... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی

رفع مشکل باز نشدن وب سایت های خاص

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۵۸ ق.ظ

ا به حال شاید برایتان این مشکل پیش آمده است که یک سایت خاصی برایتان باز نشود! در این آموزش قصد داریم به بررسی و رفع مشکل این موضوع بپردازیم.

سایت

به نقل ازبرسام، در ابتدا سایتی که برایتان باز نمی شود را از طریق شرکت های اینترنتی دیگر چک نمائید! درصورت باز نشدن سایت با شرکت های دیگر مشخصا مشکل از سایت می باشد ولی در صورت باز شدن به بررسی موارد زیر می پردازیم.

مرحله اول: ابتدا DNS های شرکت اینترنتی خود را در کارت شبکه خود ست نمائید.

برای انجام این کار به control panel > network&sharing center و در بخش چپ صفحه گزینه change adapter setting را انتخاب نمائید. در صورتی که از طریق کابل LAN با مودم ارتباط دارید برروی گزینه Local Area connection راست کلیک نمائید و درصورتی که از طریق وایرلس ارتباط دارید برروی wireless network connection راست کلیک نمائید، بعد به بخش properties رفته و دوبار برروی internet protocol v4 کلید نمائید و طبق تصویر DNS های شرکت اینترنتی خود را وارد نمائید.

سایت

دی ان اس های داخل تصویر هم می توانید استفاده کنید. البته اولویت با دی ان اس های شرکت اینترنتی خودتون می باشد.و در پایان تمامی مراحل را Ok نمائید.

Preferred dns : 217.218.127.127
Alternate dns : 8.8.8.8

در صورت باز نشدن سایت به مرحله دوم می رویم.

مرحله دوم: خالی کردن Cach مرورگر

در این مرحله به عنوان نمونه تنظیمات مرورگر Mozila Firefox در زیر توضیح داده شده است.

ساده ترین راه جهت پاک کردن Cach در مرورگر فایرفاکس بعد از باز کردن مروگر با نگه داشتن کلید ترکیبی ctrl+shift+delet پنجره ذیل مشاهده می گردد که طبق تصویر عمل کنید.

web 2

گزینه ها طبق تصویر تیک خورده باشد! و در پایان clear Now را بزنید .
مجدد بررسی نمائید در صورت باز نکردن سایت ابتدا با مروگر های دیگر بررسی نمائید در غیر اینصورت به مرحله ۳ بروید.

مرحله سوم: بلوک بودن آی پی شما در سرور مقصد

یکی از دلایل باز نشدن بعد از انجام چندین موارد بالا بلوک بودن ای پی شما در فایروال سرور سایت می باشد که بایستی چندین دقیقه مودم را خاموش نگه دارید ومجدد روشن نمائید تا آی پی دیگری در اتصال به اینترنت دریافت نمائید. بعد از انجام این عمل مجدد بررسی نمائید. در صورت باز نشدن به مرحله بعدی بروید.

مرحله چهارم: درصورت باز نشدن سایت پس از انجام تمامی مراحل

در صورت باز نشدن از طریق منوی استارت گزینه Run را انتخاب نمائید ( جهت سهولت در انجام کار می توانید از کلید ترکیبی “لوگوی ویندوز” + R استفاده نمائید)
بعد از باز شدن در کادر گزینه CMD تایپ نمائید و OK را بزنید.
با زدن OK صفحه مشکلی رنگ command prompt برایتان باز می شود که دستور زیر را تایپ و اینتر نمائید.
Tracert Your Adress
به جای Your Adress آدرس سایت مورد نظر را تایپ نمائید .

در صورت اتمام دستور tracert آن را کپی کرده و یا print screen از آن را به بخش فنی شرکت ارائه دهنده خود ارسال نمائید تا بررسی دقیق تر در باب رفع مشکل صورت پذیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی