... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی
اضافه شدن تب ها به ویندوز Explorer یکی از امکاناتی است که از مدتها پیش کاربران ویندوز به فکر آن افتاده و نرم افزارهایی را نیز بر این اساس طراحی نموده اند. اما متاسفانه مایکروسافت همچنان در ویندوز 10 نیز نشان داده که برنامه ای برای اضافه کردن تب ها به Explorer ندارد. ما در اینجا شما را با ابزاری کاربردی و فوق العاده برای افزودن تب های رنگی به Explorer آشنا میسازیم.

به گزارش «تابناک» حتما در خصوص File Manager هایی که قابلیت استفاده از تب ها برای گشت و گذار و مدیریت فایل ها را ارائه میکنند شنیده اید. همچنین نام نرم افزارهایی همچون Clover که عملا تب های همانند مرورگر کروم را به Explorer اضافه میکند.

اینها همه در جای خود مناسب و بسیار کاربردی هستند. اما اگر سی بخواهد تنها قابلیت تب ها را به Explorer اضافه کرده و از همان فضای Explorer ویندوز استفاده کند، تکلیف چیست:

چگونه تب های رنگی را به Explorer ویندوز اضافه کنیم؟

برای این کار کافی است از ابزار TabExplorer استفاده نمایید. این ابزار قابلیت اضافه کردن تب های رنگی به ویندوزExplorer را دارا است. برای دانلود و نصب این ابزار میتوانید به آدرس وب سایت اصلی آن در اینجا بروید یا از لینک مستقیم انتهای مطلب استفاده نمایید.

بعد از نصب ابزار و اجرای آن با واسط کاربری اصلی آن روبرو میشوید که در تصویر زیر میبینید:

چگونه تب های رنگی را به Explorer ویندوز اضافه کنیم؟

در این پنجره کافی است که گزینه Enable Tab Explorer را فعال کنید و چنانچه مایل به داشتن رنگ های متفاوت برای هر تب هستید، گزینه Rainbow Tab را نیز انتخاب کنید. بعد از این کافی است که برنامه را بسته و Explorer را اجرا نمایید که اکنون واجد یک نوار تب جدید است.

برای اضافه کردن تب های جدید به این نوار کافی است بر روی دکمه مربوط که در سمت راست همه تب ها قرار دارد، کلیک کنید:

چگونه تب های رنگی را به Explorer ویندوز اضافه کنیم؟

در سمت چپ همه تب ها منوی کوچکی وجود دارد که کلیک بر روی آن فهرستی از تب فعلی را به همراه تب فعال نشان میدهد:

چگونه تب های رنگی را به Explorer ویندوز اضافه کنیم؟

همچنین کلیک رایت بر روی هر کدام از این تب ها گزینه های بیشتری را نیز در اختیار شما قرار میدهد. گزینه هایی از جمله بستن همه تب ها یا تب های سمت راست یا چپ تب فعلی، تغییر نام تب ها، کپی از روی تب ها، باز کردن آخرین تب بسته شده و مانند آن:

چگونه تب های رنگی را به Explorer ویندوز اضافه کنیم؟

همانگونه که میبینید این ابزار بسیار ساده اما در عین حال کاملا کاربردی است. واسط کاربری ابزار بسیار ساده است و امکاناتی که ارائه میکند در حد امکانات نوار تب در مرورگرها است. تنها نکته در خصوص این ابزار این است که هر تب جدید در واقع نسخه ازExplorer را باز میکند. اما نوار تب به شما اجازه میدهد که به سرعت در بین آنها سوییچ کنید.

دانلود ابزار با لینک مستقیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی