... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی

معرفی CacheCleaner ؛ پاک‌کردن فایل‌های اضافی کش

سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۳، ۰۴:۰۳ ب.ظ


cachecleanerbanner

اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و عناوینی دیگر از این دست همیشه طی استفاده اطلاعات جدیدی را بر روی دستگاهتان لود و ذخیره می‌کنند که اصطلاحاً به آن‌ها کش گفته می‌شود. یعنی منظور از کش اطلاعاتی که یک اپلیکیشن بر روی دستگاهتان ذخیره می‌کند تا به کمک آن‌ها در دفعات بعدی با سرعت  بیشتری لود شود.

به گزارش سافت گذر به نقل ازاپل اپس؛ این که اپلیکیشن‌ها به کمک این اطلاعات سرعت عمل بالاتری پیدا می‌کنند نقطه‌ی مثبتی است، اما نقطه‌ی منفی قضیه این است که طبیعتاً این داده‌ها فضای دستگاهتان را اشغال می‌کنند. این مسأله بخصوص زمانی که کاربر آی‌دیوایس‌های ۱۶ گیگابایتی باشید بیش از هر موقعیت دیگری ایجاد مشکل می‌کند. تصور کنید در یک سو فضای دستگاهتان توسط فایل‌های اضافی اشغال شده است و در سوی دیگر شما در حال خالی‌کردن گالریتان برای آزادسازی فضا هستید. هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم به چنین وضعیتی دچار شویم. اما وقتی این اتفاق افتاد، راهی وجود ندارد که بتوان مستقیماً این فایل‌های اضافه را پاک کرد؟

برای رفع این مشکل راه‌های مختلفی می‌توان پیشنهاد کرد. در صورتی که دستگاهتان جیلبریک‌شده باشد استفاده از توییک جدید رایان پتریچ به نام CacheCleaner می‌تواند یکی از کاربردی‌ترین راه‌حل‌ها باشد. پس از نصب‌کردن CacheCleaner دو دکمه‌ی جدید تحت عنوان Clear App’s Cache و Reset App به بخش Usage هر اپلیکیشن اضافه می‌شود. بنابراین با رفتن به بخش Settings ، General ، Usage و تپ‌کردن بر روی نام هر یک از اپلیکیشن‌ها می‌توانید این گزینه‌ها را پیدا کنید.

با تپ‌کردن بر روی دکمه‌ی Clear App’s Cache در بخش فوق فایل‌های اضافی اپلیکیشن انتخاب‌شده پاک شده و فضای اشغال‌شده‌ی دستگاه آزاد می‌شود. پس از اتمام پاکسازی پیغامی نمایش داده می‌شود که میزان فضای آزادشده را به اطلاعتان می‌رساند.

شایان ذکر است که در سیستم عامل آی‌اواس فایل‌های کش اپلیکیشن‌ها به طور خودکار پس از ۳۰ روز پاک می‌شوند. اما به کمک این توییک می‌توان پاکسازی کش را در هر موقع دلخواه انجام داد. توییک تنظیماتی جهت شخصی‌سازی ندارد و پس از نصب‌کردن وارد عمل می‌شود. CacheCleaner فعلاً در سورس‌های عمومی سیدیا عرضه نشده است. برای نصب آن می‌توانید از سورس شخصی رایان پتریچ به آدرس http://rpetri.ch/repo/ استفاده کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی