... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی

ترفندها و نکاتی در دانلود App از Google Play

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۴۶ ق.ظ
در سال‌های اخیر، گوگل همواره در حال گسترش‌ بازار دانلود نرم‌افزارهای خود با نام Google Play بوده است. امروز این بازار، بزرگترین مخزن و زرادخانه App برای اندروید تبدیل شده است؛ اما چه ترفند‌ها و نکاتی برای استفاده از این بازار بزرگ وجود دارد؟

به گزارش «تابناک»، در حالی که بسیاری از کاربران، شاید از نرم‌افزارهای مشابه با بازار گوگل یا Play Store استفاده می‌کنند، ولی قطعا هیچ بازار ثانویه‌ای به پای قدرت و امنیت بازار گوگل نخواهد رسید؛ اما شما تا چه میزان از این بازار و امکانات خوب آن بهره‌مند می‌شوید. 

در اینجا نگاهی به چند نکته و ترفند اساسی در استفاده از Play Store گوگل برای دانلود App برای سیستم عامل اندروید داریم.

ترفندها و نکاتی در دانلود App از Google Play

از آیکون‌های info یا اطلاعات استفاده کنید

آخرین نسخه به‌روز شده از Store شامل یک نوار آیکون است که اطلاعات ارزشمندی درباره برنامه یا برنامه‌های مورد نظر به شما ارائه می‌کند. همچنین میانبرهای کاربردی را نیز به شما ارائه می‌کنند.

ترفندها و نکاتی در دانلود App از Google Play

نخستین آیکون از سمت چپ، اطلاعات تعداد دانلود App را نشان می‌دهد. این آیکون به اصطلاح Color Coded است؛ به این معنا که رنگ آن متغیر است و اگر به رنگ قرمز باشد، به این معناست که این App بسیار مورد توجه کاربران بوده است. 

آیکون بعدی مربوط به رتبه و امتیازی است که کاربران به این App داده‌اند و همچنین نشان‌دهنده شمار کاربرانی است که به این App امتیاز داده‌اند. با کلیک یا ضربه بر ‌این آیکون، می‌توانید دیدگاه‌های کاربران در ‌این App را ببینید. 

آیکون بعدی مربوط به طبقه‌بندی App است. ضربه یا کلیک بر ‌این آیکون، شما را مستقیم‌ به این طبقه‌بندی و App‌های موجود در آن می‌برد. 

در پایان آیکون آخر با نام Similar همان گونه که از نام آن پیداست، شما را به برنامه‌ها‌ و App‌های مشابه هدایت می‌کند. 

دیدن یک پیش‌نمایش از App یا بازی مورد نظر

قطعا در برخی ‌موارد لازم است، ‌اطلاعات بیشتری در خصوص کارکرد App یا بازی مورد نظر خود داشته باشید. بسیاری از App‌های موجود در بازار گوگل حاوی کی ویدئو هستند که کارکرد نرم افزار را‌ خلاصه‌وار و در حین عمل به شما نشان می‌دهد. 

این مورد به ویژه در ‌‌بازی‌ها بسیار کاربردی است. برای دیدن ویدئو، کافی است به دنبال App مورد نظر گشته و پس از آن به دنبال یک آیکون پخش یا Play در بالای صفحه فهرست App بگردید.

ترفندها و نکاتی در دانلود App از Google Play

متوقف ساختن اعلان‌های مربوط به بروزرسانی App ها

اگر میزان App‌های نصب شده ‌روی گوشی شما زیاد باشد، احتمالا گوگل شما را با اعلان‌های مربوط به بروز‌رسانی آن‌ها بمباران می‌کند. برای غیر فعال کردن این اعلان‌ها به تنظیمات Play Store بروید و Notification‌ها را غیر فعال کنید. 

غیر فعال ساختن اضافه شدن App‌ها به Home Screen


احتمالا صفحه اصلی اندروید شما نیز ژر از آیکون‌های گوناگون است. این موضوع هنگامی مشکل ساز است که برنامه‌هایی که دانلود می‌کنید، مستقیم‌ آیکون خود را به صفحه Home شما بیفزایند.

این موضوع را می‌توانید از طریق منو‌ Play Store و دسترسی به تنظیمات آن و غیر فعال کردن گزینه مربوطه در تنظیمات‌ برطرف سازید. 

افزودن App‌ها به لیست دلخواه یا Wishlist


اگر برنامه‌ای توجه شما را جلب کرده ولی هنوز مطمئن نیستید که می‌خواهید آن را دانلود کنید یا خیر، می‌توانید آن را به لیست دلخواه خود یا Wishlist بیفزایید تا بعدا با اطلاعات بیشتر درباره آن تصمیم‌گیری کنید. 

برای این کار کافی است ‌به صفحه App مربوطه رفته و بنر کوچکی را که در بالا ‌می‌‌بینید، کلیک کنید. سپس می‌توانید ‌از طریق منو‌ Play Store به Wishlist خود دسترسی پیدا کنید.

ترفندها و نکاتی در دانلود App از Google Play

نصب برنامه‌ها از روی دسکتاپ

گشت و گذار در Play Store از طریق گوشی هوشمند بسیار ساده است؛ اما از طریق دسکتاپ بسیار ساده‌تر است، به ویژه اگر ندانید ‌دقیقا به دنبال چه ‌می‌گردید. 

وقتی با حساب کاربری خود در Play Store و در گوشی هوشمند وارد می‌شوید‌ و پس از آن در سیستم خود و با‌‌ همان حساب کاربری Login شوید، گوشی هوشمند شما و سیستم با یکدیگر مرتبط یا Link می‌شوند. در نتیجه می‌توانید در سیستم خود وارد Play Store شده و App مورد نظر را پیدا کنید و پس از آن اگر ‌روی دکمه Install کلیک کنید، App به شکل خودکار در گوشی شما دانلود و نصب می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی