... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی

این قسمت‌های نرم‌افزاری که به تخم‌مرغ رنگی (Easter Egg) معروف هستند و زمانی خود را نمایش می‌دهند که یک سری دستورات خاص و مخفی وارد نرم‌افزار شود، دوباره حضور دارند برای مثال ضربه زدن به تعداد مشخص بر روی شماره نسخه اندروید در بخش تنظیمات گوشی اندرویدی یک صفحه مخفی را باز می‌کند.

اما در این مطلب قصد داریم به کدی اشاره کنیم که هرچند که یکی از این تخم‌مرغ های رنگی به حساب نمی‌آید اما یک منوی مخفی است که در گوشی‌های هوشمند سری گلکسی سامسونگ و برای چک کردن اوضاع و احوال گوشی به حساب می‌آید.

خب شما تا الان شاید در فکر این باشید که چگونه می‌توان به این منو دسترسی پیدا کرد. برای باز کردن این منو، وارد قسمت شماره‌گیر گوشی گلکسی خود شوید و کد *#0*# را وارد کنید، بلافاصله بعد از وارد کردن آخرین حرف این کد منو ظاهر می‌شود.

شاید گزینه‌های این منو چندان هیجان‌انگیز نباشند. برای مثال، قرمز، سبز، آبی و سیاه به شما امکان چک کردن اختلالات صفحه نمایش را می‌دهند، مثل پیکسل‌های سوخته یا گیر کرده یا اختلال رنگ‌ها، اما زمانی که گزینه سنسور را انتخاب کنید شما را به صفحه‌ای می‌برد که تمام ورودی‌های سنسورهای مختلف گوشی را در اختیار شما گذاشته و به نمایش می‌گذارد.

همچنین نمودارهایی از خواندن اطلاعات شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نمای گوشی به شما نمایش داده می‌شود. اگر شما گزینه تست تصویر را انتخاب کنید هم به شما یک عکس سگ بامزه نمایش داده می‌شود! این یعنی عکس حیوان خانگی یک نفر در تمام گوشی‌های گلکسی سر تا سر دنیا مخفی شده است!

گزینه تست لمسی این منو نیز می‌تواند مفید باشد اگر در مورد حساسیت صفحه لمسی گوشی خود شک دارید. هر کدام از مستطیل‌ها بر روی صفحه برای علامت‌گذاری ضربه های انگشت شماست و خط‌های سیاه رنگ نیز برای نشان دادن کشیده شدن انگشت شما بر روی صفحه لمسی است.

همچنین یک تست برای دکمه‌های خازنی و دکمه‌های اطراف گوشی شما در این منو تعبیه شده است تا بتوانید از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. برای تست بلندگوهای تماس و زنگ گوشی نیز یک تست وجود دارد که صدای موسیقی بلندی برای شما پخش می‌کند.

خوب، این شرح منو مخفی گوشی‌های گلکسی سامسونگ بود. اگر شما هم احساس ماجراجویی دارید، می‌توانید این منو را کشف کنید و یا اگر کد مخفی دیگری می‌شناسید، با بقیه خوانندگان در میان بگذارید!


منبع:فارنت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۶

نظرات  (۱)

سایتت اصلا خوب نیست
چون خیلی عالیه محشره
به سایت منم یه سربزن 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی