... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی
پس از انتشار نهایی و ورود آیفون ۶ به بازار از سوی شرکت اپل، گزارش‌های ضد و نقیض درباره آن در فضای نت منتشر شده است. در حالی‌ که بسیاری آن را یک نمونه موفق از گوشی‌های هوشمند می‌دانند، بسیاری نیز آیفون ۶ را نمایش ضعیف و ناامید کننده‌ای از اپل می‌دانند که پس از مدت‌ها امکانات اندروید را به هوشمند خود افزوده است؛ اما چه چیز در آیفون ۶ تغییر کرده است؟


به گزارش «تابناک»، این خبر که آیفون ۶ در هفته گذشته رکورد پیش‌خرید را در میان مشتریان این گوشی هوشمند زده است، یک خبر مسرت‌بخش بود. در حالی ‌که چندی بیشتر از حضور این گوشی هوشمند در بازار نگذشته، بیش از چند میلیون سفارش پیش‌خرید برای آن ثبت شده که این می‌تواند نشانی از اقبال مشتریان به این هوشمند باشد. 

اما از سوی دیگر، بسیاری بر آنند که آیفون ۶ چیزی بیش از آنچه اندروید چند سال پیش ارائه کرده بوده، ندارد و این نمایشی ضعیف از اپل در سال جاری بوده است. 

در اینجا نگاهی به امکانات جدید آیفون ۶ داریم و اینکه آیا باید یک آیفون ۶ خرید یا نه؟!

آنچه در آیفون 6 جدید است و آیا باید یک آیفون 6 خرید؟

بزرگ و بزرگ‌تر!

بزرگ‌ترین تغییر در آیفون، نسخه جدید بزرگ‌تر شدن اندازه صفحه نمایش آن است. در حالی‌ که اپل مدت‌ها به سایز ۴ اینچ در هوشمند خود بسنده کرده بود، نسخه ۶ آیفون در دو نوع ۴.۷ و ۵. ۵ اینچ ارائه شده که نمونه دوم با نام iPhone ۶ Plus مشهور شده است.
همچنین ضخامت گوشی باریک‌تر شده و آیفون ۶ ضخامتی برابر با ۶.۹ و آیفون ۶ پلاس ضخامتی برابر با ۷.۱ میلی‌متر دارند. 

همچنین اپل در طراحی آیفون ۶ یک مفهوم جدید با نام Smooth، Seamless Bond را به کار برده. در این طراحی محافظ شیشه‌ای صفحه نمایش در لبه‌ها کمی به بیرون خم شده است.

آنچه در آیفون 6 جدید است و آیا باید یک آیفون 6 خرید؟

وضوح بالاتر و صفحه نمایش بهتر

صفحه نمایش آیفون ۶ شاهد بهبود چشمگیری بوده است. اپل خود درباره این صفحه نمایش گفته است: باریک‌ترین و پیشرفته‌ترین صفحه نمایش Multi-Touch است که تا کنون ساخته‌ شده و در آیفون ۶ وضوحی برابر با ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل و تراکم پیکسل برابر با ۳۲۶ PPI دارد و در آیفون ۶ پلاس وضوح Full HD یا ۱۰۸۰ P و تراکم ۴۰۱ PPI دارد. 

در این صفحه نمایش Home Screen در نمای Landscape به خوبی عمل می‌کند.

آنچه در آیفون 6 جدید است و آیا باید یک آیفون 6 خرید؟

همچنین برای آسانی استفاده از این اندازه بزرگ‌تر اپل تغییراتی را در دکمه‌های گوشی ایجاد کرده است؛ از جمله اینکه دکمه‌های صدا کمی برجسته‌تر شده تا یافتن آن‌ها تنها با لمس آسان‌تر باشد. 

عمر بهتر باتری


اپل گفته که چیپ A۸ این شرکت سریع‌ترین و در عین ‌حال بهینه‌ترین چیپ در مصرف انرژی تا کنون است. استفاده از ۲ میلیارد ترانزیستور منجر به آن شده که ۵۰ درصد مصرف انرژی را نسبت به چیپ A۷ بهینه کرده و عمر باتری در نتیجه این امر و همچنین بهینه‌سازی خود باتری افزایش یافته و به یازده ساعت دیدن ویدئو با وضوح HD رسیده است. زمان Standby در این گوشی به ده تا شانزده روز افزایش یافته است.

آنچه در آیفون 6 جدید است و آیا باید یک آیفون 6 خرید؟

همچنین دوربین ارتقا یافته ۸ مگاپیکسل آن اکنون قادر به تشخیص چهره و یک فوکوس خودکار سریع‌تر و بهتر است. همچنین قابلیت burst Mode به آن اضافه شده است که ده تصویر را در ثانیه ثبت می‌کند. 

این‌ها قابلیت‌های کلیدی جدید در آیفون ۶ است و البته نکات جدید آن به همین‌ها ختم نمی‌شود و باید از یک Connectivity بهتر نیز سخن گفت؛ حال باید یک آیفون ۶ خرید؟ 

واقعیت این است که بسیاری از آنچه در اینترنت راجع به آیفون ۶ و نمایش ضعیف اپل گفته می‌شود درست است. بسیاری از این امکانات مدت‌ها پیش از سوی سازندگان گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید استفاده شده است و گوشی‌های اندروید کنونی در بسیاری موارد از آیفون ۶ بسیار جلو‌ترند. 

اما اگر این تغییرات را در نسبت با آیفون ۵ و ۵S در نظر آوریم، می‌توان گفت که یک ترقی بزرگ در هوشمند اپل رخ داده است. حال این شما هستید که تصمیم به آن می‌گیرید آیا یک آیفون ترقی یافته بخرید، یا آنکه با‌‌ همان قیمت، یک گوشی اندروید با امکانات و سخت‌افزارهای بهتر.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی