... همیشه در دسترس ...

طبقه بندی موضوعی

چگونه با دراپ باکس کار کنیم؟

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۹ ق.ظ

دراپ‌باکس (به انگلیسی: Dropbox) یک ارائه‌کنندهٔ خدمات میزبانی پرونده در وب است که توسط شرکتی به همین نام اداره می‌شود و امکان همگام ‌سازی (به انگلیسی: synchronization) پرونده‌ها روی چند رایانه مختلف یا بین چند کاربر مختلف از طریق اینترنت را فراهم می‌کند. با استفاده از دراپ باکس شما می توانید فایل های خود را در محل های مختلف و وسایل مختلف ارجمله کامپیوتر خانگی، موبایل، کامپیوتر اداره خود، تبلت و دیگر وسایل ارتباطی که نسخه های برنامه دراپ باکس برای آنها موجود می باشد همگام نگه دارید به این معنی که با اعمال تغییرات بر روی یک سیستم تغییرات بر روی دیگر سیستم ها نیز اعمال می شود. در اکانت دراپ باکس خود می توانید فایل هایی با فرمت های مختلف همچون داکیومنت، پی دی اف، زیپ، فایل های صوتی، فایل های تصویری و دیگر فرم های موجود را در آن آپلود کنید.

dropbox چگونه با دراپ باکس کار کنیم؟

در حال حاضر اکانت هایی که می توانید در دراپ  باکس بسازید به شما فضایی برابر با ۲٫۵ گیگابایت بصورت رایگان برای آپلود می دهد. در صورت نیاز به استفاده از فضای بیشتر می توانید با هزینه ای اندک می توانید فضای بیشتری برای آپلود خریداری نمایید. در ادامه این مطلب به سراغ ساخت اکانت کاربری در دراپ باکس و سپس توضیح و بررسی امکانات و روش های استفاده از آن ها می پردازیم.

ساخت حساب کاربری در دراپ باکس

برای ساخت حساب کاربری در دراپ باکس به وبگاه دراپباکس به آدرس www.dropbox.com بروید. و بر روی گزینهCreate account  کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام بروید.

dropbox11 300x157 چگونه با دراپ باکس کار کنیم؟

پس از پر کردن اطلاعات و زدن برروی گزینه Create account دوباره به صفحه اصلی وبگاه بروید و با وارد کردن اطلاعات اکانت خود وارد حساب کاربری خود شوید. در تصویر زیر محتویات درون یک اکانت را پس از وارد شدن به حساب کاربری می بینید.

dropbpx22 300x185 چگونه با دراپ باکس کار کنیم؟

با ورود به حساب کاربری خود با تصویر بالا مواجه می شوید. در ستون سمت چپ امکانات دراپ باکس خود را مشاهده می کنید و در ستون سمت راست هم محتویات خود مثل فایل ها و فولدر هایی که در دراپ باکس آپلود کرده اید می بینید. با کلیک کردن بر روی هرکدام از فولدرها وارد آن می شوید و با کلیک کردن بر روی هرکدام از فایل ها نیز به صفحه ای برای دانلود آن فایل و یا اشتراک آن با دیگر افراد منتقل می شوید. گزینه Share یا همان به اشتراک گذاری این امکان را به شما می دهد تا درحالیکه فایل شما بصورت شخصی می باشد لینکی برای دیگر افراد اماده شود تا بتوانید فایل را با آنها به اشتراک بگذارید. تصویر زیر را ملاحظه نمایید.

dropbpx33 300x174 چگونه با دراپ باکس کار کنیم؟

با کلیک کردن بر روی کادر هر فایل یا فولدر نوار ابزاری برای شما باز می شود که همانند تصویر زیر می باشد.

dropbpx44 300x42 چگونه با دراپ باکس کار کنیم؟

با زدن بر روی گزینه invite to folder می توانید یکی دیگر از کاربران را برای مشترک شدن در این فولدر دعوت کنید تا بتوانید بصورت چند نفره بر روی محتویات درون این فولدر مدیریت داشته باشید.

گزینه share link هم به شما لینکی برای به اشتراک گذاری این فایل یا فولدر می دهد که می توانید آن را در اختیار دیگران برای دانلود فایل یا مشاهده فولدر بدهید.

گزینه Download هم که امکان دانلود فایل را برای شما فراهم می کند.

گزینه Delete برای حذف فایل یا فولدر استفاده می شود.

گزینه Rename برای تغییر نام فایل یا فولدر انتخاب شده استفاده می شود.

گزینه Move هم به شما امکان جابجایی فایل یا فولدر انتخاب شده به فولدرهای دیگر اکانت خود را می دهد.

گزینه Copy هم به شما امکان کپی کردن فایل یا فولدر انتخاب شده در مسیرهای دیگر را می دهد.

با زدن بر روی گزینه Previous version به صفحه ای همانند آنچه در تصویر زیر می بینید منتقل می شوید که می توانید به نسخه های قبلی این فایل دسترسی پیدا کنید و آنها را دانلود کنید.

dropbpx55 300x141 چگونه با دراپ باکس کار کنیم؟

یکسری ایکون دیگر در قسمت بالایی وجود دارد که در تصویر زیر می بینید.

dropbpx66 300x60 چگونه با دراپ باکس کار کنیم؟

اولین ایکون از سمت چپ برای آپلود فایل می باشد. آیکون کنار آن برای ایجاد فولدر جدید در اکانت خود می باشد. آیکون سوم هم برای به اشتراک گذاری فولدر می باشد و آخرین گزینه هم  به شما فایل هایی را که قبلاdelete کرده اید نمایش می دهد.

تا اینجا تمامی امکانات و قسمت های مختلف موجود در وب سایت دراپ باکس را دیدیم. حال به سراغ برنامه تحت ویندوز آن میرویم و روش استفاده از آن و همچنین امکانات آن را با هم بررسی می کنیم.

نسخه ویندوزی دراپ باکس

پس از دانلود و نصب نسخه تحت ویندوز دراپ باکس یک فولدر با نام dropbox برای شما در مسیر زیر ایجاد می شود.

C:/Users/Username/dropbox

که در آن بجای Username نام کامپیوتر شما قرار دارد.

اگر این فولدر را باز کنید تمامی محتویات اکانت خود وقتی که از طریق وب سایت به آن مراجعه می کنید را مشاهده می کنید.

پس از اتمام نصب یک آیکون در نوار وظیفه ویندوز در کنار ساعت سیستم قرار می گیرد که آیکون دراپ باکس می باشد.

با کلیک بر روی آن پنچره ای همانند آنچه در تصویر زیر می بینید خواهید دید.

dropbpx77 300x247 چگونه با دراپ باکس کار کنیم؟

در لیست موجود  نام و زمان فایل هایی را که اخیرا مورد بروز رسانی و همگام سازی قرار گرفته اند می بینید. در بالای این تصویر عبارت Up to date! نوشته شده است و به این معنا می باشد که فایل های موجود بر روی این کامپیوتر با فایل های موجود در اکانت دراپ باکس شما در وب سایت همگام سازی شده می باشند. درصورتیکه همگام سازی انجام نشده باشد عبارت Syncing به معنی درحال همگام سازی را مشاهده خواهید کرد.

با کلیک کردن بر روی آیکون چرخ دنده تنظیمات مربوط به برنامه برای شما باز می شود. در اولین سطر مقدار مصرف شده از اکانت خود را مشاهده می کنید. گزینه های بعدی هم مرتبط با تنظیمات برنامه جهت همگام سازی و تنظیمات مرتبط با ویندوز می باشند.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی