... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی

بدون قابلیت بازیابی فایل های خود را پاک کنید

دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۱۶ ب.ظ

حتما برای شما پیش آمده است که قصد فروش رایانه خود را داشته باشید ولی فکر می کنید که پاک کردن تمامی فایل های پاک شده باز هم می توانند بازگردانده شوند ولی با استفاده از ترفندهای مختلف می توانید خیال خود را کامل راحت کنید.

به نقل ازفناوری اطلاعات ایران؛ ما امروز شما را با ابزاری در خود ویندوز آشنا می کنیم که طبق ادعای سازندگانش، می تواند فایل ها و داده های مورد نظر شما را به گونه ای پاک کند که دیگر قابل بازیابی نباشد. برای استفاده از این ابزار که cipher نام دارد.

ابتدا cmd را اجرا و برای مثال برای پاک کردن تمامی اطلاعات موجود در درایو C کافی است در آن دستور cipher /w: C را وارد کنید. (البته دقت کنید که این راهکار زمانی می تواند کاربردی باشد که می خواهید رایانه خود را بفروشید و دیگر به اطلاعات خود نیازی ندارید و نمی خواهید اثری از آن ها روی سیستم باقی بماند).

برای هریک از درایو ها کافی است که عبارت درایو مورد نظر را در این دستور با حرف C جایگزین کنید (برای نمونه: cipher /w:D). البته این فرآیند کمی زمان بر است، اما زمانی که تکمیل شود، حتی حرفه ای ترین برنامه ها و هکرها نیز نخواهند توانست از حافظه سیستم شما اطلاعات قابل استفاده ای را بازیابی کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی