... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: معاون وزیر ارتباطات با اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های موبایل، دیگر تفاوتی میان شماره‌های موبایل نخواهد بود و مشترک براساس سرویس اپراتور، می‌تواند از شماره موبایل خود از هر اپراتوری که تمایل دارد، سرویس بگیرد.

اپراتور


به نقل از برسام؛علی‌اصغر عمیدیان با اشاره به الزاماتی همچون برقراری رومینگ ملی و اشتراک‌گذاری سایت‌های BTS که اپراتورهای موبایلی که خواهان دریافت مجوز ارتقا به نسل‌های سوم و چهارم هستند باید آنها را رعایت کنند، گفت: در مصوبه ۱۸۶ بالغ بر ۹ شرط دیده شده است که اپراتورهای موبایل ملزم به اجرایی‌کردن این شروط هستند.

عمیدیان یکی از موارد مدنظر مصوبه ۱۸۶ کمیسیون تنظیم مقررات را اجرای طرح ترابردپذیری شماره عنوان کرد که به مشترکان این امکان را می‌دهد که بدون تغییر شماره خود، اپراتورشان را تعویض کنند و گفت: ترابردپذیری بحثی نیست که ظرف یکی دو روز به جمع‌بندی برسد؛ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ۱۸ ماه زمان داده است که این پروژه اجرایی شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی مرکز مدیریت ترابردپذیری در سطح ملی را از جمله الزامات این طرح برشمرد و ادامه‌داد: این مرکز می‌تواند مدیریت هوشمند در زمینه شناسایی شماره‌هایی که قرار است از این طرح و خدمات ارزش افزوده آن استفاده کنند داشته باشد؛ همچنین این طرح می‌تواند به بحث شماره‌گذاری – نامبرینگ- در کشور به‌عنوان یکی از منابع ملی پراهمیت، سروسامان دهد.

به گفته معاون وزیر ارتباطات با اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های موبایل، دیگر تفاوتی میان شماره‌های موبایل نخواهد بود و مشترک براساس سرویس اپراتور، می‌تواند از شماره موبایل خود از هر اپراتوری که تمایل دارد سرویس بگیرد.

وی گفت: چنانچه اپراتوری علاقه‌مند به اجرای الزامات مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این زمینه نباشد امکان دریافت مجوز نسل سوم نخواهد داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی