... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی
به عنوان یک کاربر ویندوز قطعا از میانبرهای صفحه کلید در محیط سیستم عامل و سایر برنامه های کاربردی آن استفاده کرده اید. این میانبرها باعث میشوند که سرعت کار سما به شدت افزایش پیدا کند. در حالی که همه ما با میانبرهای اصلی در ویندوز آشنا هستیم اما مواردی نیز یافت میشود که یا از آنها بی اطلاع هستیم و یا به ندرت از آنها بهره میبریم. ما در اینجا پنج مورد از آنها را برای شما فهرست کرده ایم.

به گزارش «تابناک» هر برنامه و سیستم عامل دارای میانبرهای صفحه کلید خاص است که زندگی با استفاده از آنها بسیار ساده تر میشود! در واقع اگر یاد بگیریم که با صفحه کلید و میانبرها در برنامه ها و سیستم عامل به خوبی کار کنیم سرعت کار ما چندین برای افزایش میابد.

اما هر چقدر که از این میانبرها به یاد داشته باشیم، اغلب مواردی یافت میشود که یا از آنها به کلی بیخبر هستیم و یا به ندرت از آنها استفاده میکنیم. پیش از این نیز ما در چند گزارش به میانبرهای پر کاربرد ویندوز پرداخته ایم و اکنون پنج مورد دیگر از آنها که کمتر کسی از آنها با خبر است را به شما معرفی میکنیم:

پنج میانبر صفحه کلید در ویندوز که اغلب فراموش شده هستند

1 – Win + Pause / Break

میتوانید به اطلاعات سیستم خود از طریق Control Panel دسترسی داشته باشید. اما در ویندوز 8 راه آسانتر این است که کلید های Win + X را فشار داده و گزینه System را انتخاب کنید. حتی ساده تر از این میتوانید به سرعت و با استفاده از کلید های Win + Pause / Break به اطلاعات جزئی سیستم دسترسی پیدا کنید:

پنج میانبر صفحه کلید در ویندوز که اغلب فراموش شده هستند

2 – Alt + Print Screen

کلید Print Screen یا همان Prt Scr برای عکس برداری از کل صفحه نمایش شما به کار برده میشود. اما اگر بخواهی به سرعت از پنجره ای که در حال حاضر فعال است (و تنها از همان پنجره و نه همه صفحه) عکاسی کنید کافی است کلید های Alt + Prt Scr را فشار دهید. این کار نیاز به هر گونه ویرایش تصویر گرفته شده از صفحه نمایش را از بین میبرد.

3 – Win + E

اکسپلورر ویندوز یکی از ابزارهایی است که روزانه چندی بار به آن مراجعه میکنیم. این ابزار را میتوان از طریق منوی Start یا به شکل عمومی تر با استفاده از آیکون Computer فعال کرد. اما راه ساده تر برای اجرای آن استفاده از کلیدهای Win + E است که به این طریق از هر کجای سیستم عامل میتوانید به سرعت به اکسپلورر دسترسی داشته باشید:

پنج میانبر صفحه کلید در ویندوز که اغلب فراموش شده هستند

4 – Ctrl + Shift + N

حال که در اکسپلورر هستید، شاید به آن نیاز دارید که در مسیر فعلی یک پوشه جدید ایجاد کنید. برای این کار میتوانید از Toolbar اکسپلورر کمک بگیرید و یا با کلیک راست گزینه New Folder را انتخاب کنید. اما راه ساده تری نیز وجود دارد و آن استفاده از کلید های ترکیبی Ctrl + Shift + N است.

5 – Win + Right Arrow + Enter

برای خاموش کردن سیستم خود چند گزینه وجود دارد. اما ما به شما پیشنهاد میکنیم از ساده ترین راه ممکن که عبارتست از استفاده از کلید های ترکیبی Win + Right Arrow + Enter استفاده کنید. در واقع با فشار همزمان دادن کلید های Win و کلید جهت دار سمت راست و در نهایت کلید Enter سیستم شما بدون نیاز به هیچ کار اضافی Shut Down خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی