلاینت در آن واحد فقط درحال دانلود یک تورنت باشد، ممکن است به دلیل سرعت پایین آن تورنت از تمام پهنای باند استفاده نشود. از طرف دیگر با افزایش تورنت‌های فعال، پهنای باند برای یافتن پیر و سید به هدر می‌رود. همچنین بهتر است تعداد تورنت‌های فعال بیشتر از تعداد تورنت‌های درحال دانلود باشد تا در صورتی که دانلود یکی از تورنت‌ها به هر دلیلی متوقف شد، تورنت دیگری جایگزین آن شود. عدد مقابل «Maximum number of active torrents» را از ۸ به ۵ تغییر داده و عدد مقابل «Maximum number of active downloads» را از ۵ به ۳ تغییر دهید. در انتهای کادر، تیک گزینه «Limit the upload rate…» را فعال کرده و عدد مقابل آن را از ۴ به صفر تغییر دهید. به این ترتیب تب Queueing باید مانند تصویر زیر شود.
Everything-about-bittorrent-43

۳ . از تعداد سید و پیر تورنت قبل از دانلود مطمئن شوید

معمولاً تعداد سید و پیری که موتورهای جست‌وجو گر عنوان می‌کنند درست نیست و دلیل آن این است که از آخرین زمانی که آنها اطلاعات خود را به روز کرده‌اند مدت‌ها می‌گذرد. یکی از کارهایی که «تورنت باز»های حرفه‌ای انجام می‌دهند، به روز کردن این اطلاعات و مطلع شدن از تعداد پیر و سید در لحظه و قبل از دانلود تورنت است.

به کیکاس تورنتس برمی‌گردیم. وقتی صفحه یک فایل تورنت به خصوص را باز می‌کنید، در کنار تب مشخصات تورنت، نظرات و …، تبی هم با عنوان «Technical» وجود دارد که مربوط به اطلاعات ترکرها می‌باشد. بر روی این تب رفته و در آنجا بر روی آیکون «Refresh» کلیک کنید تا اطلاعات ترکرها به روز شده و از آخرین وضعیت تورنت مورد نظر مطلع شوید.
Everything-about-bittorrent-44

۴ . بهترین ترکرها را برای دانلود سریع‌تر جایگزین کنید

پیش از این در قسمتی درباره « بهترین ترکرهای بیت‌تورنت برای استفاده در ایران» صحبت کردیم. قطعاً ترکر در رسیدن به سیدها و پیرهای بیشتر و بهتر نقش مهمی دارد. با جایگزین کردن ترکرهای خوب در تورنت‌ها، سرعت دانلود در آنها را بالا ببرید. این کار از ۲ طریق امکان پذیر است:

روش اول : هنگام وارد کردن تورنت به کلاینت و با باز شدن پنجره مخصوص اطلاعات تورنت، در گوشه سمت چپ پایین این پنجره، گزینه‌ای با نام «Advanced…» وجود دارد.

Everything-about-bittorrent-45

با کلیک بر روی کلید Advanced… پنجره‌ای مانند تصویر زیر باز می‌شود که در کادر بالای آن، لیست ترکرها وجود دارد. می‌توانید با وارد کردن آدرس‌های ترکر خود، ترکرها را تغییر دهید. البته حتماً هنگام وارد کردن آدرس‌های سرور ترکرها، آنها را یک خط در میان وارد کنید، در غیر اینصورت ترکرها عمل نخواهند کرد.

Everything-about-bittorrent-46

روش دوم : در این روش ترکرها را از کادر پایین کلاینت که ترکرها را نمایش می‌دهد وارد می‌کنیم. بر روی این کادر کلیک راست کرده و بر روی گزینه «Add Tracker…» کلیک کنید.

Everything-about-bittorrent-47

همان پنجره‌ای که در روش قبل باز شد، باز می‌شود و می‌توانید ترکرهای مورد نظر را وارد کنید.

کنترل از راه دور دانلود از طریق تلفن همراه و تبلت

با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها، یکی از امکاناتی که به کلاینت‌ها اضافه شد، امکان کنترل از راه دور کلاینت نصب شده بر روی دستکتاپ است. تصور کنید کامپیوتر خانگی خود را برای دانلود از طریق بیت‌تورنت روشن گذاشته و به مسافرت رفته‌اید. دیگر نمی‌توانید به روند دانلود تورنت‌ها نظارت کنید و ممکن است طی مدت نبودن شما، تورنت‌ها دچار مشکل شوند. اپلیکیشن‌هایی که برای کلاینت‌های مختلف و تحت عنوان «Remote» عرضه شده‌اند، با نصب بر روی گوشی هوشمند شما، امکان کنترل کلاینت را به شما می‌دهند. اما چگونه؟ آموزش گام به گام استفاده از ریموت‌ را در زیر دنبال کنید:

۱ . به کلاینت نصب شده روی کامپیوتر خود مراجعه کنید. در گوشه سمت راست بالای پنجره میکروتورنت، آیکونی به شکل مانیتور و با نام Remote وجود دارد.
Everything-about-bittorrent-48

۲ . با کلیک بر روی آیکون Remote پنجره‌ای مانند تصویر زیر باز می‌شود. تیک گزینه «Enable Utorrent remote access» را فعال کنید. سپس یک نام کاربری دلخواه در کادر مقابل «Camputer» و رمز عبور خود را در کادر مقابل «Password» وارد کنید.
Everything-about-bittorrent-49

۳ . حالا بر روی Apply کلیک کنید تا اطلاعات شما ثبت شود. به احتمال فراوان برای بالاتر بردن امنیت، از شما می‌خواهد تا به یک سوال شخصی و محرمانه پاسخ دهید تا در موقع لزوم از طریق پاسخ به آن سوال شما را شناسایی کند. بعد از پاسخ به این سوال Status شما باید به Registered تغییر کند.
Everything-about-bittorrent-50

۴ . حالا از طریق گوشی همراه خود، اپلیکیشن Remote کلاینت خود را دانلود و نصب کنید. با توجه به استفاده از کلاینت میکروتورنت در این مقاله، ما در اینجا از ریموت همین کلاینت، یعنی اپلیکیشن اندروید Utorrent Remote استفاده می‌کنیم. از طریق لینک‌های زیر می‌توانید نسخه مخصوص به سیستم عامل گوشی خود را دریافت کنید. عملکرد این برنامه در سیستم‌عامل‌های همراه مختلف تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تقریبا از امکانات یکسانی برخوردارند و ما به دلیل فراوانی کاربران اندروید نسخه اندروید آن را برای توضیح برگزیدیم!

App-Store-download-button

 
Windows-Phone-download-button
 
Bazaar-Bazar-download-button
Google-Play-download-button

۵. با باز کردن اپلیکیشن صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که از شما می‌پرسد که درحال حاضر آیا نام کاربری دارید یا خیر. گزینه I have an account را تاچ کنید.
Everything-about-bittorrent-51

۶ . حالا از شما می‌خواهد تا نام کاربری و رمز عبوری که در کلاینت کامپیوتر خود تعیین کرده‌اید را وارد کنید. پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود گزینه Login را تاچ کنید. شناسایی و کنترل نام‌کاربری و رمز عبور شما ممکن است چندلحظه‌ای طول بکشد.
Everything-about-bittorrent-52

۷ . پس از تایید نام کاربری شما، صفحه مانند تصویر زیر می‌آید که در آن اطلاعات کلی کلاینت شما را نمایش می‌دهد.
Everything-about-bittorrent-53

۸ . با تاچ بر روی All torrents تمام تورنت‌های شما و وضعیتشان نمایش داده می‌شود. جالب اینجاست که حتی سرعت دانلود و آپلود را نیز می‌توان دید. تورنت‌هایی که در کنار آنها فلش رو به پایین سبز رنگ قرار دارد، تورنت‌های درحال دانلود هستند.
Everything-about-bittorrent-55

۹ . با تاچ کردن هریک از تورنت‌ها می‌توانید جزئیات آن را مشاهده و دانلود آن را متوقف و یا از نو شروع کنید. حتی می‌توانید تورنت را از روی کلاینت حذف کنید. تقریباً امکانات اصلی‌ کلاینت در اینجا نیز در اختیار شما خواهد بود.
Everything-about-bittorrent-54

ریموت، اپلیکیشنی است که برای تورنت بازهای حرفه‌ای حکم طلا را دارد. در هر زمان و هرمکان می‌توانند کلاینت بیت‌تورنت خود را مدیریت کنند.

کلاینت‌ها مشهور، اپلیکیشنی هم برای دانلود تورنت از طریق تلفن‌همراه و تبلت دارند. اما ناگفته برای هرکسی مشخص است که دانلود تورنت از طریق تلفن‌همراه (حداقل در ایران) بیشتر شبیه یک لطیفه است.

بهترین عرضه‌ کنندگان تورنت فیلم

بیشتر کاربران بیت‌تورنت، از این پروتکل برای دانلود فیلم استفاده می‌کنند، به همین دلیل در بخش پایانی این مقاله، بخشی اختصاصی برای «فیلم‌بازها» قرار داده‌ایم تا به آنها در دانلود بهتر فیلم کمک کنیم.

دانلود فیلم از روی تورنت تا حدودی شبیه به هندوانه سر بسته است. بعد از گذاشتن وقت بسیار برای دانلود یک فیلم ممکن است با مشکلات زیر روبرو شوید:

  • رزولوشن پایین
  • تصویر بی کیفیت (پیکسل پیکسل شدن، جزئیات ضعیف و … )
  • صدای بی کیفیت
  • زیرنویس هک شده بر روی تصویر (Hardcoded subtitle)
  • صدای دوبله شده (مثلاً فیلم آمریکایی با دوبله روسی)
  • حجم بالای بی دلیل
  • و …

برای رهایی از این مشکلات، باید افرادی که فیلم‌ها را آپلود می‌کنند شناسایی کرد. این افراد با ارئه شدن بلوری فیلم در بازار، در کمترین زمان ممکن آن را ریپ کرده و برای دیگران آپلود می‌کنند. این افراد که اصطلاحاً به آنها ریپر (Ripper) می‌گویند، نام مستعار خود را در انتهای فایل تورنت می‌گذارند. مانند :

rio.bravo.1959.1080p.bluray.x264.anoxmous

تا اینجای کار را حتماً همه فیلم‌بازها می‌دانند، اما ما می‌خواهیم در این قسمت بهترین ریپرهایی که می‌توان از طریق آنها با اطمینان خاطر به دانلود فیلم پرداخت را معرفی کنیم. البته این قسمت مخصوص کسانی است که به دلیل سرعت پایین اینترنت و البته نداشتن هارد اضافی، مجبورند فیلم‌ها را با حجم‌های پایین دانلود کنند. اگر نه غم سرعت دانلود و نه غم هارد را دارید و اصطلاحاً «ریچ‌کید» هستید، بهتر است با خیال راحت فیلم‌های حجم بالا را دانلود کنید. چون اکثر تورنت‌های حجیم فیلم، به هیچ‌کدام از مشکلاتی که ذکر کردیم برنمی‌خورند. اما بهترین ریپر‌ها :

Anoxmous : انوژموس شاید پرکارترین ریپر نباشد، اما قطعاً با کیفیت‌ترین ریپ‌های عرضه شده بر روی تورنت در بین کم حجم‌ها متعلق به انوژموس است. ریپ‌های قدیمی‌تر انوژموس به طور متوسط برای 720p حدود یک گیگابایت و برای 1080p کمی بیش از دو گیگابایت بود. اما اخیراً وی این استاندارد را کنار گذاشته و فیلم‌های مختلف را با حجم‌های متفاوت عرضه می‌کند. نکته مثبت دیگری که در مورد انوژموس وجود دارد، سلیقه بسیار خوب او در انتخاب فیلم‌ها است. بر خلاف دیگر ریپر‌ها، انوژموس فقط سراغ فیلم‌های عامه پسند نرفته و فیلم‌های مهم و جدی را نیز عرضه می‌کند. با جست‌وجوی Anoxmous در کیکاس‌تورنتس و یا پایرت‌بی، می‌توانید تمامی ریپ‌های انوژموس را ببینید.

YIFY : ییفی که چند وقتی است به YTS تغییر نام داده‌است، پرطرفدارترین و پرکارترین ریپر حال حاضر است. تقریباً هر فیلمی که به صورت بلوری عرضه می‌شود، توسط ییفی ریپ شده و عرضه می‌شود. کیفیت تصویر فیلم‌های ییفی مناسب است، اما معمولاً کیفیت صدای آنها، مخصوصاً در نسخه‌های 720p چندان جالب نیست. حجم فیلم‌های ییفی در نسخه 720p حدود ۸۰۰ مگابایت و در نسخه 1080p حدود ۱.۷ گیگابایت است. مهم‌ترین و بهترین خصوصیت ییفی زیاد بودن تعداد سید و پیر تورنت‌ها و هم‌چنین بالا بودن عناوینی است که توسط این ریپر عرضه می‌شود. علاوه بر اینکه می‌توانید با جست‌وجوی YIFY در موتورهای جست‌وجوگر تورنت به تورنت‌های این ریپر دست پیدا کنید، در ضمن می‌توانید از طریق سایت شخصی ییفی به آدرس YTS.re جدیدترین تورنت‌های ییفی را دانلود کنید.

RARBG : حالا باید گفت که RARBG نه تنها یک موتور جست‌وجوگر تورنت خوب و نه تنها یک سرور ترکر عالی، بلکه یک ریپر موفق هم می‌باشد. در واقع RARBG در تمام حوزه‌های بیت‌تورنت سری بین سرها دارد. ریپ‌های RARBG در حجم‌ها و کیفیت‌های مختلف عرضه می‌شود. شاید چندان حجم‌های فیلم‌های عرضه شده توسط RARBG پایین نباشد، اما در سریع‌ترین زمان ممکن (تنها ساعاتی و گاهاً دقایقی پس از عرضه رسمی بلوری فیلم!) عرضه شده و تقریباً همیشه سید و پیر کافی دارند. برای دریافت تورنت‌های RARBG هم می‌توانید از طریق موتروهای جست‌وجوگر اقدام کنید و هم می‌توانید مستقیماً به موتور جست‌وجوگر اختصاصی RARBG به آدرس rarbg.com مراجعه کنید.

Pimprg : پیش از این ریپر‌های هندی زیادی می‌شد در فضای تورنت پیدا کرد که معروف‌ترین آنها sujaidr و Scorp بودند. حالا چند وقتی است که همه آنها زیر چتر یک سایت با عنوان pimprg رفته‌اند. البته ریپرهایی مانند MKVCage هم در بین این ریپرها حاضرند. کیفیت فیلم‌های عرض شده توسط این ریپرها بسته به ریپر اصلی و حجم فیلم است، اما می‌توان گفت که نباید نگرانی خاصی درباره آنها داشت. در حال حاضر در سایت اختصاصی آنها pimp4003.net هر روز تورنت چند فیلم جدید عرضه می‌شود. اگر از علاقمندان سینمای هند و آسیای شرقی هستید، این سایت را از دست ندهید.

Ganool : قدیمی‌ترین ریپری که می‌توان معرفی کرد گنول است. گنول فیلم‌ها را با حجم بسیار پایین بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ مگابایت عرضه می‌کند. البته بصورت کلی می‌توان گفت که فیلم‌های گنول کیفیت راضی کننده‌ای دارد، اما نباید انتظار بالایی از آنها داشته‌باشید. گنول سابقاً شهرت و محبوبیت بیشتری داشت، اما چند وقتی است که با آمدن ریپرهای جدید، اقبال کمتری از تورنت‌های آن صورت می‌گیرد.

بهتر است نام ریپرهای CODY و WAF را نیز به خاطر بسپارید. این دو ریپر فیلم‌ها را با کیفیتی بسیار خوب عرضه می‌کنند، اما شاید مشکل آنها در کم‌کار بودن و هم چنین کم بودن تعداد سید و پیر آنها باشد. با این حال این ریپر‌ها به لحاظ کیفیت پس از انوژموس بهترین هستند.

حرف آخر

ما کاملاً مدافع حق ناشر یا همان کپی‌رایت است، اما شرایط کشور ما طوری است که دسترسی به نسخه اصلی و ارژینال فیلم، موسیقی، بازی، برنامه کامپیوتری و … غیر ممکن است. حتی نسخه‌هایی از آنها که در بازار توسط شرکت‌ها عرضه می‌شوند نیز به صاحب اثر کپی‌رایت پرداخت نکرده‌اند. بنابراین در شرایط فعلی بهترین و ساده‌ترین راه برای دسترسی به فایل‌های موردنظر بیت‌تورنت است، که فارنت به معرفی و آموزش آن پرداخت. قطعاً استفاده از آن برای انلود آثاری که قابلیت خرید را دارند توسط فارنت تایید نمی‌شود. به صورت کلی بیت‌تورنت مانند بسیاری از تکنولوژی‌ها، مثل چاقویی است که می‌شود هم از آن استفاده خوب کرد و هم استفاده بد کرد. با وجو تمام کاستی‌ها، امیدوارم از این مقاله استفاده لازم را برده ‌باشید. خوشحالمان خواهید کرد اگر نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع: فارنت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۳ ، ۰۸:۵۷